  • 1. Data: 2014-10-10 22:03:54
    Temat: O konkurencji na rynku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Znajomy zapragnął obstalować sobie w domu internet ADSL. Wcześniej już
    miał, lecz czas jakiś nie był mu potrzebny, więc zrezygnował. Zostawił
    tylko linię z zabytkową taryfą TP ("pakiet socjalny", czy jego następcę).

    Dzwoni więc do Netii z pytaniem, czy można. Najlepiej po prostu sam
    internet na tej taniej linii. -- Ależ oczywiście, my bardzo chętnie,
    proszę podać dane do umowy, my wszystko sprawdzimy, jak nie będzie
    przeszkód, to wyślemy kuriera z umową. Jasne, że przeszkód nie było,
    więc szybko przyjechał kurier i daje kwity do podpisu. Dostał parafę
    pod umową na "usługę internetową" i zaraz podsuwa drugi papier.
    -- A to co to takiego?
    -- Nie wiem, ja tu tylko dokumenty wożę.
    A tam stoi jak byk "pełnomocnictwo do rozwiązania umowy z dotychczasowym
    operatorem" czy podobnie. Więc telefon na infolinie Netii.
    -- Po co wam pełnomocnictwo, skoro ja niczego nie chcę rozwiązywać?
    -- Och, przepraszamy, musiała zajść pomyłka, proszę tego nie podpisywać.
    No dobra, nawet nie musicie prosić, nikt tego i tak nie podpiszę, ale
    lepiej by było, gdyby umowy były uważniej przygotowywane.

    Osobno miał przyjść router. Ale mija tydzień, a kuriera ani śladu.
    Dzwonimy więc na infolinię (teraz już razem) i pytamy kiedy w centrali
    będzie wszystko skonfigurowane i kiedy przyślą sprzęt do domu.
    -- Prosze o numer umowy.
    -- Taki-to-a-taki łamane przez to-a-to.
    Po dłuższej chwili sprawdzania w komputerze:
    -- Ta umowa została rozwiązana.
    -- ???
    -- No, wypowiedzoana została.
    -- Ale kiedy i dlaczego?
    -- Ponieważ na nasze konto nie wpłynęła kaucja.
    -- Jaka do diabła kaucja?!
    -- 200 złotych.
    -- Jakie znowu dwieście złotych?!
    -- Nie wiem, tak mam napisane. I nie dowiem się, bo o tej porze nie ma
    osób które coś wiedzą, jutro do pana zadzwonimy.

    Zadzwonili. Tłumaczą, że podany w umowie adres jest na ich wewnętrznej
    "czarnej liście", więc inaczej niż z kaucja się nie da. Ale co i jak, to
    nie tłumaczyli. Dlaczego nie mogli sobie spojrzeć w te swoje listy przed
    podpisaniem umowy, też nie powiedzieli. Nie, to nie -- znajomy poszedł do
    punktu Orange, podpisał umowę i po kilkunastu godzina łącze już działało.

    Co się okazało -- znajomy już raz, kilka lat wcześniej, próbował zostać
    klientem Netii. Podpisał umowę na pakiet WLR/BSA. Netia jednak zamiast
    tych dwóch TLS-ów zaproponowała inny -- BMT. No to umowę trzeba było
    rozwiązać. Oni jednak, korzystając z pełnomocnictwa w garści, próbowali
    przechwycić telefon w WLR (nic nie trzeba robić, pieniądze same lecą).
    Nie do końca im to wyszło -- znajomy, tknięty przeczuciami (z RP Telekom,
    to on miał coś do czynienia), poszedł do TP i wycofał pełnomocnictwa.
    Wtedy w Netii nastąpiła bifurkacjia techniki i księgowości -- zaczęli
    wystawiać faktury za telefon. Po dwóch czy trzech miesiącach się kapnęli,
    że nie mają za co, przestali wysyłać, a do ostatniej faktury doliczyli...
    karę za przedterminowe zerwanie umowy. A że nie dostali ani grosza, więc
    sprzedali "dług" jakiemuś windykatorowi. Skończyło się w sądzie i to
    dość szybko się skończyło -- wystarczyło do sprzeciwu dołączyć aktualną
    i nieprzerwanie obowiązującą umowę z TP oraz wystawiane wciąż przez nich
    faktury.

