  • 11. Data: 2014-08-27 18:45:51
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-27 18:32, Liwiusz wrote:

    > Nie pisałem o włączaniu się "200m wcześniej", tylko "na 200m".

    No to da to tyle, że szybciej będzie kończącym się, bo "prawomyślni"
    ustawią się w kolejce na 500m wcześniej i będą tam stać, a "cwaniaki" z
    kończącego się (i luźniejszego) będą śmigać pustym pasem i włączać na
    końcu (część oczywiście będzie stała jak dupy z migaczem 200-100 metrów
    czwęniej - ale i tak na kończącym się będzie realnie 150 metrów korka a
    na "praworządnym" 500m). Nie rozumiem masochizmu;) Trudno widać macie za
    dużo czasu i gotówki na paliwo - wasz problem. Dla mnie nawet lepiej -
    tylko nie miejcie do mnie pretensji, że "cwaniaczkuje", ok?

    Shrek.

  • 12. Data: 2014-08-27 19:16:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 27 Aug 2014 03:17:03 -0700 (PDT), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >A ja miałem dwa przypadki gdy samochody w ogóle nie korzystały
    > z pasów rozbiegowych tylko od razu na główny ciąg.
    >Raz naprawdę było gorąco.
    >
    >I takie małe doświadczenie ze stanów.
    >Jak z ślimaka wjeżdża się na rozbiegówkę to nie jechać jak najszybciej
    >tylko właśnie zwolnić by odstępy były duże.

    Cos pieprzysz. Rozbiegowka jest po to aby nabrac takiej szybkosci aby
    wlaczyc sie do ruchu. Sa nawet tablice pouczajace kierowcow: "maintain
    highway speed"

    >Tam (usa znaczy się) sa nawet światła zatrzymujące i
    >wymuszające większe odległości

    Te swiatla niczego nei wymuszaja. To tak zwane "metered ramps" ktore
    wpuszczaja samochody na droge szybkiego ruchu w okreslonych odstepach
    czasowych. Zaraz po swiatlach jest rozbiegowka, i tam napis "maintain
    highway speed"

    A.L.

  • 13. Data: 2014-08-28 09:52:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.08.2014 o 18:45 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No to da to tyle, że szybciej będzie kończącym się, bo "prawomyślni"
    > ustawią się w kolejce na 500m wcześniej i będą tam stać, a "cwaniaki" z

    Przedpiścy chodziło chyba o to, żeby przejeżdżać z pasa na pas pod
    ostrzejszym kątem czyli na dłuższym dystansie. I z tym się należy zgodzić
    pod warunkiem, że koniec zmiany pasa będzie wypadał właśnie tuż przed
    zwężeniem.

    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2014-08-28 10:28:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 09:52, SW3 wrote:

> [...]
    > ostrzejszym kątem czyli na dłuższym dystansie. I z tym się należy
    > zgodzić pod warunkiem, że koniec zmiany pasa będzie wypadał właśnie tuż

    Przedpiscy najpierw chodziło o to żeby "przez 200-400m (...) jechać
    jednym pasem", a potem żeby się na tych 200 metrach "włączać". Musiałby
    to być bardzo ostry kąt:) Na zmianę pasa przy 20-30km/h (a tyle wyjdzie
    optymistycznie) to wystarczy spokojnie 20 metrów.

    Shrek.

  • 15. Data: 2014-08-28 10:33:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Antosek" napisał w wiadomości
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska
    _mistrzem_korkow.html
    >O korkach i poprawie płynności ruchu.
    >Każdy kierowca traci przez nie 11 zł dziennie. I coraz więcej czasu.
    >Na
    >szczęście na korki są sposoby. Nawet prostsze, niż myślimy.

    >Jazda na suwak błyskawicznie poprawia płynność ruchu
    >Droga się zwęża, lewy pas znika. Tworzy się lejek, a za nim korek.
    >Jak duży?

    Zaraz zaraz.
    Na suwak faktycznie nie umiemy (no prawie faktycznie) ale takich
    sytuacji ze pas zanika i jest to przyczyna korka to jest u nas bardzo
    malo.
    I nauczenie sie suwaka korkow nie zlikwiduje.

    Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji
    niemieckiej poprawia czy pogarsza plynnosc.

> [...]
    >chaos
    >czasem przeradzający się w chamstwo. Samochody z prawego pasa nie
    >chcą
    >wpuścić tych z lewego - zanikającego. Albo samochód (zwykle tir) na
    >lewym
    >pasie blokuje go przed nadjeżdżającymi z tyłu na długo przed
    >zwężeniem. Jak
    >więc należy jechać? Na suwak, a ściślej na przemian - raz z lewej raz
    >prawej, niczym ząbki w zamku błyskawicznym. Wszelkie odstępstwa od
    >tej
    >zasady zmniejszają przepustowość: kiedy nie wpuszczamy pojazdu lub

    Jest maly niuans. Jesli w korku jest wiele ciezarowek i wszystkie lub
    wiekszosc na prawym pasie (czy tam na lewym), to prawy pas jedzie
    szybciej.
    Albo sie z tym godzimy i ewentulanie sprytnie zajmujemy miejsce w
    prawej, dluzszej kolejce, ale kierowcy dlugich tirow wpuszczaja 2-3
    osobowki - tyle, ile sie przecietnie obok ich miesci.

