  • 21. Data: 2014-11-28 16:19:26
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 02:00, k...@g...com wrote:

    > W Norwegii 98% prądu jest z hydroelektrowni. Jakoś im warto.

    Tyle, że w Norwegii mają dużo rzek z dużymi spadkami i prawie najniższy
    wskaźnik zaludnienia (a więc najwiekszy problem z przesyłem).

    Być może im się opłaca, być może do tego dokładają, być może doszli do
    wniosku, że skoro mają pod dostatkiem gazu i wody w strumykach, a gaz w
    przeciwieństwie do wody można sprzedać, to postawili na
    hydroelektrownie. Być może mają silne lobby ekooszołomów. Cholera wie i
    prawdy się raczej nie dowiesz łatwo;)

    Shrek.

  • 22. Data: 2014-11-28 16:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 14:25, k...@g...com wrote:

    > Jaką widzisz możliwość opodatkowania instalacji do odzyskiwania ciepła z wody jeśli
    zrobi ją właściciel domku albo mieszkania?

    Ale przecież chodzi o to, że jest na odwrót. Energię jak kupujesz to
    masz opodatkowaną, jak sobie sam zrobisz to (na razie chyba nie).

    A co do tego jak - to ty się nie bój. Jak będą chcieli to opodatkują.
    Telewizor w każdym domu opodatkowali, to i bojler dadzą radę:(

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-11-28 16:24:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ale tak akurat jest. Palisz weglem, to tyle tego wegla spalasz ile
    > spalasz.
    > Grzejesz pradem - to gdzies tam elektrownia spala 3x wiecej tego
    > wegla..

    > Chyba ze masz pompe ciepla.
    > Chyba ze mieszkasz przy elektrowni atomowej.
    > Chyba ze mieszkasz w Norwegii i masz prad z wody.
    > Chyba ze masz wiatraka/fotoogniwa/panele sloneczne.
    >
    > Spalasz drewno - no to spalasz, moze wiecej niz wegla, ale CO2 nie
    > emitujesz.
    > Oczywiscie dla wszystkich drewna z polskich lasow nie starczy.

    a co ma wspólnego zapotrzebowanie na energię z jego źródłem?
    Źródło ma tylk o wpływ na zaspokojenie tego zapotrzebowania.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2014-11-28 16:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 16:18, J.F. wrote:

> [...]
    > Chyba ze masz wiatraka/fotoogniwa/panele sloneczne.
    >
    > Spalasz drewno - no to spalasz, moze wiecej niz wegla, ale CO2 nie

    Ale w audycie masz "zapotrzebowanie na energię pierwotną" a nie emisję CO2.

    Gigadżul to gigadzul, kilowatogodzina to kilowatogodzina. Słyszałeś,
    żeby lodówka z klasą B w Polsce miała klasę A++ w Norwegii, bo oni
    węglem nie palą?

    > Oczywiscie dla wszystkich drewna z polskich lasow nie starczy.

    Dlatego założono, że jak masz kominek, to nieważne czy w nim wogóle
    palisz, czy palisz butelkami to ilość gigadzuli z tabliczki znamionowej
    mnożysz przez 5 (źle pamiętałem współczynnik - dla biomasy jest 0,2)?

    Jakim cudem współczynnik może spaść dla biomasy poniżej 1? Jest pięć
    razy bardziej kaloryczna od węgla? Bo według mnie węgiel ma o 1/4 wyższą
    wartość opałową, więc dla biomasy powinien być nie 0,2 a około 1,2 (dla
    węgla jest 1,1 a nie jak podałem 0,95).

    Wydawałoby się, że jednostki energii to wielkość fizyczna, a tymczasem
    decyduje o tym minister. Więc nic dziwnego, że się opłaca - zwłaszcza
    jak różnicę między fizyką a polityką pokrywa dotacja;)

    Shrek.

  • 25. Data: 2014-11-28 16:45:32
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 16:22:29 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > A co do tego jak - to ty się nie bój. Jak będą chcieli to opodatkują.
    > Telewizor w każdym domu opodatkowali, to i bojler dadzą radę:(

    Co to za podatek od telewizora jak go 60% posiadaczy nie płaci. gadają o opłacie do
    czegoś wliczanej. na razie gadają. Nie da się sprawdzić czy ktoś u siebie ciepło z
    wody jaką zużył odzyskuje. Kiedyś był podatek drogowy. Jak prawie nikt go nie płacił
    to wliczyli do paliwa. Sadzili się w telewizji że wszystkich wyłapią i im parasole w
    dupach pootwierają. O co i gówno. Nikt kogo znam nie był ukarany, nawet nie dostał
    żadnego kwita ze coś się dzieje. generalnie w kraju takim jak Polska nie są opłacalne
    duże instalacje. Nie dlatego ze nie są z technicznego punktu widzenia, bo jak nośnik
    jest darmo to wszystko może się opłacać. Przy dużych instalacjach jest za dużo
    kolesiostwa., przekręcania kasy itp.

