  • 91. Data: 2014-11-30 18:13:12
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Iguan_007,

    Sunday, November 30, 2014, 5:48:06 PM, you wrote:

    [...]

    > Mysle, ze wola turbine.

    Jasne. Gdzie im ją wsadzisz? chyba w zadki.

    Sprawdź najpierw, czy warunki terenowe umożliwiają postawienie tam
    elektrowni wodnej o takiej samej mocy. To nie Norwegia!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2014-11-30 18:28:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 17:48, Iguan_007 wrote:

    > Jasne. W miastach jest swieze powietrze bo tak pasuje do Twojej wizji swiata. Nawet
    nie wysilisz sie zeby w Google zapytanie wpisac bo WIESZ ze masz racje.

    To sprawdź może co głównie zanieczyszcza powietrze w Warszawie -
    podpowiem ci, ze jesteś na dobrej grupie;)

    > Mysle, ze wola turbine.

    To jedź i zaproponuj im likwidację Elektrowni i kopalni w zamian za
    turbinę na Widawce - myślę, że może znajdzie się zatrudnienie dla trzech
    osób (główny energetyk, stróż nocny i stróż dzienny) i da się tym
    przyczepę kempingową zasilić.

    > Kawalek sobie zbudowalem - mam panele na dachu. Nie lubie placic wysokich
    rachunkow.

    Gratuluję. A ile megawatogodzin już sprzedałeś do systemu energetycznego?

    > Chca miec prace. I chca miec prad. Ale czy akurat chca miec dymiacy kombinat to
    nie wiem. A skad czerpiesz swoja pewnosc, ze chca? Pytales ich czy kolejna prawda
    objawiona wybranym?

    Akurat w Bełchatowie nie mam znajomych, ale w Kozienicach tak. I
    zapewniam cię, że jakbyś im zaproponował likwidację elektrowni, to w
    najlepszym wypadku wzięliby cię za wariata. A jakby się zorientowali, że
    ty tak na poważnie, to by cię po prostu pogonili w diabły. Znaczy że
    jednak chcę mieć tą elektrownię.

    > To moze doczytaj do trzeciego? Dasz rade.

    A po cholerę, skoro z pierwszego widać, że to bajki. Raz że pisane przez
    "Instytut Energetyki Odnawialnej (IEO) na zlecenie Związku Pracodawców
    Forum Energetyki Odnawialnej (ZP FEO)", więc co mają napisać, że solary
    ssą?

    Ale niech ci będzie - lookamy w trzeci akapit - 45% Polaków chce sobie w
    swoich domach zakładać odnawialne źródła energii, jak - skoro w domkach
    jednorodzinnych i szeregowych mieszka raptem 46,3% Polaków?

    > Masz jakis konkretny powod (inne badanie?) zeby odrzucic te wyniki czy po prostu
    nie nie pasuja do Twojej wizji swiata?

    Tak, mam zdrowy rozsądek. Według tego artykułu "Zainteresowanych
    inwestycjami w tym sektorze jest 45 proc. badanych, a 21 proc. chce
    sfinalizować inwestycje w przydomowe, odnawialne źródła energii w ciągu
    maksymalnie 2 lat."

    Czyli obrazowo mówiąc 97,2% właścicieli domków jednorodzinnych bądź
    szeregowych jest zainteresowanych inwestycjami w przydomowe, odnawialne
    źródła energii a 45,5% zamierza je sobie postawić w ciągu dwóch lat!
    Czyli marketingowy bełkot, w który nie uwierzy nikt o IQ większym niż
    rozwielitka.

    Shrek.

  • 93. Data: 2014-11-30 20:00:49
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, December 1, 2014 3:13:15 AM UTC+10, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Sprawdź najpierw, czy warunki terenowe umożliwiają postawienie tam
    > elektrowni wodnej o takiej samej mocy. To nie Norwegia!

    Moze przeczytaj troche wiecej niz ostatni post?

    Masz:
    "Nie boj sie, obecnie nie ma rozsadnej alternatywy. Nikt nie zamknie kilkuset
    megawatowej elektrowni zeby obsadzic pola po horyzont panelami."

