  • 11. Data: 2019-04-12 11:55:09
    Temat: Re: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:0f728d77-46e5-434a-9688-953617026e50@go
    oglegroups.com...
    >placi ubezpieczyciel ale jesli kwota bedzie spora to na bank sad i
    >ew. regres (ale to juz zalezy od konkretnego przypadku)
    >https://rankomat.pl/samochod/regres-ubezpieczeniowy
    -wszystko-co-powinienes-o-nim-wiedziec

    >Jak podaje UFG, mamy obecnie do czynienia z rekordowym wzrostem
    >regresów. Do czerwca zeszłego roku, odnotowano 16 tysięcy postępowań
    >regresowych o łącznej wartości 224 milionów złotych.

    ale lista regresow w ustawie jest ograniczona i krotka.
    Raczej nie ma szans na to, ze ubezpieczyciel bedzie sie regresu
    domagal, bo kwota duza.
    Musza byc inne warunki spelnione - np brak OC.

    Za to ciekaw jestem czy jest mozliwa wyzsza kombinacja prawna:
    ojciec-kierowca spowodowal szkode u dziecka, wiec ubezpieczenie
    wyplacilo odszkodowanie ... na konto rodzicow, jednoczesnie domagajac
    sie regresu od ojca jako opiekuna, bo np nie zapial dziecku pasow :-)

    Albo trywialnie - wiozl dziecko wlasnym samochodem, w ktorym OC nie
    kupil :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-04-12 12:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 01:39, J.F. pisze:

    >OC odpowiada za szkody wobec "najbliższej rodziny".

    A wydaje mi sie, ze kiedys taki zapis byl, no coz - moze dobrze, ze
    zlikwidowali.

    Na małzonka uwazac, bo z racji wspolnoty majatkowej czesto jest
    wspolwlascielem samochodu.

    Czyli co - mozliwa sytuacja, ze ojciec spowoduje wypadek, a jego
    dziecko-pasazer dostanie odszkodowanie ... i to nawet na konto ojca ?

    A jak jeszcze ojciec byl pijany i bedzie musial splacic regres ... no
    ale dobro dziecka najwazniejsze :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-04-12 12:13:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 11:55, J.F. pisze:

    > ale lista regresow w ustawie jest ograniczona i krotka.
    > Raczej nie ma szans na to, ze ubezpieczyciel bedzie sie regresu domagal,
    > bo kwota duza.
    > Musza byc inne warunki spelnione - np brak OC.

    Przy brak OC płaci (i regresuje) nie ubezpieczyciel, tylko UFG.

> [...]
    > wyplacilo odszkodowanie ... na konto rodzicow, jednoczesnie domagajac
    > sie regresu od ojca jako opiekuna, bo np nie zapial dziecku pasow :-)

    Pisałeś o krótkiej liście do regresu i jeszcze nie wiesz, że niezapięcie
    dziecku pasów nie daje prawa do regresu? :) Już byś podał przykład
    pijanego rodzica.

    Wówczas pieniądze się wypłaca dziecku, na konto rodziców - nie byłoby to
    poprawne, natomiast do ruszenia tych pieniędzy w sposób większy niż
    zwykły zarząd potrzeba zgody sądu, a na pewno nie można nimi spłacać
    długów ojca.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-04-12 12:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > NNW obejmuje o wiele szerszy zakres:

    >Pytałam o sytuację gdy obrażenia pasażera są bardzo poważne,
    >a leczenie bardzo kosztowne, w tym także ewentualny stały
    >uszczerbek na zdrowiu. W takiej sytuacji odszkodowanie
    >z NNW starczy na przysłowiowe waciki. Maksimum jakie można
    >otrzymać to 100%, czyli 10 000 zł ,ewentualnie 20 000 zł.
    >Na jaką sumę i z jaką składką trzeba by się ubezpieczyć na taką
    >poważniejszą okoliczność?

    Taka jak OC - 5 mln euro ?

    A na taka NNW zaden ubezpieczyciel nie udzieli, ewentualnie za jakas
    kosmiczna stawke.

    >Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

    Ale czytasz tez odpowiedzi - OC pokrywa odszkodowanie dla pasazera, z
    wyjatkami.

    Chodzi mi po glowie jeden ubezpieczyciel, Erga, Hestia moze ... co
    mial NNW dla kierowcy 100 tys zl.
    Ale na pasazerow 20k.

    J.

  • 15. Data: 2019-04-12 12:14:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 12:07, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > Czyli co - mozliwa sytuacja, ze ojciec spowoduje wypadek, a jego
    > dziecko-pasazer dostanie odszkodowanie ... i to nawet na konto ojca ?

    Co ty tak z tym kontem ojca?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-04-12 12:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    --Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".
    >ale motywacja TU do ciagania sprawcy przed sad rosnie z wysokoscia
    >wyplaty :-)

    >*sytuację gdy z mojej winy jako kierowcy mój pasażer dozna poważnych
    >obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia*

    >jak TU ma wybulic (lub dlugo placic -> rehabilitacja/renta) to trzeba
    >sie szykowac na dluga i kosztowna przeprawe

    Ale to jego adwokat bedzie sie martwic.

