  • 21. Data: 2019-04-12 12:39:58
    Temat: Re: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 12:33, J.F. pisze:

    > No to odpowiedz jest prosta - nie kupic, kupic cos porzadnego.

    A ty już kupiłeś?

    > Pasazer sie moze ubezpieczyc, ale kierowca/wlasciciel pojazdu pasazera
    > to raczej nie moze.
    > Tzn moze - na te standardowe 10, 20 czy 50 tys ...

    > Jesli OC pojazdu wyplaci, to istotnie - po co.
    > Ale patrz chocby o tym przewozie grzecznosciowym.

    Patrzę i nic nie widzę.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2019-04-12 12:44:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >kierowcy
    > może liczyć na odszkodowanie z mojego OC.
    > Mogą tu zachodzić szczególne przypadki gdyby to był ktoś z mojej
    > bliskiej rodziny
    > lub gdybym ja spełniała jeden z warunków:
    > - celowe i umyślne wyrządzenie szkody,
    > - prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, bądź środków
    > odurzających
    > - ucieczkę z miejsca zdarzenia,
    > - spowodowanie wypadku podczas jazdy samochodem, nabytym
    > wskutek popełnienia
    > przestępstwa,
    > - brak uprawnień do kierowania autem uczestniczącym w wypadku

    Tez dostanie. Tylko ze ubezpieczyciel natychmiast bedzie sciagal
    regresem z Ciebie.

    > ale to mi się nie zdarza.

    Radze uwazac.
    PJ masz bezterminowe ? A jak zmienia ?
    Zameldowana jestes prawidlowo ? Bo jak zabiora PJ za punkty i
    poinformuja pod starym adresem ...

    Brak polisy OC ... nawet nieswiadomie.

    No i jeszcze taki przypadek kiedys tu opisywany: wezwanie na komende,
    a tam pytaja "czy pan dniu X prowadzil samochod Y ulica Z".
    Dzien, godzina, ulica w miare pasuja ... pewnie tak.

    Bo wymusil pan pierwszenstwo, drugi kierowca sie ratowal, wjechal w
    trzeci samochod ... a pan/i najwyrazniej zbiegl z miejsca wypadku.

    Pasazera w tej sprawie nie ma, ale regres moze byc.

    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że życie jest na ogół bardziej
    > skomplikowane niż przewidują
    > przepisy, ale w tym wypadku sprawa musi iść przez sąd

    A sad zadziala niemal z automatu jesli bedzie cos z powyzszych.

    >2) gdybym sama jako kierowca była ofiarą wypadku z mojej winy, to z
    >mojego OC na leczenie
    > odszkodowania nie otrzymam.
    > Pytanie do J.F. - jakie specyficzne wypadki miałeś tutaj na myśli?

    No widzialas - malzonek jako poszkodowany, grzecznosciowy przewoz
    pasazera i brak winy kierowcy (zasada ryzyka).
    I kto wie, co tam jeszcze zakamarki kodeksu kryja..

    J.

  • 23. Data: 2019-04-12 12:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 11:55, J.F. pisze:

    >Przy brak OC płaci (i regresuje) nie ubezpieczyciel, tylko UFG.

    Ale prawo do regresu ma takie samo.

    >Pisałeś o krótkiej liście do regresu i jeszcze nie wiesz, że
    >niezapięcie dziecku pasów nie daje prawa do regresu? :) Już byś podał
    >przykład pijanego rodzica.

    Ale jako opiekuna dziecka - wsadzajac dziecko do samochodu nie zapial
    pasow, i dopiero usiadl za kierownica :-)
    Albo np ojciec wsadzil dziecko i nie zapial pasow, ale mama kierowala
    samochodem :-)

    Ubezpieczyciel nie ma prawa do regresu w stosunku do osob, ktore
    przyczynily sie do wypadku, przez niewlasciwa opieke ?

    >Wówczas pieniądze się wypłaca dziecku, na konto rodziców - nie byłoby
    >to poprawne, natomiast do ruszenia tych pieniędzy w sposób większy
    >niż zwykły zarząd potrzeba zgody sądu, a na pewno nie można nimi
    >spłacać długów ojca.