    Tak sobie patrzę na ten casus i dojść nie mogę, jak to jest, że takim
    firmom nie zależy ani trochę na zyskaniu nowego klienta? Z tą kaucją,
    czarną listą i całym bałaganem w papierach, to już w ogóle przegięcie.
    Chcą, by im dwie stówy odpalić, chociaż sami w przeszłości okazali się
    niewiarygodni. Poza tym już kiedyś wyrwali kilka złotych z tej imprezy,
    a palcem przy drutach nie kiwnęli -- nieistniejącą wierzytelność opchnęli
    jakiemuś Krukowi, Ultimo czy innej swołoczy, zainkasowali żywą gotówkę
    (akurat takich firm mi nie żal, gdy Netia robi je w konia). Wątpię, by
    kiedykolwiek zwrócili kasę za trefny towar.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 2. Data: 2014-10-10 22:29:50
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Dzwoni więc do Netii z pytaniem, czy można. Najlepiej po prostu sam

    Jeśli chodzi o Netię, to ja nie wiem jak ta firma daje sobie radę bo z
    taką bandą ignorantów powinna już dawno zbankrutować.

    Przykład 1.

    Studenci wynajmują mieszkanie. W mieszkaniu jest telefon TP, studenci
    chcą sobie założyć ADSL. Netia daje tani internet dla studentów na 10
    miesięcy. Dzwonią do Netii
    - Czy da się zrobić tak, żeby ADSL było Netii a telefon TP?
    - Da się.
    - A tak, żeby faktura za ADSL była na inne nazwisko niż właściciel linii TP?
    - Da się. Wszystko się da. Już wysyłamy papiery.

    Przyjeżdża kurier, podpisują umowę na nazwisko jednego ze studentów, za
    tydzień wraca z Netii odpowiedź, że TP odmówiła, bo nie zgadza się
    nazwisko właściciela linii. No to telefon do Netii z wyjaśnieniem co i
    jak, a debilka z Netii "Bo to trzeba było uruchomić procedurę jakąśtam,
    to dłużej potrwa, musimy jeszcze raz podpisać umowę i w ogóle TRZEBA
    BYŁO MÓWIĆ OD RAZU". Z powodu tego ostatniego komentarza studenci
    założyli sobie droższy ADSL TPSA na 12 m-cy, mieli już dość mądrali z Netii.

    Przykład 2.

    W domu moich rodziców był telefon i ADSL TP. Dobiegała końca umowa na
    ADSL, matka chciała przenieść wszystko do Netii, bo taniej. Zamawiam
    więc w Netii ADSL+telefon i pytam co mam zrobić z umową w TP, która
    przejdzie na czas nieokreślony. "Wypowiedzieć". No to matka idzie do TP
    i wypowiada.

    Przychodzi dzień przełączenia, TP odłącza ADSL, telefon jest dalej TP.
    Dzwonię do Netii, co jest grane.

    - Nie możemy świadczyć usługi ADSL, bo została wypowiedziana w TP,
    dlatego telefonu też nie możemy przełączyć.
    - Ale przecież sami mówiliście, że mam wypowiedzieć umowę na ADSL.
    - Nic podobnego, teraz trzeba podpisać osobną umowę na ADSL i jeszcze
    raz umowę na telefon, a tamtą starą trzeba rozwiązać.

    No to wykorzystując ten fakt, kazałem matce podpisać rozwiązanie starej
    umowy i nie podpisywać nowej. Następnie założyłem rodzicom UPC -
    Telefon, Internet 125Mbit/s, ojciec zadowolony z kilkuset kanałów
    kablówki. I tak działa od 5 lat.

  • 3. Data: 2014-10-10 22:54:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >
    > Przykład 1. Studenci wynajmują mieszkanie. [...]
    > Przykład 2. W domu moich rodziców był telefon i ADSL TP. [...]

    No nie wiem, u mnie działa siódmy bodaj rok. Przypuszczam, że siłą
    rozpędu. Jak się kończyła trzecia dwuletnia umowa, to zadzwoniłem
    z pytamiem, co będzie jeśli nie przedłużę. Czy przedłużą na czas
    nieokreślony i czy to będzie na tych samych zasadach finansowych.
    Powiedzieli, że tak. Ale proponowali kolejną dwuletnią umowę. Akurat
    była promocja -- chyba złotówkę drożej, niż miałem dotychczas i mam
    teraz w bezterminowej umowie. Podziękowałem grzecznie. Ale z duszą
    na ramieniu czekałem co będzie w dniu zakończenia umowy. Ufff.. nie
    wyłączyli. A potem w dniu wystawienia faktury -- nie policzyli według
    jakiejś taryfy sprzed dziesięciu lat 499 zł/miesiąc. Czyli sukces.

