  • 101. Data: 2014-08-30 16:43:47
    Temat: Re: OC sprawcy a zniszczony sprzet
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-30 16:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Może wreszcie przeczytaj ustawę, hmm?

    Tyle już było spraw o próby wyłudzenia zakładanych przez firmy
    ubezpieczeniowe.

  • 102. Data: 2014-08-30 16:44:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-30 16:29, Tomasz Pyra pisze:

    > Pisać mogą, ubezpieczyciel może to zakwestionować przed sądem, a w
    > takim wypadku to poszkodowany będzie musiał udowodnić że utracili słonia.

    I właśnie o to chodzi. Bardzo ciężko będzie udowodnić że ten rozwalony
    telefon to efekt tego konkretnego wypadku.

  • 103. Data: 2014-08-30 16:45:40
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Twoja logika jest tak samo kaleka jak twoja ortografia.

    Bez komentarza, frustracje proszę rozładowywać gdzie indziej, niż w
    wiadomości do mnie.

  • 104. Data: 2014-08-30 16:45:57
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-30 16:18, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Z ubezpieczenia OC samochodu sprawcy pokrywane są wszystkie szkody
    > powstałe w wyniku wypadku, a nie tylko szkody na samochodzie. To mogą
    > być szkody na osobach, znakach drogowych, barierkach, płotach, domach
    > itd.

    Jasne, ale co do zawartości bagażników czy kieszeni to już nie takie
    oczywiste, zwłaszcza gdy nie ma protokołu policji.

  • 105. Data: 2014-08-30 16:46:35
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-30 16:28, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > ten telefon został uszkodzony w wypadku, a ciężar dowodu w takiej
    > sprawie raczej jest po stronie pokrzywdzonego.
    >
    > Ale w tym wypadku jak rozumiem ubezpieczyciel nie kwestionuje tego że
    > telefon został uszkodzony w wypadku, czyli prawdę mówiąc trudno
    > zgadnąć co twierdzi - jedynie to że to poszkodowany "rażącym
    > zaniedbaniem" przyczynił się do powstania szkody, co jest bzdurą.
    >
    > Ubezpieczyciele po prostu tak już mają że pierwszą propozycję dają
    > bardzo niską i bardzo na niekorzyść poszkodowanego, bo wielu ludzi nie
    > zna możliwości odrzucenia tej propozycji, sądzą że to jest rzecz

    Jednak wydaje się że jest tak. W tym konkretnym przypadku znajomego
    Ergie, to nawet ja bym się wahał przed wypłaceniem odszkodowania z obawy
    przed przypięciem mi łatki frajera, a co dopiero maszynka do robienia
    pieniędzy - zawodowy ubezpieczyciel.

  • 106. Data: 2014-08-30 17:26:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No jasne, gdyby było inaczej to poszkodowani pisaliby że w wypadku
    > utracili słonia na złotym łańcuchu, się rozumie że o innych
    > uszkodzonych, czy rozbitych cennych rzeczach także..

    Proponuję się trochę dokształcić... :)

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2014-08-30 17:43:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2014 16:43, Trybun pisze:

    > Tyle już było spraw o próby wyłudzenia zakładanych przez firmy
    > ubezpieczeniowe.

    I?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 108. Data: 2014-08-30 17:46:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2014 16:45, Trybun pisze:

    > Bez komentarza, frustracje proszę rozładowywać gdzie indziej, niż w
    > wiadomości do mnie.

    Potwierdzenie uszkodzenia wskutek zdarzenia ze strony sprawcy
    najwyraźniej jest (spisali oświadczenie i ubezpieczyciel czepia się
    mocowania ładunku a nie jego istnienia oraz uszkodzenia w związku ze
    zdarzeniem).

    Śledź wątek, to nie będziesz budził frustracji.

  • 109. Data: 2014-08-30 23:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2014, Trybun wrote:

    > No jasne, gdyby było inaczej to poszkodowani pisaliby że w wypadku utracili
    > słonia na złotym łańcuchu,

    Żeby iść siedzieć za brak słonia, ewentualnie za pokazanie na
    przypadkowym monitoringu że to był inny słoń?
    (przecież to byłaby próba wyłudzenia)

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2014-08-30 23:51:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2014, yabba wrote:

    > Z ubezpieczenia OC samochodu sprawcy

    A w przypadku niesamochodu :) po prostu z OC sprawcy lub majątku sprawcy,
    jak nie ma OC "na okoliczność"...

    > pokrywane są wszystkie szkody powstałe w wyniku wypadku,
    > a nie tylko szkody na samochodzie. To mogą być szkody na
    > osobach, znakach drogowych, barierkach, płotach, domach itd.

    Mało, to może być mienie celowo użyte w celu ograniczenia rozmiaru
    szkód, coś co nie uległo uszkodzeniu lub zużyciu w wyniku "zdarzenia",
    lecz akcji ratunkowej (jaka by ona nie była, w tym narzucenie
    przez kogoś np. mokrego koca), z przepisu o "mniejszej wartości",
    142 KC, na przykład przy zapaleniu pojazdu :)

    pzdr, Gotfryd