    Ale zywnosc i ubrania mozna dziecku kupic, skoro ojciec nie ma
    pieniedzy, bo mu komornik zabiera ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-04-12 12:51:33
    Od: "Ewa" <.@.>

> [...]
    winy kierowcy
    > (zasada ryzyka).
    > I kto wie, co tam jeszcze zakamarki kodeksu kryja..

    To co radzisz? Sprzedać samochód i jeździć taksówką?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 25. Data: 2019-04-12 12:56:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 12:50, J.F. pisze:

    > Ubezpieczyciel nie ma prawa do regresu w stosunku do osob, ktore
    > przyczynily sie do wypadku, przez niewlasciwa opieke  ?

    Już dwie spacje zacząłeś stawiać? Wszystko jest napisane w ustawie,
    którą sam zacytowałeś, więc nie zadawaj głupich pytań.

    > Ale zywnosc i ubrania mozna dziecku kupic, skoro ojciec nie ma
    > pieniedzy, bo mu komornik zabiera ? :-)

    Nie, dziecko nie ma obowiązku siebie utrzymywać.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-04-12 19:48:28
    Od: "Ewa" <.@.>

    Podsumowując dochodzę do wniosku, że opłacenie ubezpieczenia NNW
    nie ma sensu, zwłaszcza w moim przypadku gdy przeważnie jeżdżę bez
    pasażerów.
    Dlatego też ciekawe byłoby dla mnie ubezpieczenie mnie od nieszczęśliwych
    wypadków w ogóle, w tym komunikacyjnych w sytuacji gdy wymagałabym
    kosztownego leczenia w wyniku spowodowania przeze mnie wypadku
    jako kierowcy.
    Jeśli ktoś z Grupowiczów wie o takim ubezpieczeniu na korzystnych warunkach,
    to proszę o informację.
    Nie wiem nawet jak takiego ubezpieczenia szukać np. w Google, to znaczy
    tak żeby od razu nie "lądować" na stronach związanych z NNW.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 27. Data: 2019-04-12 19:52:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-04-2019 o 19:48, Ewa pisze:
> [...]
    > jako kierowcy.
    > Jeśli ktoś z Grupowiczów wie o takim ubezpieczeniu na korzystnych

    Częsta opcja przy ubezpieczeniach na życie.
    Np takich z III filaru.

  • 28. Data: 2019-04-12 19:55:54
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Częsta opcja przy ubezpieczeniach na życie.
    > Np takich z III filaru.

    Mnie ubezpieczenie w ramach III filaru nie dotyczy.
    Ponadto zależy mi bardziej na korzystnych warunkach na wypadek
    leczenia/rehabilitacji niż na wypadek śmierci.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 29. Data: 2019-04-12 20:08:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-04-2019 o 19:55, Ewa pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:q8qj8g$lru$1@node2.news.atman.pl...

    > Mnie ubezpieczenie w ramach III filaru nie dotyczy.

    III filar to jest dobrowolne ubezpieczenie na życie (lub dożycie).
    Jaką opcję sobie do niego dokupisz, to już sama wybierasz.

    > Ponadto zależy mi bardziej na korzystnych warunkach na wypadek
    > leczenia/rehabilitacji niż na wypadek śmierci.

    Ubezpieczenie NNW nie dotyczy wyłącznie śmierci, ubezpiecznie KL
    (kosztów leczenia) tym bardziej nie.

  • 30. Data: 2019-04-12 20:50:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 12:07, J.F. pisze:

    > A wydaje mi sie, ze kiedys taki zapis byl, no coz - moze dobrze, ze
    > zlikwidowali.
    >
    > Na małzonka uwazac, bo z racji wspolnoty majatkowej czesto jest
    > wspolwlascielem samochodu.

    Okazuje się, że w przypadku szody osobowej nie ma to znaczenia.
    Kieującemu się nie należy, (współ)właścicielowi samochodu na miejscu
    paxa tak.

    Shrek