    Co trzeba przyznać, technicznie działa dobrze. Przez te lata zaliczyłem
    jedną poważną awarię -- w nocy z piątku na sobotę, nieco później niż
    teraz, troche po północy, ktoś ukradł kabel. Po prostu wytargał na
    haku w samochodzie ze studzienki. Zgłosiłem zaraz. Już w niedzielę
    rano brygada wynajęta przez tepse ciągnęła druta na nowo. Po prostu
    umowa WLR/BSA zakłada horendalne odszkodowania dla dierżawcy linii
    przy awarii dłuższej niż 48 godzin. To zdaje się kilkaset złotych na
    dobę. Więc musieli się śpieszyć. Jak mi padł kiedyś telefon w TP, to
    naprawiali 193 dni (a i tak "naprawiło się" przy okazji -- też ktoś
    ukradł kabel, więc trzeba było pociągnąć nowy).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2014-10-11 12:43:11
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 10.10.2014 22:03, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak sobie patrzę na ten casus i dojść nie mogę, jak to jest, że takim
    > firmom nie zależy ani trochę na zyskaniu nowego klienta? Z tą kaucją,

    A ja zapytam co robi, utrzymywany z naszych podatków, regulator?
    Jakby regulator podsumował skalę chaosu w Netii, to powinien im taką
    karą przysolić, że natychmiast by się musieli zorganizować albo pakować
    walizki.

    Przykładowo - mają taką nową usługę Foton 100 Mb/s. Promocyjny regulamin
    tej usługi odsyła ws. nominalnej ceny do cennika. W cenniku Netii taka
    usługa jednak nie występuje wcale*.
    Nagabywany konsultant twierdzi, że "nominalna cena jest dla każdego
    klienta inna". Nawet jeżeli tak jest rzeczywiście, to dlaczego w tak
    pokrętny sposób ukrywają cenę tej usługi?

    * - przynajmniej tak było w lipcu 2014, gdy naiwnie spojrzałem w
    kierunku tej firmy

    Kolejny przykład - ww. konsultant Netii twierdzi, że w lokalizacji o
    którą pytam, w ogóle nie mają swojej sieci i muszę się skontaktować z
    ich działem rozwoju sieci, że niby może mi dobudują, ale to ja -
    potencjalny klient, mam gdzieś tam dzwonić i pytać.
    Po pierwsze - administrator budynku ma od nich łącze kablowe od lat.
    Konsultant obstaje przy swoim, mimo, że proponuję mu podanie IP
    działającego łącza w tej lokalizacji.
    Po drugie - to ja się, kurwa, mam pytać ich dział rozwoju?

    No panowie, nie mam mowy. Na parę najbliższych lat zero kontaktów z Netią.

    --
    Olek

  • 5. Data: 2014-10-11 15:58:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Olek napisał:

> [...]
    > Jakby regulator podsumował skalę chaosu w Netii, to powinien im taką
    > karą przysolić, że natychmiast by się musieli zorganizować albo pakować

    Tylko czy to aby dobry kierunek? Co będzie, jeśli Netia się wyniesie?
    Zostanie sam Orange. Tak, to już było. Rok próbowałem łagodną perswazją,
    potem trochę ostrzej, skłonić monopolistę do doprowadzenia drutów do
    takiego stanu, by mógł na nich zadziałać ADSL. Nie dało się. Netia
    ochoczo przystąpiła do podebrania im klienta. Tak to wtedy wyglądało,
    jakby im zależało.