    A ty ... zbieraj pieniadze, bo gdzies mi mignelo - ubezpieczyciel sie
    miga,
    adwokat ofiary pozywa kierowce i ubezpieczyciela do sadu, wygrywa ...
    a koszta sadowe obciazaja przegranych po rowno ...

    J.

  • 17. Data: 2019-04-12 12:20:50
    Od: "Ewa" <.@.>

    > No nie, sama nie, OC dziala na inne osoby ... choc nie ma jakiegos
    > specyficznego przypadku ..

    Z odpowiedzi rozumiem, że
    1) pasażer poszkodowany w wypadku spowodowanym przeze mnie jako kierowcy
    może liczyć na odszkodowanie z mojego OC.
    Mogą tu zachodzić szczególne przypadki gdyby to był ktoś z mojej bliskiej
    rodziny
    lub gdybym ja spełniała jeden z warunków:
    - celowe i umyślne wyrządzenie szkody,
    - prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, bądź środków odurzających
    - ucieczkę z miejsca zdarzenia,
    - spowodowanie wypadku podczas jazdy samochodem, nabytym wskutek popełnienia
    przestępstwa,
    - brak uprawnień do kierowania autem uczestniczącym w wypadku
    ale to mi się nie zdarza.
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że życie jest na ogół bardziej skomplikowane niż
    przewidują
    przepisy, ale w tym wypadku sprawa musi iść przez sąd
    2) gdybym sama jako kierowca była ofiarą wypadku z mojej winy, to z mojego OC na
    leczenie
    odszkodowania nie otrzymam.

    Pytanie do J.F. - jakie specyficzne wypadki miałeś tutaj na myśli?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 18. Data: 2019-04-12 12:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 10:10, Ewa pisze:

    >Ale będzie wypłacone, i to niezależnie od odszkodowania z OC. Poza
    >tym co to za argument, że NNW będzie niskie, nikt nie broni kupować
    >dużych sum ubezpieczenia.

    Nie da sie - nie ma takiej oferty.

    >Skoro NNW jest na 10 tysięcy, to taka suma będzie wypłacona - akurat
    >na pogrzeb wystarczy.

    Ale jesli skonczylo sie na polamaniu kregoslupa i pasazer jeszcze 50
    lat pozyje, wymagajac stalej opieki ?

    >To już indywidualna sprawa na ile kto wycenia swoje zdrowie i życie.
    >Nie ma problemu, aby ubezpieczyć się na 100 tysięcy, czy na milion.

    Prywatnie owszem, choc na milion ... ubezpieczyciele to chetnie jakies
    plany inwestycyjne sprzedadza, a nie prawdziwe ubezpieczenie :-(
    No i to prywatnie, a nie pasazera.

    Chyba, zeby tak OC w zyciu prywatnym ...

    J.

  • 19. Data: 2019-04-12 12:28:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 12:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Nie da sie - nie ma takiej oferty.

    Zależy od sumy. Do miliona można chyba w PZU, powyżej też, tylko za
    zgodą centrali.

    > Ale jesli skonczylo sie na polamaniu kregoslupa i pasazer jeszcze 50 lat
    > pozyje, wymagajac stalej opieki ?

    A jeśli pożyje 80 lat? A jeśli... Po co takie pytania? Przypominam, że
    rozważamy tu temat "kupić NNW na 10 tysięcy, czy nie kupić".

    > Prywatnie owszem, choc na milion ... ubezpieczyciele to chetnie jakies
    > plany inwestycyjne sprzedadza, a nie prawdziwe ubezpieczenie :-(
    > No i to prywatnie, a nie pasazera.

    A pasażer to nie prywatny?

    > Chyba, zeby tak OC w zyciu prywatnym ...

    A po co w tej sytuacji? Przecież nie zadziała ani na swoje obrażenia,
    ani na szkody wyrządzone samochodem.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2019-04-12 12:33:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >A jeśli pożyje 80 lat? A jeśli... Po co takie pytania? Przypominam,
    >że rozważamy tu temat "kupić NNW na 10 tysięcy, czy nie kupić".

    No to odpowiedz jest prosta - nie kupic, kupic cos porzadnego.

    >A pasażer to nie prywatny?

    Pasazer sie moze ubezpieczyc, ale kierowca/wlasciciel pojazdu pasazera
    to raczej nie moze.
    Tzn moze - na te standardowe 10, 20 czy 50 tys ...

    >A po co w tej sytuacji? Przecież nie zadziała ani na swoje obrażenia,
    >ani na szkody wyrządzone samochodem.

    Jesli OC pojazdu wyplaci, to istotnie - po co.
    Ale patrz chocby o tym przewozie grzecznosciowym.

    J.