  • 21. Data: 2018-08-07 13:53:21
    Temat: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.08.2018 o 13:08, Queequeg pisze:

    > Equation WAP-41EWH.
    >
    > https://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacja
    /klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzatory/k
    limatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037.ht
    ml

> [...]
    > do ogrzania). Zakładam że tego do schłodzenia.
    >
    > W instrukcji piszą jedynie o wylocie powietrza na zewnątrz, czyli:
    >
    > - wlot skraplacza w środku
    > - wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    > - wlot parownika w środku
    > - wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)
    >
    > To jak to ma działać wydajniej od farelki?
    >
    > Z drugiej strony w angielskiej wersji instrukcji piszą "air exchange
    > hoses", czyli dwie rury. Ale w zestawie była jedna :)

    - wlot skraplacza w środku
    - wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    - wlot parownika na zewnątrz
    - wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)

    Mam takie coś, tyle, że po obu stronach nie do powietrza, a do wody w
    środku i mieszaniny wody z glikolem na zewnątrz. Nazywa się to pompa
    ciepła i działa rewelacyjnie.

    P.P.

  • 22. Data: 2018-08-07 14:11:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    a/klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzatory/
    klimatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037.h

    A, takie durne urzadzenie

    >Dziwne, że nigdzie nie widzę poboru mocy z gniazdka.

    Zaiste, dziwne.
    Widac wystarcy "klasa energetyczna A" :-)

    >https://manuall.pl/equation-wap-41ewh-klimatyzator/
    >Dopiero tu widzę.

    >Tzn. pobierać 1kW ciepła z pokoju i 500W z gniazdka i wyrzucać 1.5kW
    >do pokoju? To bilans jak farelki :)

    Owszem, dlatego trzeba odwrocic tak, zeby pobieralo cieplo zza okna
    :-)

> [...]

    >- wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    >- wlot parownika w środku
    >- wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)

    No wlasnie - i trzeba by polowe wystawic za okno.
    Tak, zeby parownik pobieral powietrze z zewnatrz, chlodzil, i wyrzucal
    na zewnatrz.
    A skraplacz pobieral powietrze ze srodka, podgrzewal, i wyrzucal do
    srodka.

    I moze nawet ma te wloty rozdzielone i daloby sie wystawic polowe za
    okno ... ale pewnie kompresor nie moze pracowac w pozycji poziomej.

    >To jak to ma działać wydajniej od farelki?
    >Z drugiej strony w angielskiej wersji instrukcji piszą "air exchange
    >hoses", czyli dwie rury. Ale w zestawie była jedna :)

    W instrukcji polskiej pisza tez cos o ogrzewaniu, ale czy pompa
    ciepla, czy grzałką?

    J.

  • 23. Data: 2018-08-07 17:42:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > - wlot skraplacza w środku
    > - wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    > - wlot parownika na zewnątrz
    > - wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)

    Ok, jasne.

    Czy to znaczy, że do wydajniejszego działania klimatyzacji wlot skraplacza
    też powinien być na zewnątrz? Teraz mam wlot w środku.

  • 24. Data: 2018-08-07 17:47:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    ja/klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzatory
    /klimatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037.
    html

    > A, takie durne urzadzenie

    Czemu durne? Bardzo przydatne jest :)

> [...]
    > na zewnatrz.
    > A skraplacz pobieral powietrze ze srodka, podgrzewal, i wyrzucal do

    Ok, jasne już.

    > I moze nawet ma te wloty rozdzielone i daloby sie wystawic polowe za
    > okno ... ale pewnie kompresor nie moze pracowac w pozycji poziomej.

    Ma rozdzielone, ale w poziomie. Kompresor od lodówki nie może pracować w
    poziomie, więc ten pewnie też nie :) Tym bardziej że ma na dole zbiornik
    na skropliny (który od paru miesięcy nie chce się wypełnić - spuszczałem
    wodę na wiosnę).

    > W instrukcji polskiej pisza tez cos o ogrzewaniu, ale czy pompa
    > ciepla, czy grzałką?

    Działa jak pompa ciepła, z rury (czyli z wylotu skraplacza, który przy
    grzaniu staje się parownikiem) leci zimne powietrze.

    Zawór pewnie jest. https://www.youtube.com/watch?v=14MmsNPtn6U

    Ciekawe czy to ten zawór słychać jak włączę klimę (słychać jakby coś się
    przestawiało).

  • 25. Data: 2018-08-07 18:04:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    cja/klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzator
    y/klimatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037
    .html

    >Czemu durne? Bardzo przydatne jest :)

    trzeba w oknie lub w murze zrobic dziure. No chyba, ze masz z takim
    ladnym montazem okiennym jak na zdjeciu.

