eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › O korkach i poprawie płynności ruchu.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 100

  • 21. Data: 2014-08-28 11:31:01
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    >
    >> P.S. Jak poprawic taki korek
    >> http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
    >
    > Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem.

    To by zatrzymało ruch prawie całkiem.

    > Z absolutnym priorytetem dla tramwai.

    W celu ? Przecież te tramwaje praktycznie nie mają problemu z przejazdem.
    Ich torowiska są puste.

    > Albo zrobić inteligentne sterowanie, które bierze pod uwagę czy jest wolne
    > miejsce za skrzyżowaniem.

    Problemem na tym obrazku nie jest przejazd tramwajów przez skrzyżowanie
    tylko za mała przepustowość jezdni zdaje się głównie tych, przy których jest
    torowisko, czyli gdyby zamiast niego zrobić pasy jezdni to być może korka by
    w ogóle nie było.


  • 22. Data: 2014-08-28 12:08:46
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 11:31, John Kołalsky wrote:

    >> Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem.
    >
    > To by zatrzymało ruch prawie całkiem.

    Przecież już jest całkiem zatrzymany. Pomogłoby jakby gliniarze
    pomyśleli i puszczali tylko tych co mają realne szanse na zjazd ze
    skrzyżowania.

    >> Z absolutnym priorytetem dla tramwai.
    >
    > W celu ? Przecież te tramwaje praktycznie nie mają problemu z
    > przejazdem. Ich torowiska są puste.

    Co widać na załaczonym obrazku;)

    >> Albo zrobić inteligentne sterowanie, które bierze pod uwagę czy jest
    >> wolne miejsce za skrzyżowaniem.
    >
    > Problemem na tym obrazku nie jest przejazd tramwajów przez skrzyżowanie
    > tylko za mała przepustowość jezdni zdaje się głównie tych, przy których
    > jest torowisko, czyli gdyby zamiast niego zrobić pasy jezdni to być może
    > korka by w ogóle nie było.

    Raczej byłby o pas szerszy. Bo za tym skrzyżowaniem jest kolejne
    skrzyżowanie i cudów nie ma - korkuje się na skrzyżowaniach.

    Shrek.


  • 23. Data: 2014-08-28 12:21:03
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:

    >> Jazda na suwak będąca normą w Niemczech, Holandii i Szwecji
    >> u nas nie może się upowszechnić.
    >
    > A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS*
    > na tę okazję?

    A czy ty na wszysko musisz mieć przepis, a jak już go dostaniesz, to
    rozłożysz na części pierwsze i znajdziesz nieścisłość? Nie ma przepisu
    na wpuszczanie z podporzadkowanej, a jednak znam kilka skrzyżowań gdzie
    w godzinach szczytu jeździ się prawie 1/1. Nie ma przepisu, że jadąc
    autostradą dojeżdzając do węzła wypadałoby zmienić pas na lewy, żeby
    wpuścić z rozbiegówki a jednak co bardziej kumaci tak robią. Nie ma
    obowiązku zjechać na lewy żeby przepuścić "prawostrzałkowców" a jednak
    jak jest zakaz skrętu w lewo, to wszyscy się grzecznie ustawiają na
    lewym. Co to za sowiecka mentalność, że musi być przepis bo jak nie to
    sami nie pomyślimy?

    > Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
    > działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
    > powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
    > zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.

    Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.

    > Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
    > podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.

    Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu" to naprawdę
    niewielka część analizuje rozporządzenie o długiej nazwie dotyczące
    znaków i sygnałów i zastanawia się czy "zalecana" to tylko zalecenie.
    Osoby nie wpuszczające na suwak albo wpychające się z kończącego 200
    metrów wcześniej, to ci co im brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na
    problem dalej, niż to co widzą przed sobą.

    Shrek.


  • 24. Data: 2014-08-28 14:11:28
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: "Feliks54" <v...@b...pl>


    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:ltmsvb$a1f$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Suwak jest po to by skrócić korek, by ktoś nie musiał stać na jego końcu
    > np do kolejnego skrzyżowania, na którym zamierza skręcić.

    Suwak jest też po to, aby ruch był bardziej płynny i bezpieczniejszy.
    Każdy zna swoje miejsce, nie ma wpychania się.


  • 25. Data: 2014-08-28 16:11:14
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    On 2014-08-28 10:33, J.F. wrote:
    >> Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji
    >> niemieckiej poprawia czy pogarsza plynnosc.

    >Płynność czy przespustowość? Przepustowości nie zwiększy, cudów nie
    >ma. Natomiast płynność tak - jesli tylko większość będzie jechać na
    >suwak.