    No chyba ze czesc tirmanow zjedzie na lewy pas.

    Jak widać, w tej sytuacji nie popłaca ani
    >brak kultury, ani nadmierna kurtuazja. Jazda na suwak będąca normą w
    >Niemczech, Holandii i Szwecji u nas nie może się upowszechnić. Miejmy
    >nadzieję, że raczej z braku wiedzy niż kultury.

    Kiedy to jest mieszanka sprytu, glupoty i kultury jednoczenie :-)

    P.S. Jak poprawic taki korek
    http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    J.

  • 16. Data: 2014-08-28 10:55:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 10:33, J.F. wrote:

    > Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji
    > niemieckiej poprawia czy pogarsza plynnosc.

    Płynność czy przespustowość? Przepustowości nie zwiększy, cudów nie ma.
    Natomiast płynność tak - jesli tylko większość będzie jechać na suwak.

    > Jest maly niuans. Jesli w korku jest wiele ciezarowek i wszystkie lub
    > wiekszosc na prawym pasie (czy tam na lewym), to prawy pas jedzie szybciej.

    To się ustaw na prawym.

    > Albo sie z tym godzimy i ewentulanie sprytnie zajmujemy miejsce w
    > prawej, dluzszej kolejce, ale kierowcy dlugich tirow wpuszczaja 2-3
    > osobowki - tyle, ile sie przecietnie obok ich miesci.

    Zasada jest prosta 1/1.

    > P.S. Jak poprawic taki korek
    > http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem. Z
    absolutnym priorytetem dla tramwai. Albo zrobić inteligentne sterowanie,
    które bierze pod uwagę czy jest wolne miejsce za skrzyżowaniem. Ale
    biorąc pod uwagę, że że na Wisłostradzie Siemens regularnie zaliczał
    zwiechy na wydawałoby się najprostszym możliwym problemie (trzy czy
    cztery skrzyżowania z wyraźnym kierunkiem dominującym), to obstawiam że
    nawet biorąc pod uwagę dowcipy o policjantach, to lepiej tam postawić
    mundurowego;)

    Shrek.

  • 17. Data: 2014-08-28 11:13:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > I nauczenie sie suwaka korkow nie zlikwiduje.
    >
    > Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji niemieckiej

    Suwak jest po to by skrócić korek, by ktoś nie musiał stać na jego końcu np
    do kolejnego skrzyżowania, na którym zamierza skręcić.

    > P.S. Jak poprawic taki korek
    > http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    Zmienić tramwaje na zwykłe autobusy i z torowiska zrobić kolejne pasy
    poszerzające drogę.

  • 18. Data: 2014-08-28 11:22:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2014, Antosek wrote:

    > Jazda na suwak będąca normą w Niemczech, Holandii i Szwecji
    > u nas nie może się upowszechnić.

    A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS*
    na tę okazję?
    Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
    działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
    powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
    zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.

    > Miejmy nadzieję, że raczej z braku wiedzy niż kultury.

    Braku wiedzy, że w .pl nie ma obowiązku "wpuszczenia", i tego znaczna
    wiekszość się zwyczajnie boi, a powszechna świadomość jest taka, że
    odmowa "ustawienia się za wszystkimi" uchodzi za niegrzeczność?
    Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
    podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-08-28 11:29:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2014, Bugatti wrote:

    > Niech ludzie się uczą przepisów.

    Podasz ten przepis, którego mają się nauczyć?
    Tylko z polskiego PoRD, nie jego niemieckiego odpowiednika proszę.

    Problem w tym, że (w Polsce) tego przepisu AFAIK NIE MA.
    Konkretnie co najmniej obowiązku wpuszczenia jednego pojazdu
    z zanikającego pasa (nie "informacji"!), ewentualnie (lepiej :>)
    nakazu ustąpienia pierwszeństwa, lub bezwzględnego zakazu
    "wyprzedzenia maski" sąsiada z początku korka.
    Który jest w polskich przepisach?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-08-28 11:30:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 11:13, John Kołalsky wrote:

    > Zmienić tramwaje na zwykłe autobusy i z torowiska zrobić kolejne pasy
    > poszerzające drogę.

    hm...

    http://www.trans.info/images/image/10%20najdluzszych
    %20korkow/k3.jpg