    "Odpowiedz mi szczerze: wolalbys miec za plotem elektrownie weglowa czy
    wodna/solarna? I dlaczego ta druga? Czyzbys jednak widzial jakas roznice poza
    kosztem? ;) "

    Nie martw sie, nikt Ci Belchatowa nie zastapi to straszna energia odnawialna. Nie ta
    skala. Byla mowa o tym co ludzie wola majac wybor.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 94. Data: 2014-11-30 20:20:49
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, December 1, 2014 3:28:25 AM UTC+10, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > To sprawdź może co głównie zanieczyszcza powietrze w Warszawie -
    > podpowiem ci, ze jesteś na dobrej grupie;)

    A kiedy z "miasta" zrobila sie tylko Warszawa? Tak Ci bylo wygodniej?

> [...]
    > turbinę na Widawce - myślę, że może znajdzie się zatrudnienie dla trzech
    > osób (główny energetyk, stróż nocny i stróż dzienny) i da się tym

    Znowu mowisz o miejscu pracy, prawda?

    > Gratuluję. A ile megawatogodzin już sprzedałeś do systemu energetycznego?

    Praktycznie nic. Co nie znaczy, ze nie zredukowalem znaczaco swoich rachunkow.

> [...]
    > najlepszym wypadku wzięliby cię za wariata. A jakby się zorientowali, że
    > ty tak na poważnie, to by cię po prostu pogonili w diabły. Znaczy że

    Dlaczego? Tylko jak mi napiszesz o pracy to opadna mi rece...

    > Czyli marketingowy bełkot, w który nie uwierzy nikt o IQ większym niż
    > rozwielitka.

    Coz mamy "wiejska filozofia" (na podstawie "ja wiem lepiej!") vs. badanie
    realizowanie przez TNS. Ja wybieram to drugie.

    Koncze ta rozmowe bo najwyrazniej nie masz juz nic interesujacego do powiedzenia. Nie
    potrafisz wymyslic niz innego tylko w kolko powtarzasz to samo: "chca elektrownie
    weglowa bo chca tam pracowac". Nie podajesz zadnych zrodel swoich teorii poza tym co
    uwazasz za prawdy objawione. To co Ci nie pasuje zwyczajnie ignorujesz. Szkoda mojego
    czasu.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 95. Data: 2014-11-30 20:27:03
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 18:28:25 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > źródła energii a 45,5% zamierza je sobie postawić w ciągu dwóch lat!
    > Czyli marketingowy bełkot, w który nie uwierzy nikt o IQ większym niż

    Podaj powód dla którego właściciel małej instalacji do wykorzystywania energii
    odnawialnej miałby cokolwiek sprzedawać złodziejom. Raz że się nie da sprzedać
    żadnych kilowatogodzin bo bardzo małe instalacje wodę grzeją a nie prąd robią. Ciepła
    woda jest dla właściciela domku użyteczniejsza od prądu. Z czystej zawiści nie warto
    nic sprzedać bo po wszystkich odliczeniach zapłacą pewno 7 groszy za kilowatogodzinę
    i od razu ją sprzedadzą za 60 groszy. Ale jak powstanie dostatecznie dużo bardzo
    małych instalacji to banda od prądu dostanie sraczki. Będą mieli moce przerobowe a
    nie będą mogli towaru sprzedać bo zapotrzebowanie spadnie.

  • 96. Data: 2014-11-30 20:51:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 20:00, Iguan_007 wrote:

> [...]
    >
    > Nie martw sie, nikt Ci Belchatowa nie zastapi to straszna energia odnawialna. Nie
    ta skala. Byla mowa o tym co ludzie wola majac wybor.

    Czyli nie mając wyboru.

    Shrek.

  • 97. Data: 2014-11-30 21:07:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 20:20, Iguan_007 wrote:

    > A kiedy z "miasta" zrobila sie tylko Warszawa? Tak Ci bylo wygodniej?

