  • 21. Data: 2016-12-04 10:52:07
    Temat: Re: [OT] sukces tylko w zjednoczeniu europy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-04 00:42, HF5BS wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wolałbym wszakże, aby to było choć trochę przewidywalne, bo wtedy
    > mógłbym po prostu odpowiednio zmodyfikować algorytm działania programu,
    > by albo obejść ewentualny błąd, albo chociaż zminimalizować jego skutki.

    Podczas obliczeń konwersja do decimal nie jest potrzebna. Nie
    potrzebujesz przewidywalności, jedynem celem tych algorytmów jest
    prezentacja człowiekowi danych i nic więcej. Ten problem z utrudnioną
    prezentacją niektórych liczb jest wyłacznie problemem estatycznym.

  • 22. Data: 2016-12-04 12:21:38
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Rozwiązano to wprowadzając dziesiętna mantysę w
    > IEEE754-2008. Obecnie czekamy na hardware który to zaimplementuje.

    Nie musicie czekać, IBM Power8 to ma.

  • 23. Data: 2016-12-04 13:19:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-04 12:21, Zbych wrote:
    > Nie musicie czekać, IBM Power8 to ma.

    No ma, ale nikt tego nie używa do czegokolwiek sensownego. Żeby było na
    hardware musi poawić sie na maszynach do ogladania porno i facebooka.
    Czekamy.

  • 24. Data: 2016-12-04 14:18:55
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    Nikt tu nie widział takiego cuda?

  • 25. Data: 2016-12-04 20:51:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > człowiekowi danych i nic więcej. Ten problem z utrudnioną prezentacją
    > niektórych liczb jest wyłacznie problemem estatycznym.

    Nie potrzebuję, by było ładnie, estetycznie, choć miło będzie, gdy tak się
    stanie. Potrzebuję wyniku zgodnego z rzeczywistością, a czy to będzie
    rozwolnienie kota sąsiadki, czy osmarkane krasnoludki, czy 7 segmentów
    wyświetlacza LED, to mi mniej na tym zależy, byle ułożyło się we właściwy
    wynik.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 26. Data: 2016-12-04 20:56:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-04 20:51, HF5BS wrote:
    > Nie potrzebuję, by było ładnie, estetycznie, choć miło będzie, gdy tak
    > się stanie. Potrzebuję wyniku zgodnego z rzeczywistością

    Za pomocą liczb float nie da się tego w ogólnym przypadku uzyskać i nie
    ma to nic wspólnego z prezentacją. Prezentacja z "błędami" to tylko
    proba estatycznego zamiatania pod dywan problemów z mantysą.

  • 27. Data: 2016-12-04 21:18:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Za pomocą liczb float nie da się tego w ogólnym przypadku uzyskać i nie ma
    > to nic wspólnego z prezentacją. Prezentacja z "błędami" to tylko proba
    > estatycznego zamiatania pod dywan problemów z mantysą.

    Czyli pozostaje chyba napisać własny algorytm, skoro "fabryczny" jest do
    kitu...?
    Na emulatorze Spectruma odjąłem 5.2-5 i było jak należy, 0.2... Więc chyba
    się postarali?

  • 28. Data: 2016-12-04 21:24:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-04 21:18, HF5BS wrote:
    > Czyli pozostaje chyba napisać własny algorytm, skoro "fabryczny" jest do
    > kitu...?

    Nie da się. Rozwinięcia bywają nieskończone lub niepraktycznie długie
    bez względu na wybór mantysy.

    > Na emulatorze Spectruma odjąłem 5.2-5 i było jak należy, 0.2... Więc
    > chyba się postarali?

    To tylko efekt warstwy prezentacji lub innego sposobu trzymania mantysy.
    W ogólnym przypadku w dowolnie wymyslonej reprezentacji nie da się
    zapisać dowolnej liczny, nawet wymiernej, bo pamięci zabraknie. Można
    albo oszukiwac przy wyświetlaniu albo modyfikować mantysę aby zadowolić
    jakąs grupę (jak dziesietne mantysy w IEE754-2008).

    Pewne substytuty mozna uzyskać licząc symbolicznie i odraczając
    dzielenia ale to nie jest zawsze możliwe. Mówiąc wprost każde obliczenia
    floating point są obarczone błędem. Trzeba z tym żyć i nauczyć się go
    minimalizować.

  • 29. Data: 2016-12-05 01:00:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Sunday, December 4, 2016, 9:18:18 PM, you wrote:

> [...]
    > kitu...?
    > Na emulatorze Spectruma odjąłem 5.2-5 i było jak należy, 0.2... Więc chyba

    Spectrum też miał błąd w arytmetyce, tylko nie pamiętam, jakich liczb
    dotyczył - bliskich 1?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2016-12-05 02:24:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie da się. Rozwinięcia bywają nieskończone lub niepraktycznie długie bez
    > względu na wybór mantysy.

    Tego jestem świadom, że tu trzeba coś z czymś pogodzić.

> [...]
    > ale to nie jest zawsze możliwe. Mówiąc wprost każde obliczenia floating
    > point są obarczone błędem. Trzeba z tym żyć i nauczyć się go

    Dokładnie o to mi chodzi. Nie wiem czemu, może głupio, kojarzy mi się to,
    znaczy się co po przecinku, z odwróceniem widma sygnału w jakimś paśmie, a
    potem ponownym jego odwróceniu, żeby przywrócić sygnał pierwotny. No, nie da
    się stuprocentowo, zaczynają mi tu przed oczami fruwać, inna sprawa, czy
    słusznie, zależności czasowe, fazowe, że co można szybko zrobić z górą, to
    straci się po odwrotce i już nie odzyska, choć podobno w szczegółach diabeł
    śpi. Zamierzam, jeśli dorwę mozliwość zrobienia takiej odwrotki wokół
    zadanej częstotliwości (może w Audacity się da, wprost, czy przez wtyczkę?)
    i zobaczyć, jaki to daje rezultat np. przy obrazkach SSTV... Śmiesznie
    wychodzi np. kodek GSM...