    Jedno i drugie. Zamiast wersji niemieckiej "jedz swoim pasem do konca"
    sugeruje ze nalezy sie ... co najmniej dopasowac do swojej "szczeliny"
    kawalek przed zanikiem.
    Bo jak pojedziemy do konca, to tam zawsze jakies niedopasowania sie
    zdarza i ucierpi plynnosc, a w slad za nia przepustowosc.

    >> Jest maly niuans. Jesli w korku jest wiele ciezarowek i wszystkie
    >> lub
    >> wiekszosc na prawym pasie (czy tam na lewym), to prawy pas jedzie
    >> szybciej.
    >To się ustaw na prawym.

    Moge, ale prawy zapchany, a na lewym jeszcze troche wolnego. Jak za
    chwile inni pomysla ze tu taki zwyczaj, to wrocimy do "zamka po
    polsku" :-)

    >> Albo sie z tym godzimy i ewentulanie sprytnie zajmujemy miejsce w
    >> prawej, dluzszej kolejce, ale kierowcy dlugich tirow wpuszczaja
    >> 2-3
    >> osobowki - tyle, ile sie przecietnie obok ich miesci.
    >Zasada jest prosta 1/1.

    A widzisz, ostatnio ... tzn tak ze dwa lata temu, w podobnej sytuacji
    w Niemczech tiry wpuszczaly wiecej i wszystko rowno szlo.
    Ale to juz blisko granicy bylo i chyba wiecej Polakow niz Niemcy.

    >> P.S. Jak poprawic taki korek
    >> http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    >Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem. Z
    >absolutnym priorytetem dla tramwai. Albo zrobić inteligentne
    >sterowanie, które bierze pod uwagę czy jest wolne miejsce za
    >skrzyżowaniem.

    Otoz to. Tu trzeba odblokowac torowisko, a cala reszta nieistotna - na
    tym skrzyzowaniu nie ma zadnego problemu dla samochodow, problemy sa
    na 4 sasiednich torowiskach, albo jeszcze dalej.
    Tu sie nie da nic poprawic, poza przepuszczeniem tramwaju.

    >Ale biorąc pod uwagę, że że na Wisłostradzie Siemens regularnie
    >zaliczał zwiechy na wydawałoby się najprostszym możliwym problemie
    >(trzy czy cztery skrzyżowania z wyraźnym kierunkiem dominującym), to
    >obstawiam że nawet biorąc pod uwagę dowcipy o policjantach, to lepiej
    >tam postawić mundurowego;)

    Swego czasu robili bardzo dobra robote na skrzyzowaniu Hallera z
    Grabiszynskiej (WRC), jak Klecinska byla w budowie.
    Tzn robili to co piszesz - zatrzymywali ruch dopoki nie zrobilo sie
    miejsce za skrzyzowaniem, i dbali zeby z trzech stron wpuszczac w
    miare sprawiedliwie ...

    J.


  • 26. Data: 2014-08-28 16:24:29
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 16:11, J.F. wrote:

    >> Płynność czy przespustowość? Przepustowości nie zwiększy, cudów nie
    >> ma. Natomiast płynność tak - jesli tylko większość będzie jechać na
    >> suwak.
    >
    > Jedno i drugie.

    Przepustowość raczej nie. Przez jeden pas raczej więcej nie przejedzie.

    > Zamiast wersji niemieckiej "jedz swoim pasem do konca"
    > sugeruje ze nalezy sie ... co najmniej dopasowac do swojej "szczeliny"
    > kawalek przed zanikiem.

    A co za problem płynnie się wpasować na końcu? Jak cię wpuszczają to nie
    widzę problemu.

    >> To się ustaw na prawym.
    >
    > Moge, ale prawy zapchany, a na lewym jeszcze troche wolnego. Jak za
    > chwile inni pomysla ze tu taki zwyczaj, to wrocimy do "zamka po polsku" :-)

    No właśnie problem w tym, że zamiast przyjąć prostą zasadę "do końca i
    1/1" niektórzy zaczynają za dużo myśleć - na dodatek dochodzą do różnych
    wniosków i okazuje się w efekcie, że potrafimy najprostrze rzeczy spieprzyć.

    > A widzisz, ostatnio ... tzn tak ze dwa lata temu, w podobnej sytuacji w
    > Niemczech tiry wpuszczaly wiecej i wszystko rowno szlo.