    Zrobiła się Warszawa, bo akurat tu mieszkam, i tą okolicę siłą rzeczy
    najlepiej znam - ale jak chcesz to weź sobie Rzeszów, Poznań czy
    Częstochowę.

    > Znowu mowisz o miejscu pracy, prawda?

    Tak. O miejscu pracy, o dochodach gminy, o rozbudowie infrastruktury, o
    rozwoju gospodarczym regionu. Ale w największym uproszczeniu o dobrej
    pracy i bogatej gminie. Natomiast ty twierdzisz, że tubylcy zamiast tego
    wolą "czystą turbinę" na lokalnym strumyku zatrudniającą w porywach 10
    osób (z czego 5 to dozorcy).

    > Praktycznie nic. Co nie znaczy, ze nie zredukowalem znaczaco swoich rachunkow.

    No to sobie dalej dłub - nikt ci nie broni. Ale racz nie przenosić
    swoich doświadczeń z przydomowym panelem słonecznym na energetykę
    zawodową. Jak już ci się (w końcu) udało zauważyć - nie ta skala.

    > Dlaczego? Tylko jak mi napiszesz o pracy to opadna mi rece...

    Ile jeszcze razy będziesz to pisał? Tak - chcą mieć elektrownie, bo daje
    dobrą pracę i dobre wpływy do gminy. Chcą elektrowni - to znaczy

    <spojler>
    <uwaga, teraz będzie niespodzianka>

    ...,że chcą elektrowni! Nieważne dla czego - po prostu chcą!

    > Szkoda mojego czasu.

    Zgadzam się - nic i tak się nie nauczysz:P

    Shrek.

  • 98. Data: 2014-11-30 21:12:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-30 20:27, k...@g...com wrote:

    > Podaj powód dla którego właściciel małej instalacji do wykorzystywania energii
    odnawialnej miałby cokolwiek sprzedawać złodziejom.

    Nie ma żadnego powodu. Po prostu rozmawiamy akurat o elektrowniach i
    energetyce, a przedpisca ładuje się w wątek z jakiś solarem na dachu
    jako argumentem przeciw elektrowni (dla ustalenia uwagi były to
    Bełchatów (top25 elektrowni węglowych na świecie) i Kozienice.

    No to z ciekawości zapytałem ile tej energii sprzedał, żeby porównać z
    elektrownią, bo od początku miałem wrażenie, że rozmawiamy od dwóch
    różnych i zupełnie rozbieżnych zbiorach - przyczepiło się gówno do
    okrętu i mówi płyniemy;)

    Shrek

  • 99. Data: 2014-11-30 22:56:16
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 11:24:42 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Wyborne. Jak nie narusza? Ludzi przybywa i więcej oddychają :-)

    CO2 ktory wydychasz pochodzi "z przyrody". Na przyklad z marchwki. Gdybys jej nie
    zjad to by ja krolik zjadl i wydychal co2. A krolika lis ktory wydycha CO2. Albo by
    marchewa zgnila i wydzieliloby sie CO2.

    Pogooglaj po hasle "cykl weglowy", np
    http://doskonaleszare.blox.pl/2010/12/FAQ-Cykl-weglo
    wy.html

    > A teraz napisz skąd na ziemi bierze się tlen? Może z lasów tropikalnych? :-)

    Chyba dalej sie srollowac ;)

    bajcik

  • 100. Data: 2014-12-01 00:43:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    On Saturday, November 29, 2014 11:45:37 PM UTC+10, J.F. wrote:

    >J.F. jak Cie prosze... Czy ktokolwiek tutaj proponuje natychmiastowe
    >zastapienie tradycyjnych elektrowni bateriami slonecznymi? Bo napewno
    >nie jestem to ja.

    A nienatychmiastowe ?

    Niestety, w Polsce zyjemy, wiatry slabe, pochmurnych dni duzo, zimowe
    noce dlugie i mrozne, krajobraz nizinny - wiec smiem twierdzic ze
    energia odnawialna sie u nas nie sprawdzi.
    Chociaz ... jak ogniwa potanieja a akumulatory sie polepsza ... no bo
    paliw kiedys zabraknie :-)

    J.