  • 31. Data: 2017-12-13 07:23:09
    Temat: Re: Od 1 stycznia 2017 szersze miejsca parkingowe :)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 00:53 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Nie byłem w Madrycie, ani w Rzymie, tylko w Paryżu, Berlinie i Londynie.
    > Procentowo Warszawa przoduje wśród tych stolic ilością wypasionych fur
    > na pokaz.

    art z ubiegłego roku, w tym roku trend się jeszcze nasila.
    https://www.pb.pl/europa-lubi-duze-suv-y-850239

    I myślisz, ze te wszystkie fury po 0,5mln PLN kupują Warszawiacy? - śmiem
    wątpić.
    Warszawa wypada porównywalnie ("na oko") do innych stolic w EU. Ale Polska
    jako całość wypada blado w stosunku do np. Niemiec. Na niemieckiej
    autostradzie jedzie zatrzęsienie dużych (na pokaz :-) ) BMW, audi, VV.
    U nas jest namiastka tego co tam.
    Każda marka ma w ofercie coraz większą liczbę suwów i crossroverów.
    Myślisz, ze robią to pod rynek polski?
    Era małych aut skończyła się już lata temu. Każdy kolejny model ewuluje w
    kierunku suwa/crossrovera.

    TG

  • 32. Data: 2017-12-13 07:28:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 22:48 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Np. bo duży może mniej na parkingu, więcej zatruwa nasz piękny świat i
    > nie dowozi ani odrobinę bardziej do pkt. B.

    Na posesji i przed nią mam z 10-20 miejsc parkingowych tylko do mojej
    dyspozycji.
    Duże auto "dużo bardziej" dowozi do pkt. B :-)

    > Jak ktoś waży powyżej 120 kg to może faktycznie jest różnica.
    Zasadnicza, nie każdy mierzy 165cm przy 70kg wagi. Zdecydowana większość
    społeczeństwa jest "większa".

    > Gorzej z parkingami.
    Jak w miejscu docelowym nie ma gdzie zaparkować to jadę
    taksówką/komunikacją - ale w Wawie zdarza mi się to raz, dwa razy w roku.

    TG

  • 33. Data: 2017-12-13 10:29:23
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.12.2017 o 19:23 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Komu przeszkadza, żeby parkować w sposób naturalny? Jeden stanie blizej
    > sąsiedniego auta, inny dalej, ale średnio wyjdzie 4,5 auta na 10 metrów.

    To by działało tylko w przypadku gdy samochody wjeżdżają na pusty parking
    i ustawiają się po kolei jeden obok drugiego, każdy zajmując tylko tyle
    miejsca ile mu potrzeba.
    Niestety w sytuacjach rzeczywistych jedne samochody wyjeżdżają, inne
    przyjeżdżają i nie ma całego parkingu do optymalnego układania samochodów,
    tylko pojedyncze miejsca po tych co odjechały. I teraz w każde miejsce po
    tych idealnie upakowanych samochodach mógłby wjechać tylko samochód
    niewiększy od tego który stał. Czyli po pewnym czasie małe samochody i tak
    by zajmowały tyle co duże a duże jeśli by nie trafiły na miejsce po dużym
    to by zajmowały miejsca po dwóch małych samochodach (zostawiając miejsce
    na pół małego samochodu). Więc chyba jednak lepiej "zmarnować" trochę
    miejsca malując linie niż nie malować i mieć co kawałek miejsce na pół czy
    90% samochodu (jeśli zostanie mniej niż 1,5m to nawet maluch się nie
    zmieści).

    --
    SW3
    ----