    No i wypluwa gorace powietrze na zewnatrz, to musi zasysac nowe z
    zewnatrz.
    A tam +30.

    Chyba, ze zasysa z chlodnego korytarza ... ale stoi takie ustrojstwo
    przy oknie, dmucha zimnym do srodka, ale zasysa przez drzwi, gdzies
    sie strumienie zderzaja ... durnota.

    Mam podobne, niewiele daje. Choc akurat dzis sie sprawdza :-)

> [...]

    >zbiornik
    >na skropliny (który od paru miesięcy nie chce się wypełnić -

    Tu by raczej problemu skroplin nie bylo przy grzaniu - niech sobie
    kapią na zewnatrz :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-08-07 18:05:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >Ok, jasne.
    >Czy to znaczy, że do wydajniejszego działania klimatyzacji wlot
    >skraplacza
    >też powinien być na zewnątrz? Teraz mam wlot w środku.

    Jak najbardziej.
    "normalna" klima ma dwie czesci, jedna na zewnatrz..

    J.

  • 27. Data: 2018-08-08 05:29:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No odejmij.

    > Mógłbyś się zdziwić.

    Może to zależy od konstrukcji budynku i termoizolacji jaka jest
    zastosowana, bo dla mnie upalne dni *w domu* w tym roku, też na palcach
    obu rąk policzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2018-08-08 09:14:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Nobla dostanie ten kto rozwiąże problem wykorzystania z elektrociepłowni
    > ciepłej wody o niskim parametrze żeby nie ogrzewać stawów i rzek
    > Może jakeś silniki stirlinga :)

    Albo zestaw termopar, jeden na ciepłą, drugi na zimną, już mamy prąd. Miasta
    może nie zasili, ale może dla jednego gospodarstwa coś skapnie? :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 29. Data: 2018-08-09 15:57:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > trzeba w oknie lub w murze zrobic dziure.

    Coś za coś. Można też kupić klimator (nie klimatyzator), który chłodzi
    przez odparowanie wody.

    > No chyba, ze masz z takim ladnym montazem okiennym jak na zdjeciu.

    Mam ClimaLock:

    https://allegro.pl/uszczelka-do-okna-climalock-klima
    tyzator-przenosny-i6868305477.html

    Tylko i tak rura idzie przez pół szerokości pokoju, bo klima nie stoi pod
    oknem tylko w rogu.

    > No i wypluwa gorace powietrze na zewnatrz, to musi zasysac nowe z
    > zewnatrz.
    > A tam +30.

    No właśnie... :(

    Ja mam podłączony tylko wylot (tzn. podłączony jak podłączony, jak jest na
    dworze gorąco to wyrzucam rurę a jak jest chłodno, to chowam rurę i wtedy
    mogę otworzyć drugie okno). Klima ciągnie "oba powietrza" (i do skraplacza
    i do parownika) ze środka.

    Jakby to było moje mieszkanie, to podłączyłbym na stałe albo kupiłbym
    splita. Ale nie jest :)

    A gdyby tak ciągnąć do parownika z dworu a do skraplacza ze środka?
    Miałoby to sens? Wtedy byłby od razu przewiew, tylko co z wydajnością?

    > Chyba, ze zasysa z chlodnego korytarza ... ale stoi takie ustrojstwo
    > przy oknie, dmucha zimnym do srodka, ale zasysa przez drzwi, gdzies
    > sie strumienie zderzaja ... durnota.

    Zasysa przez lekko uchylone drzwi, ale drzwi są z drugiej strony pokoju
    niż okno.

    > Mam podobne, niewiele daje. Choc akurat dzis sie sprawdza :-)

    U mnie w sypialni daje. Mieszkania nie schłodzi, ale też nie mam wymiany
    powietrza między sypialnią a resztą mieszkania. Włączę klimę, otworzę
    drzwi, a i tak w sypialni jest zimno a w reszcie mieszkania gorąco. Może
    jakby wiatrak postawić w korytarzu :)

    Też racja :)

  • 30. Data: 2018-08-09 15:58:21
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak najbardziej.
    > "normalna" klima ma dwie czesci, jedna na zewnatrz..

    Splity tak mają, ale czy tak jest najwydajniej? Wydaje mi się że większa
    wymiana ciepła w skraplaczu będzie zachodziła, gdy ogrzewane będzie przez
    niego zimniejsze powietrze (schłodzone z wewnątrz) niż cieplejsze.

    Z drugiej strony nie po to chłodzę powietrze, żeby było zabierane do
    ogrzania w skraplaczu...