    > Kolejny przykład - ww. konsultant Netii twierdzi, że w lokalizacji
    > o którą pytam, w ogóle nie mają swojej sieci

    Na stronie podają ceny dostępu do internetu, telefonu i telewizji.
    Dopiero gdy się próbuje coś z tego zamówić, to się okazuje, że są to
    ceny dla kilentów w ich sieci. Na WLR/BSA jest dychę drożej. Ale nie
    ma w cenniku nawet gwiazdeczki z informacją drobnym drukiem, że tak
    jest. Ja w ogóle nie wiem, gdzie oni mają sieć. Nie spotkałem takich
    miejsc. Ze swojej perspektywy (dość szerokiej) postrzegam Netię jako
    operatora BSA.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-10-11 19:42:23
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 11.10.2014 15:58, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > takiego stanu, by mógł na nich zadziałać ADSL. Nie dało się. Netia
    > ochoczo przystąpiła do podebrania im klienta. Tak to wtedy wyglądało,

    Ale jak - Netia pociągnęła swoje osobne druty, czy użyli drutów i
    urządzeń tepsy? Poniżej piszesz, że patrzysz na nich jako BSA, czyli
    pewnie druty tepsy.

    Jest wielu operatorów BSA. Nie ma co się martwić. W najgorszym razie
    Netia by musiała komuś sprzedać infrastrukturę. Regulator nie ma tylko
    ślepo dążyć do zwiększenia ilości operatorów, bez dbania o jakość. Ma
    reprezentować interes odbiorców usług telekomunikacyjnych. Interes nie
    polega na tym, aby było tylko tanio, za to z beznadziejną jakością.

> [...]
    > jest. Ja w ogóle nie wiem, gdzie oni mają sieć. Nie spotkałem takich
    > miejsc. Ze swojej perspektywy (dość szerokiej) postrzegam Netię jako

    Podpowiem - Netia kupiła Dialog. Cały. We Wrocławiu jest bardzo dużo
    studzienek z napisem Dialog. Z napisem Netia też są.
    W ramach tej swojej usługi Foton, to chyba nawet ciągną Netiowy
    światłowód do odbiorcy.
    --
    Olek

  • 7. Data: 2014-10-11 23:17:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Olek napisał:

    > Ale jak - Netia pociągnęła swoje osobne druty, czy użyli drutów
    > i urządzeń tepsy? Poniżej piszesz, że patrzysz na nich jako BSA,
    > czyli pewnie druty tepsy.

    Druty tepsy, urządzenia też. Tyle że tepsa nie potrafiła ich użyć,
    a netia owszem. Teraz porobiło się odwrotnie.

    > Jest wielu operatorów BSA. Nie ma co się martwić.

    Jakich? Sprawdzałem w swoich okolicach -- poza tym duopolem nie ma
    żadnego.

> [...]
    > dużo studzienek z napisem Dialog. Z napisem Netia też są.
    > W ramach tej swojej usługi Foton, to chyba nawet ciągną Netiowy

    Coś w tym może być. Kiedyś nie mieli własnej, więc nastawiali się
    na cudzą infrastrukturę. Wtedy chyba nie różnicowali cen w swojej
    sieci i w dzierżawionej. Może teraz mają fazę na te światłowody,
    a wszystko inne olewają równo?

    W swoim czasie kupili też Tele2. Za sto milionów złotych z hakiem
    (kapitał Tele2 Sp. z o.o. -- 10,000 zł). Mówiono, że to chodziło
    o kupienie klientów Tele2, co oczywiście jest nie bez racji. Ale
    poza klientami, to wzięto jeszcze z Tele2 "standardy koropracyjne".
    No i ludzi. Miałem w swoim czasie prefiksową umowę telefoniczną
    z Tele2. Tego po prostu nie dało sie używać. Rozmawiałem nawet
    z rzecznikiem prasowym firmy. Powiedział mi "jeśli pan chce mieć
    telefon, który działa i zawsze można się dodzwonić, to na pewno
    nie w Tele2, musi pan poszukać innej firmy". Szukałem, znalazłem
    i poszedłem do Netii. Tylko że ten rzecznik jakiś czas potem
    przydreptał w ślad za mną i stał się rzecznikiem Netii.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-10-12 07:47:36
    Od: " 666" <...@...6>

    Zaczęli chyba w woj. pilskim jeszcze w latach 90-tych?
    Później jakiś Ostrowiec Św., Łęczna itp. metropolie

    -----

  • 9. Data: 2014-10-13 11:44:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    [...]Dzwoni więc do Netii [...]

    Spodobala nam sie oferta Netii na internet.
    Dzwonimy, powiedzmy ze 25 sierpnia, podpisujemy umowe, pada termin ...
    hm, 1 pazdziernik czy 1 listopad ... no zalozmy ze 1.10. Czekamy.

