  • 11. Data: 2017-12-12 11:47:55
    Temat: Re: Od 1 stycznia 2017 szersze miejsca parkingowe :)
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    news:p0kfe2$kmk$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witajcie.
    >
    > Właśnie przed chwilą telewizor mi powiedział, że od 1 stycznia przyszłego
    > roku miejsca parkingowe mają mieć 250 cm szerokości.
    >
    > Już prawie się ucieszyłem, ale pan telewizor dokończył, że dotyczy to nowo
    > budowanych jak i przebudowywanych parkingów.
    >
    > Ale dobre i to, bo epoka Tico czy Malucha już się skończyła.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Nie to że tego, ale od dawna na projektach zagospodarowania terenu widze
    miejsca parkingowe dla osobowek 5,0x2,5m, dla niepelnosprawnych 5,0x4,0m.
    Moze dotad przepisy tego nie wymagaly, nie znam sie, ale najczesciej tak
    wlasnie projektowano.

    Pzdr

  • 12. Data: 2017-12-12 13:01:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-11 o 00:19, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Już prawie się ucieszyłem, ale pan telewizor dokończył, że dotyczy to
    > nowo budowanych jak i przebudowywanych parkingów.

    Nie cieszyłbym się nadmiernie, gdyż oznacza to również, że liczba miejsc
    będzie mniejsza. Albo parkowanie będzie droższe. Cudów nie ma. Darmowego
    obiadu też.

    > Ale dobre i to, bo epoka Tico czy Malucha już się skończyła.

    Zaczęła się epoka wpieprzania się wszędzie samochodem, jakby kalectwo
    bez nóg.

  • 13. Data: 2017-12-12 13:31:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > budowanych jak i przebudowywanych parkingów.
    > Ale dobre i to, bo epoka Tico czy Malucha już się skończyła.

    Te szerokości to taka lipa jak te znane 8 lat. Drzwi nie można otworzyć by
    nie stuknąć auta obok.

    neelix

  • 14. Data: 2017-12-12 14:23:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-12 o 13:31, neelix pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Te szerokości to taka lipa jak te znane 8 lat. Drzwi nie można otworzyć
    > by nie stuknąć auta obok.

    Do przewiezienia 4 liter wystarczy samochód wielkości Octavii, a nawet
    Smarta. Jeśli jednak na parkingu koło siebie stają coraz częściej
    samochody wielkości Q7, Amarok itp. to nie ma co się dziwić, że trudno
    drzwi otworzyć.

  • 15. Data: 2017-12-12 17:33:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-11 o 10:04, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 11 Dec 2017 00:32:32 +0100, w
    > <51c2jrez2ixj$.1p2hxfsn813bz.dlg@40tude.net>, "J.F."

    > A ile było?
    > Bo w praktyce było tak, że taka Vectra spokojnie mieściła się pomiędzy dwie
    > Corsy i tragedii nie było.

    A między XC90 i Amaroka?
    Bo w dzisiejszych czasach podjechać pod Lidla czymś mniejszym, to ujma
    na honorze.

  • 16. Data: 2017-12-12 17:37:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-11 o 11:17, Adam pisze:

    > Jeszcze jedno: czasem jakaś "blądynka" (dowolnej płci) potrafi tak
    > stanąć małym autkiem, że zajmuje półtora pasa.

    Jestem blądynem i zdarza mi się stanąć okrakiem na dwóch miejscach.
    A: Gdy ktoś już tak stanął wcześniej i nie miałem innego wyjścia. W
    międzyczasie tamten odjeżdża, mój samochód zostaje i wygląda, jakbym
    zaparkował jak blondynka.
    B: Gdy miejsc na parkingu jest dużo do wyboru i nie chcę walnąć sąsiada
    drzwiami, ani sam zarobić, a potrzebuję wypakować dzieci i co tam
    jeszcze otwierając przy tym drzwi na oścież i zostawiam w ten sposób
    miejsce sąsiadowi, żeby swobodnie mógł też otworzy swoje drzwi.

  • 17. Data: 2017-12-12 17:44:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-11 o 11:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup
    com...
    > Mon, 11 Dec 2017 00:32:32 +0100, w
    > <51c2jrez2ixj$.1p2hxfsn813bz.dlg@40tude.net>, "J.F."

    > A miedzy dwie astry ?
    > Albo miedzy Corse i mondeo ?

    Albo samochodów za dużych.
    Będąc kiedyś młodym człowiekiem podróżowałem po krajach bliższych i
    dalszych, biedniejszych i bogatszych. I po powrocie uderzyło mnie m.in.
    że w naszej Ojczyźnie jest więcej dużych, albo wielkich bryk niż w
    Paryżu, Londynie, Berlinie.
    Dla Polaka samochód jest ciągle jeszcze sposobem na leczenie wątłego
    ego. Im większy, tym daje więcej dumy. A miejsce parkingowe "należy się"
    i to w gratisie i to większe. W bogatszych krajach przekonali się, że
    dużym samochodem można mniej, a nie potrzebują też leczyć kompleksów
    wielkością samochodu. Takie parcie na wielkość widać im bardziej na
    wschód, tym większe.

  • 18. Data: 2017-12-12 18:56:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 17:33 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Bo w dzisiejszych czasach podjechać pod Lidla czymś mniejszym, to ujma
    > na honorze.

    Nie ujma tylko wygoda - po co ma się kisić w małym jak mogę w dużym?
    Duże jest wygodniejsze, bezpieczniejsze, zazwyczaj dużo lepiej wyposażone
    i bardziej komfortowe.
    No i krawężniki mu nie straszne :-)

    TG

  • 19. Data: 2017-12-12 19:03:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 17:44:43 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Paryżu, Londynie, Berlinie.
    > Dla Polaka samochód jest ciągle jeszcze sposobem na leczenie wątłego

    Bez przesady. Przeciez wszytkie te nasze auta jezdzily kiedys po
    Niemczech, Francji czy Wloszech :-)

    Ja tam lubie duze auta, gdzie sie nie musze zastanawiac czy mi sie cos
    zmiesci do bagaznika, albo co mnie bedzie uwieralo :-)

    > A miejsce parkingowe "należy się"
    > i to w gratisie i to większe. W bogatszych krajach przekonali się, że
    > dużym samochodem można mniej, a nie potrzebują też leczyć kompleksów
    > wielkością samochodu.

    Ale oplata za parking taka sama dla dluzego i malego.

    Zobacz tez, ze im rosna te auta, obecne polo jest wieksze niz pierwszy
    golf.
    No i gdzies z tego rosniecia wyszlo, ze Vectra C jest za duza na
    polskie parkingi :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-12-12 19:13:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 17:44 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > dalszych, biedniejszych i bogatszych. I po powrocie uderzyło mnie m.in.
    > że w naszej Ojczyźnie jest więcej dużych, albo wielkich bryk niż w

    Nie wiem kiedy tam jeździłeś ale teraz nie ma praktycznie żadnych różnic.
    Czy to Madryt, czy Paryż czy Rzym - auta są takie same jak w Wawie. No
    może w Rzymie bardziej zdewastowane...

    TG