  • 41. Data: 2018-08-12 01:49:01
    Temat: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Tuesday, August 7, 2018, 1:08:37 PM, you wrote:

    [...]

    > Tzn. pobierać 1kW ciepła z pokoju i 500W z gniazdka i wyrzucać 1.5kW
    > do pokoju? To bilans jak farelki :)
    > Chodzi mi o to, czy żeby to miało sens, trzeba wlot powietrza umieścić
    > także na zewnątrz a jeśli tak, to którego powietrza (do schłodzenia czy
    > do ogrzania). Zakładam że tego do schłodzenia.
    > W instrukcji piszą jedynie o wylocie powietrza na zewnątrz, czyli:

    Słyszałeś o klimatyzatorach split?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2018-08-12 01:52:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Wednesday, August 8, 2018, 5:29:17 AM, you wrote:

    > Może to zależy od konstrukcji budynku i termoizolacji jaka jest
    > zastosowana, bo dla mnie upalne dni *w domu* w tym roku, też na palcach
    > obu rąk policzę.

    Mieszkanie na poddaszu.

    Syn mieszka w starym budownictwie, na parterze i ma rekuperację. W
    mieszkaniu 23°C pomimo upałów na zewnątrz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2018-08-12 09:33:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Hello Mateusz,

    Ja też, ale wolałbym w te kilka dni móc temperaturę obniżyć.
    A że mnie nie stać na instalację, to pozostaję przy zamykaniu okien. :(

    > Mieszkanie na poddaszu.
    >
    > Syn mieszka w starym budownictwie, na parterze i ma rekuperację. W
    > mieszkaniu 23°C pomimo upałów na zewnątrz.

    A u mnie kilka razy w tym roku temperatura po południu dochodziła do
    27°C! Gdyby mnie było stać, to bez zastanowienia instalowałbym
    jakąkolwiek klimatyzację.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 44. Data: 2018-08-12 10:17:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Gdyby mnie było stać, to bez zastanowienia instalowałbym jakąkolwiek
    > klimatyzację.

    Monoblok nie jest taki drogi. Ok. 1500 zł, na 10 rat to ok. 150 zł...
    jeśli to da radę, to zdecydowanie warto.

  • 45. Data: 2018-08-12 10:23:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > W tym przypadku zewnetrzna to ta ciepla ktora oddaje cieplo.
    > Zazwyczaj znajduje sie poza budynkiem.
    >
    > Dla scislosci trzeba powiedziec ze dla pomp ciepla ta strona czasem chlodzi. Ale to
    inna historia.

    Hmm, w przypadku klimatyzacji chyba zawsze chłodzi? Skraplacz gorący,
    powietrze z dworu tylko ciepłe, więc skraplacz chłodzi się od tego
    powietrza...

    > Mniejsze rachunki za prad i lepsza sprawnosc calosci bedzie jak ten
    > klimatyzator podepniesz do okna od strony polnocnej. Ona zazwyczaj jest
    > chlodniejsza.

    Jedyne okno w tym pokoju mam od zachodu. Drugie (w drugim pokoju) od
    południa i tam faktycznie jest gorąco.

    > No i polecam skolowanie sobie drugiego krucca i weza, albo przeciecie
    > tego co masz na pol o ile wystarczy.

    Tu i tak jest doczepiony drugi (i dwa złączone razem), bo nie sięgał.

    Wiesz, myślę że to jest jakiś kompromis. Jedna rura, która idzie mi przez
    pół szerokości pokoju (i którą wystawiam za okno lub chowam w zależności
    od tego, czy chcę otworzyć drugie okno) to mniejsza uciążliwość niż dwie.
    A że nie jest tak wydajnie, jak mogłoby być... coś za coś.

  • 46. Data: 2018-08-12 10:26:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Słyszałeś o klimatyzatorach split?

    No tak... i w sumie tam oba obwody powietrza (parownika i skraplacza) są
    fizycznie rozdzielone... niezależnie od tego, który wymiennik akurat robi
    za parownik a który za skraplacz (tzn. czy klima chłodzi czy grzeje).

  • 47. Data: 2018-08-12 18:22:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Thursday, August 9, 2018, 11:28:55 PM, you wrote:

    > Znajomy dobrze mowi.
    > Klimator moze sie sprawdzic w klimacie suchym. U nas nie bardzo...

    Przede wszystkim to ustrojstwo jest groźne dla zdrowia - w zbiorniku
    na wodę dość szybko zalęga się życie. Przypadkowe.

    [...]

    > Rekuperator to nie pompa ciepla.

    Wymiennik.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2018-08-13 09:57:33
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > Klimatyzator przenosny oczywiscie zaciaga z zewnatrz gorace powietrze. Te co mam
    maja wyloty schladzanego powietrza ok 30x15 centymetrow a goracego 6x10 centymetrow.
    Turbiny dla goracego i zimnego takie same. Gorace musi przepchnac do komina przez
    karbowana rure. Na oko na kazde 10m? schlodzonego przypada 0,8-1m? uzytego do
    schlodzenia. Bariera przy klimatyzatorach przenosnych jest mala ilosc powietrza do
    chlodzenia chlodnicy w klimatyzatorze. Zrobienie wiekszej dziury do wyrzucania
    goracego powietrza spowoduje wiekszy naplyw goracego z zewnatrz.

    Są przenośne typu split np.:
    http://helios24.pl/klimatyzator-przenosny-ze-splitem
    -z-zibro-px-643-p-14.html

    W jednej firmie kupowałem do małej serwerowni, ale był to inny model -
    prostszy i brzydszy. Ale działał, tyle, że miał wadę - zbiornik na
    skropliny 2-3l, starczało to na maksymalnie kilka godzin. Rozwiązałem to
    tak, że postawiliśmy wiadro - około 30l, na to 2 płaskowniki, od spodu w
    tej klimie odkręcony korek zbiornika i ta klima na te 2 płaskowniki.
    Opróżnienie wiadra przed 15 w piątek i w poniedziałek o 7 rano wiadro
    pełne - zależy jeszcze jak było gorąco, czasami się woda przelewała
    przez wiadro. W każdym razie działało, a jednostka zewnętrzna wrzucona
    na sufit podwieszany - był z takich kwadratowych płyt i było tam około
    1m wysokości.

  • 49. Data: 2018-08-29 12:55:18
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > Są przenośne typu split np.:
    > http://helios24.pl/klimatyzator-przenosny-ze-splitem
    -z-zibro-px-643-p-14.html

    Ciekawe... nie znalazłem go jak szukałem klimatyzatora. Teraz to już za
    późno :)

    Wziąłbym.

    Tylko czemu część wewnętrzna taka głośna?

    > W jednej firmie kupowałem do małej serwerowni, ale był to inny model -
    > prostszy i brzydszy. Ale działał, tyle, że miał wadę - zbiornik na
    > skropliny 2-3l, starczało to na maksymalnie kilka godzin.

    Ciekawe jaki mój ma zbiornik, że pół roku już działa bez opróżniania :)
    Aż zmierzę ile wyleci, jak będę zlewał.

    > przez wiadro. W każdym razie działało, a jednostka zewnętrzna wrzucona
    > na sufit podwieszany - był z takich kwadratowych płyt i było tam około
    > 1m wysokości.

    Tzn. grzało nad sufitem, a chłodzilo pod? Sprytnie :)