  • 111. Data: 2014-08-31 01:26:27
    Temat: Re: OC sprawcy a zniszczony sprzet
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-30 16:46, Trybun pisze:

    > Jednak wydaje się że jest tak. W tym konkretnym przypadku znajomego
    > Ergie, to nawet ja bym się wahał przed wypłaceniem odszkodowania z obawy
    > przed przypięciem mi łatki frajera, a co dopiero maszynka do robienia
    > pieniędzy - zawodowy ubezpieczyciel.

    Ale jak jest?

    Przecież napisał że ubezpieczyciel nie neguje tego że telefon został
    uszkodzony w wypadku, a że twierdzi że był nieprawidłowo zamocowany.

    Czyli twierdzi że to poszkodowany "rażącym zaniedbaniem" (bo to by
    wyłączało odpowiedzialność za szkodę) spowodował zniszczenie telefonu,
    co jest w żaden sposób nie do obrony w sądzie.

    Bo oczywiście, jeżeli będziesz przewoził niezabezpieczoną nitroglicerynę
    i wyniku drobnej stłuczki wylecisz w powietrze razem z całym samochodem,
    to ubezpieczyciel będzie miał rację twierdząc że zniszczenia wywołała
    nie stłuczka a "rażące zaniedbanie".
    Ale nie w przypadku gdy uszkodzeniu uległ telefon na skutek przewrócenia
    się roweru.

    Bo owszem - pewnie jak ubezpieczyciel pójdzie w zaparte twierdząc że
    telefonu tam nie było, to pewnie i sąd będzie miał wątpliwości jak nie
    zobaczy dowodów. Ale jak ubezpieczyciel kwestionuje uchwyt, to jest to
    bzdura.

  • 112. Data: 2014-08-31 19:01:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Jasne, ale co do zawartości bagażników czy kieszeni to już nie takie
    > oczywiste, zwłaszcza gdy nie ma protokołu policji.

    Oczywiste jest, że się należy odszkodowanie za wszystkie uszkodzenia w
    wyniku stłuczki. Nieoczywiste jest jak udowodnić, że wspomniany słoń na
    złotym łańcuszku był wtedy w bagażniku. W sprawie omawianej w tym wątku
    ubezpieczyciel potwierdza, że telefon uszkodził się w czasie stłuczki. Ale
    leci w kulki zwalając winę za uszkodzenia telefonu na nieodpowiedni uchwyt w
    rowerze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 113. Data: 2014-08-31 22:59:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-31 19:01, Użytkownik yabba napisał:

> [...]
    > ubezpieczyciel potwierdza, że telefon uszkodził się w czasie stłuczki.
    > Ale leci w kulki zwalając winę za uszkodzenia telefonu na nieodpowiedni

    Czy aby na pewno leci w kulki ?
    Gdyby telefon uszkodził się w wyniku uderzenia o podłoże które
    nastąpiło w chwili przewrócenia się roweru to miałbyś rację.
    Ale skoro "telefon wypadł z uchwytu i się rozbił o asfalt" to
    wina przestaje być tak oczywista.

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2014-08-31 23:07:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-31 22:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > nastąpiło w chwili przewrócenia się roweru to miałbyś rację.
    > Ale skoro "telefon wypadł z uchwytu i się rozbił o asfalt" to

    Nawet gdyby telefon był przewożony na głowie, to wina sprawcy (tego,
    który popchnął), byłaby oczywista.

    --
    Liwiusz

  • 115. Data: 2014-08-31 23:47:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > nastąpiło w chwili przewrócenia się roweru to miałbyś rację.
    > Ale skoro "telefon wypadł z uchwytu i się rozbił o asfalt" to

    Sprawca zadziałał z taką siłą, że telefon wypadł z uchwytu. Jakby sprawca
    nie doprowadził do stłuczki, to nie byłoby szkody.
    Nie wiem co tu jest nieoczywistego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 116. Data: 2014-08-31 23:57:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-31 23:47, Użytkownik yabba napisał:

    > Sprawca zadziałał z taką siłą, że telefon wypadł z uchwytu. Jakby
    > sprawca nie doprowadził do stłuczki, to nie byłoby szkody.
    > Nie wiem co tu jest nieoczywistego.

    Dowiesz się jak wątkotwórca opisze boje w sądzie o odszkodowanie
    za telefon.

    Pozdrawiam

  • 117. Data: 2014-08-31 23:58:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-31 23:07, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nawet gdyby telefon był przewożony na głowie, to wina sprawcy (tego,
    > który popchnął), byłaby oczywista.

    Oczywista to była by jakby ubezpieczyciel jej nie podważał. :-)

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2014-09-01 17:23:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Oczywista to była by jakby ubezpieczyciel jej nie podważał. :-)

    Wtedy byłaby tylko niesporna.

  • 119. Data: 2014-09-03 04:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ta próba wykpienia się tanim kosztem z odpowiedzialności ubezpieczyciela.

    A ten kant. :)
    To pełna zgoda.

  • 120. Data: 2014-09-03 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Niestety ale nie obaj. Andrzejek się nauczył że jak zacznie się
    > zachowywać jak cham i bluzgać oponentów to oni mu odpuszczają.
    > Wreszcie trafił na takiego co nie odpuścił dla zasady, więc się
    > rozpłakał i postraszył mamą czyli prokuratorem i oskarżeniem
    > o pomówienie. Ale okazało się że idiota sobie to pomówienie
    > wymyślił więc teraz wpadł na pomysł ze stalkingiem.
    > Ciekawy jestem co jeszcze wymyśli za tydzień czy dwa.

    Ok, ale po co kontunuujesz te przepychanki na grupie?