  • 26. Data: 2014-11-28 16:45:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-28 16:22, Użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > A co do tego jak - to ty się nie bój. Jak będą chcieli to opodatkują.
    > Telewizor w każdym domu opodatkowali, to i bojler dadzą radę:(

    Telewizory opodatkowali nieskutecznie, płaci tylko mała grupa
    naiwniaków. Ujęcia wody też są opodatkowane tyle że jeszcze nie
    wszystkie. Jak masowo ludzie będą odzyskiwać ciepło to im się
    to tak opodatkuje żeby przestało się opłacać i przestaną
    odzyskiwać.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2014-11-28 16:53:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 28 listopada 2014 01:23:20 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Z elektrowniami zły przykład. One sporo kosztują ale są długowieczne
    >i w rozsądnym czasie się amortyzują.
    >W necie znalazłem że blok ponad 800MW w Bełchatowie kosztował
    >1miliard dolców.
    >Hurtowe ceny prądu są w necie. Każdy może policzyć po ilu latach się
    >zamortyzuje.

    Zakladajac ze prad po 15gr/kW i produkuje srednio 600MW, to mi wyszlo
    4 lata.
    Ale to zly rachunek, bo ciagle trzeba placic za wegiel, wiec pewnie
    wyjdzie z 10 czy wiecej lat.

    Fachowcy na zachodzie uzgledniaja cos jeszcze - taka elektrownie sie
    wiele lat buduje.
    Buduje, buduje, budowlancom placic trzeba, odsetki placic trzeba, a
    konca budowy i uruchomienia nie widac.
    Wiec oni wola turbine gazowa, montuje sie szybko, szybko dochodzi do
    splacania inwestycji, i bardziej sie oplaca nawet przy drozszym
    paliwie.
    Oczywiscie jak sie ma wlasne zloza w poblizu, albo koniec rosyjskiej
    rurki z nieustajaca promocja.

    >W Norwegii 98% prądu jest z hydroelektrowni. Jakoś im warto.

    Norwegii. Dosc duzy kraj o niewielkiej ilosci ludzi (wazne przy
    liczeniu ilosci opadow na czlowieka),
    gorzysty, fiordowy, wiec niewielka tama umozliwia uzyskanie duzego
    spietrzenia, z duzym opadem sniegu, ktory sobie potem spokojnie przez
    caly rok topnieje i splywa.

    A zrob to u nas - gdzie postawisz taka tame, pod Warszawa ?
    Zebysmy choc cwierc Niagary mieli ...

    J.

  • 28. Data: 2014-11-28 17:03:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 16:45, k...@g...com wrote:

    > Co to za podatek od telewizora jak go 60% posiadaczy nie płaci.

    Teoretyczny.

    > gadają o opłacie do czegoś wliczanej. na razie gadają.

    Jak będą chcieli, to przestaną gadać. I co im zrobisz?

    > Nie da się sprawdzić czy ktoś u siebie ciepło z wody jaką zużył odzyskuje.

    Politycy oszacują, że masz możliwość odzyskać ileś tam dzuli, czym
    narażasz państwo na utratę iluś tam dochodu. Minister skarbu zapisze w
    rozporządzeniu, a ty zapłacisz. Też masz problem.

> [...]
    się opłacać. Przy dużych instalacjach jest za dużo kolesiostwa., przekręcania kasy

    Sądzisz, że przekręcają 45% kasy - bo tyle wynosi dotacja do kolektorów
    słonecznych na przykład? A i tak wychodzi, że nie wiadomo czy się
    ostatecznie opłaca;)

    Shrek.

  • 29. Data: 2014-11-28 17:04:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-11-28 o 03:17, Iguan_007 pisze:

    > http://spectrum.ieee.org/energy/renewables/what-it-w
    ould-really-take-to-reverse-climate-change

    > Brzmi troche inaczej niz w tym artykule, co?

    To przetłumacz durnemu ludowi żeby miał w co wierzyć

    Ja zrozumiałem że obecna technologia jest do bani i nic nam nie pomoże.
    Potrzebna jest "kosmiczna" żeby ratować klimat.

    Więc... nie pchajmy kasy w błoto tylko szukajmy nowych technologii!!!
    Nie tędy droga!!1

  • 30. Data: 2014-11-28 17:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >żadnego
    > kwita ze coś się dzieje. generalnie w kraju takim jak Polska nie są

    Ale widzisz jakis problem sciagnac ten podatek ?
    Kiedys moze i byl, bo sie urzednikom robic nie chcialo, ale teraz, jak
    wszystko w komputerach i to w jednym urzedzie ?

    O ile pamietam to niektore urzedy sie obudzily w ostatnim roku
    przedawnienia ...

    >Nie dlatego ze nie są z technicznego punktu widzenia, bo jak nośnik
    >jest darmo to wszystko może się opłacać. Przy dużych instalacjach
    >jest za dużo kolesiostwa., przekręcania kasy itp.

    I gdzie tu problem ?
    Kto bedzie protestowal ze za duzo kolesiostwa i przekretow - wladza,
    ktora sama ma kolesi i kieszenie ?

    J.