    Gdzies tam dzwoni babka z TP informuje ze faktura bedzie drozsza, bo
    sie promocja na neostrade konczy. Ale jaka faktura ... a ona ze ma w
    systemie date odejscia 31.10.
    No, pewnie sie Netia nie wyrobila, papiery spoznila, wypowiedzieli juz
    we wrzesniu i termin uplywa w listopadzie. Pierwszy minus zaliczyla,
    no, ale zdarza sie.

    Dzwonimy do Netii wyjasnic sprawe ... tam nie ma z kim pogadac. Kazdy
    mowi co innego.
    Zanim trafilismy na kogos kompetentnego, to chyba dwa dni minely.
    Minus sie powiekszyl.
    Nic sie nie da zrobic, ale od 1 listopada ruszamy.

    No nic, czekamy i sie zastanawiamy czy 1.11 pracuja i czy przelacza,
    bo to jakos tak z niedzieli na poniedzialek bylo.

    przychodzi 20.10 - kuriera z routerem od Netii nie ma.
    Dzwonimy ... znow szukanie wlasciwej osoby, az sie dowiadujemy ze
    routera jeszcze nie wyslali i im sie nie spieszy.
    Termin sie zbliza, pudelka nie ma, grozi dzien bez internetu.
    Dzwonimy co oni zamierzaja i jak przyspieszyc, w koncu mozemy sami
    odebrac w oddziale .. a g*.
    Routery konfiguruje i wysyla zewnetrzna firma, czy wysle i kiedy to
    nie wiadomo, bo znow zlecenie zaginelo, oni swoja kolejke maja.

    No coz, pomyslelismy sobie ze jak tak ma wygladac np usuwanie awarii,
    to niegrzecznie wypowiedzielimy umowe i przeprosilismy sie z TP.

    A w TP tak prawde mowiac poziom obslugi klienta znacznie wzrosl.
    I zalatwic sie cos daje, i rozmowca kompetentny, i jakies "uruchamiam
    testy na linii" potrafii.
    Widac ze sie staraja.
    Choc mam wrazenie ze ostatnio znow wracaja korporacyjne nawyki i sie
    usztywnia...

> [...]
    >firmom nie zależy ani trochę na zyskaniu nowego klienta? Z tą kaucją,
    >czarną listą i całym bałaganem w papierach, to już w ogóle

    No wiesz, czarna lista dobra rzecz. Kaucja ... powiedzmy ze wystepuje
    na tym rynku. Coraz rzadziej i troche glupio, ale wystepuje.

    Ale o klienta nie dbaja wcale. Byc moze dbanie za duzo kosztuje,
    wiekszy skutek przynosi reklama :-)

    Poza tym wiesz - taki pasozyt, nic wlasnego nie ma, dbac nie musi.
    Co prawda Netia troche wlasnych linii ma ... ciekawe kiedy sie
    zorientuje ze za malo dba.

    >Chcą, by im dwie stówy odpalić, chociaż sami w przeszłości okazali
    >się
    >niewiarygodni.

    Oj - no wiesz, we wlasnym mniemaniu to klient okazal sie niewiarygodny
    :-)

> [...]
    >by
    >kiedykolwiek zwrócili kasę za trefny towar.

    Kruk je chyba hurtem kupuje po takiej cenie ze mu sie oplaca razem z
    watpliwymi sprawami :-)
    A sprzedajacy (bo nie tylko Netia) po prostu stwierdza strate i
    zmniejsza nalezny podatek.

    P.S. Jak to jest z VAT ? Wystawiam fakture za usluge, naliczam VAT,
    klient nie placi bo twierdzi ze usluga niezrealizowana ... VAT do
    korekty, czy lepiej zaplacic ?

    J.

  • 10. Data: 2014-10-13 11:51:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-13 11:44, J.F. pisze:

    > No coz, pomyslelismy sobie ze jak tak ma wygladac np usuwanie awarii, to
    > niegrzecznie wypowiedzielimy umowe i przeprosilismy sie z TP.

    Takie pytanie a propo zrywania umów.

    Przykładowo, mam umowę na ADSL TP. Podpisuję umowę z Netią. W treści
    umowy są pełnomocnictwa, przy użyciu który Netia przejmie dostęp do
    linii od TP. Czy teraz żeby anulować umowę przed rozpoczęciem
    świadczenia usługi wystarczy jakieś pismo do TP z oświadczeniem, że chcę
    żeby TP zignorowała tamte pełnomocnictwa?