  • 21. Data: 2017-12-12 19:23:17
    Temat: Re: Od 1 stycznia 2017 szersze miejsca parkingowe :)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.12.2017 o 00:19, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Właśnie przed chwilą telewizor mi powiedział, że od 1 stycznia
    > przyszłego roku miejsca parkingowe mają mieć 250 cm szerokości.
    >
    > Już prawie się ucieszyłem,
    Nie ma się z czego cieszyć. Jak wszędzie, gdzie rozum zastępuje się
    przepisem nic dobrego z tego nie będzie.
    Z większej szerokości wynika tylko tyle, że będzie mniej miejsc
    parkingowych. No i więcej zdjęć typu:
    http://pobierak.jeja.pl/images/1/5/6/51815_uff.jpg
    Komu przeszkadza, żeby parkować w sposób naturalny? Jeden stanie blizej
    sąsiedniego auta, inny dalej, ale średnio wyjdzie 4,5 auta na 10 metrów.
    Jak się to "unormuje" przepisami to po prostu nastąpi wyrównanie w dół i
    będą 4 auta na 10 metrów. Pożytek z tego żaden, jeśli nie liczyć
    satysfakcji" biurokratów.
    Jacek

  • 22. Data: 2017-12-12 19:41:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-12-2017 o 19:23, Jacek pisze:

    > Komu przeszkadza, żeby parkować w sposób naturalny?

    Mnie.
    Bo potem miłośnicy dzikiego parkowania "byle jak" obtłukują mi drzwi,
    żeby swoje tłuste dupska do samochodów włożyć.

    Celują w tym zwłaszcza baby, które nie są kierowcami, ale pakować z
    dupskami się muszą koniecznie, zanim samochód wyjedzie ze zbyt wąskiego
    miejsca parkingowego.

  • 23. Data: 2017-12-12 19:41:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Dla Polaka samochód jest ciągle jeszcze sposobem na leczenie wątłego
    > ego. Im większy, tym daje więcej dumy. A miejsce parkingowe "należy się"
    > i to w gratisie i to większe. W bogatszych krajach przekonali się, że
    > dużym samochodem można mniej, a nie potrzebują też leczyć kompleksów
    > wielkością samochodu. Takie parcie na wielkość widać im bardziej na
    > wschód, tym większe.

    I tak, i nie. Niestety producenci mają taką filozofię, że małe auto to
    zwykle golas - bo przecież bogatszego, którego stać na więcej, stać
    także na bogatsze wyposażenie. Spróbuj znaleźć małe auto np. z grzaną
    przednią szybą, automatem, bogatą elektroniką... Zwykle to się zaczyna
    od aut klasy B/C. A te są stosunkowo duże.
    T.

  • 24. Data: 2017-12-12 19:48:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.12.2017 o 19:41, Cavallino pisze:

    > Mnie.
    > Bo potem miłośnicy dzikiego parkowania "byle jak" obtłukują mi drzwi,
    > żeby swoje tłuste dupska do samochodów włożyć.

    Zgłoś postulat 4 metrowych miejsc parkingowych. Bedziesz miał wtedy
    pewność, że nikt drzwi nie obtłucze i drugą pewność, że wolnych miejsc
    nie będzie.
    Jacek

  • 25. Data: 2017-12-12 20:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 19:23:17 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Komu przeszkadza, żeby parkować w sposób naturalny? Jeden stanie blizej
    > sąsiedniego auta, inny dalej, ale średnio wyjdzie 4,5 auta na 10 metrów.

    Niekoniecznie - potem przejedziesz kolo takiego parkingu ... sa 2
    wolne miejsca ale po maluchach.
    I bedzie dokladnie jak na zdjeciu tylko bez linii :-)
    I wiekszym autem nie zaparkujesz.

    A przepis zawiera cos o liniach ? Moze wcale nie sa obowiazkowe, tylko
    bedzie przelicznik obowiazywal - 10 miejsc to musi byc 25 metrow.

    J.

  • 26. Data: 2017-12-12 20:56:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bo potem miłośnicy dzikiego parkowania "byle jak" obtłukują mi drzwi,
    > żeby swoje tłuste dupska do samochodów włożyć.

    Trzeba kupić wyższy wózek, najlepiej z rurkami na progach i po sprawie.
    Mogą sobie tłuc do woli. Sprawdzone :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2017-12-12 22:48:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Nie ujma tylko wygoda - po co ma się kisić w małym jak mogę w dużym?

    Np. bo duży może mniej na parkingu, więcej zatruwa nasz piękny świat i
    nie dowozi ani odrobinę bardziej do pkt. B.

    > Duże jest wygodniejsze, bezpieczniejsze, zazwyczaj dużo lepiej
    > wyposażone i bardziej komfortowe.

    Jak ktoś waży powyżej 120 kg to może faktycznie jest różnica.

    > No i krawężniki mu nie straszne :-)

    Gorzej z parkingami.

  • 28. Data: 2017-12-12 22:57:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-12-2017 o 20:56, Irek.N. pisze:

    > Trzeba kupić wyższy wózek, najlepiej z rurkami na progach i po sprawie.
    >  Mogą sobie tłuc do woli. Sprawdzone :)

    Rurek nie trawię, nie widzę w tym sensu żadnego.

    Wyższy mam, ale musiał by być chyba z metr wyższy, żeby wieśniak w
    nastoletnim Lanosie nie dał rady obtłuc niczego.

  • 29. Data: 2017-12-12 23:18:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.12.2017 o 21:48, Poldek pisze:

    > Np. bo duży może mniej na parkingu, więcej zatruwa nasz piękny świat i
    > nie dowozi ani odrobinę bardziej do pkt. B.

    > Jak ktoś waży powyżej 120 kg to może faktycznie jest różnica.

    > Gorzej z parkingami.

    no i widać od razu - Ty potrzebujesz auta do parkowania, Tomek do jazdy :)
    Skoro tak ci przeszkadza to parkowanie, to pewnie mieszkasz/codziennie
    przebywasz w centrum miasta. Uwierz mi - nie każdy tak ma.
    Niestety, wygodne w trasie musi być duże; jak to jedyny samochód w
    domu... to musi pomieścić tyle ile potrzebuję zabrać na wakacje 2 razy w
    roku - nie sposób się z Tomkiem nie zgodzić.
    Trochę czasu mieszkałem ok. 1,5km od Wrocławskiego rynku i zaparkować
    duże kombi czy busa nie było problemu, w zasadzie problem jest tylko w
    ścisłym centrum miast i jak ktoś musi pod samym wejściem do marketu się
    zatrzymać

    Łukasz

  • 30. Data: 2017-12-13 00:53:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Nie wiem kiedy tam jeździłeś ale teraz nie ma praktycznie żadnych
    > różnic. Czy to Madryt, czy Paryż czy Rzym - auta są takie same jak w
    > Wawie. No może w Rzymie bardziej zdewastowane...

    Nie byłem w Madrycie, ani w Rzymie, tylko w Paryżu, Berlinie i Londynie.
    Procentowo Warszawa przoduje wśród tych stolic ilością wypasionych fur
    na pokaz.