    Pewnie nie tyle wpuszczały, co wolniej przyspieszają. Dobra - jak
    wjedzie dwóch nie przeszkadzając tirowi, to też problemu nie ma - jak
    zdążysz to jedź.

    Shrek.


  • 27. Data: 2014-08-28 16:38:33
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 16:24, Shrek pisze:
    >>> Płynność czy przespustowość? Przepustowości nie zwiększy, cudów nie
    >>> ma. Natomiast płynność tak - jesli tylko większość będzie jechać na
    >>> suwak.
    >>
    >> Jedno i drugie.
    >
    > Przepustowość raczej nie. Przez jeden pas raczej więcej nie przejedzie.

    Przejedzie, bo będą jechali szybciej.

    --
    Liwiusz


  • 28. Data: 2014-08-28 16:45:02
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    >
    >>> Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem.
    >>
    >> To by zatrzymało ruch prawie całkiem.
    >
    > Przecież już jest całkiem zatrzymany.

    Nie jest. Te samochody jakoś tam się znalazły i podobnie jakoś ich nie
    będzie.

    > Pomogłoby jakby gliniarze pomyśleli i puszczali tylko tych co mają realne
    > szanse na zjazd ze skrzyżowania.

    Ja tam nie widzę problemu, ludzie wjeżdżają jak widzą taką szansę, ale może
    faktycznie część nie, chociaż wątpię, zwykle ludzie nie zostają na
    skrzyżowaniach. Jeśli już to by wyrównać ruch z różnych kierunków.

    >
    >>> Z absolutnym priorytetem dla tramwai.
    >>
    >> W celu ? Przecież te tramwaje praktycznie nie mają problemu z
    >> przejazdem. Ich torowiska są puste.
    >
    > Co widać na załaczonym obrazku;)

    Widzisz za tramwajem stojącym przed skrzyżowaniem jakiś inny za nim ?

    >
    >>> Albo zrobić inteligentne sterowanie, które bierze pod uwagę czy jest
    >>> wolne miejsce za skrzyżowaniem.
    >>
    >> Problemem na tym obrazku nie jest przejazd tramwajów przez skrzyżowanie
    >> tylko za mała przepustowość jezdni zdaje się głównie tych, przy których
    >> jest torowisko, czyli gdyby zamiast niego zrobić pasy jezdni to być może
    >> korka by w ogóle nie było.
    >
    > Raczej byłby o pas szerszy. Bo za tym skrzyżowaniem jest kolejne
    > skrzyżowanie i cudów nie ma - korkuje się na skrzyżowaniach.

    Jak jadą 3 pasy zamiast 2 to przejeżdża o 50% procent więcej pojazdów.
    Wszędzie, także przez skrzyżowanie.


  • 29. Data: 2014-08-28 16:51:08
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Feliks54" <v...@b...pl>

    >>
    >> Suwak jest po to by skrócić korek, by ktoś nie musiał stać na jego końcu
    >> np do kolejnego skrzyżowania, na którym zamierza skręcić.
    >
    > Suwak jest też po to, aby ruch był bardziej płynny i bezpieczniejszy.

    Bzdura. Najskuteczniejsze dla płynności ruchu jest zorganizowanie ruchu
    wcześniej by suwak nie był potrzebny. Tylko jest to kosztem długości
    powstałego korka i pojazdów stojących w tym korku. Taki korek jest więcej
    niż 2 razy dłuższy bo stoją w nim nie tylko ci, którzy jadą drogą i i tak by
    w nim stali ale także ci, którzy chcą z niej zjechać ale utknęli w tym o ile
    jest dłuższy.

    > Każdy zna swoje miejsce, nie ma wpychania się.
    >

    Gdzie tak jest ?


  • 30. Data: 2014-08-28 17:04:55
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >
    >>> P.S. Jak poprawic taki korek
    >>> http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
    >
    >>Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem. Z absolutnym
    >>priorytetem dla tramwai. Albo zrobić inteligentne sterowanie, które bierze
    >>pod uwagę czy jest wolne miejsce za skrzyżowaniem.
    >
    > Otoz to. Tu trzeba odblokowac torowisko, a cala reszta nieistotna - na tym
    > skrzyzowaniu nie ma zadnego problemu dla samochodow, problemy sa na 4
    > sasiednich torowiskach, albo jeszcze dalej.
    > Tu sie nie da nic poprawic, poza przepuszczeniem tramwaju.

    Gdzie Ty tu widzisz realny problem na torowiskach ? Stoi po jednym tramwaju,
    które czekają na zjazd innych pojazdów ze skrzyżowania. Właściwie normalny
    ruch.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: