  • 11. Data: 2011-02-14 16:45:42
    Temat: Re: Odlewanie aluminium w mikrofali
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 4:37 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Ja specjalnie nie kupuje mocniejszych, znaczy drozszych, ani kuchenek
    > ani niczego. Bo malzonka, chociaz z doktoratem w inzynierii, zawsze
    > cos ukreci albo przepali :)

    No wlasnie po to te doktoraty sa! Jak ktos cos umi, to to robi,
    doktorat mu nie potrzebny :-)
    Konrad

  • 12. Data: 2011-02-14 16:47:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 09:24:40 -0600, A.L. wrote:
    >Ja tam nie wiem, ale Malzonka wstawila do kuchenki mikrofalowej
    >naczynei szklane z ryba owiniete dostc grubo folia aluminiowa, i
    >kuchenke szlag trafil

    Bo to zla kuchenka byla :-)

    Folie strach do kuchenki wstawiac, nie wiadomo jak sie skonczy.
    Dla folii :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-02-14 16:48:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 08:45:42 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >No wlasnie po to te doktoraty sa! Jak ktos cos umi, to to robi,
    >doktorat mu nie potrzebny :-)
    >Konrad

    Spoko, Malzonka na czym sie zna to sie zna a jak robi to na czym sie
    zna, to zarabia wiecej niz ja :)

    A.L.

  • 14. Data: 2011-02-14 16:53:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 4:48 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Spoko, Malzonka na czym sie zna to sie zna a jak robi to na czym sie
    > zna, to zarabia wiecej niz ja :)

    A no to pelen szacunek, jak zarabia to sie zna.
    Konrad

  • 15. Data: 2011-02-14 22:16:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J.F. napisal:
    > Folie strach do kuchenki wstawiac, nie wiadomo jak sie skonczy.
    > Dla folii :-)

    U mnie kuchenka wytrzymała trwające około 30 sekund gwałtowne wyładowania.
    Potem zdążyłem dobiec i wyłączyć ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2011-02-15 09:55:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 07:38:15 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Opisow jest od cholery, nawet dosyc dokladne, ale nie widzialem np
    >patentu na metode traconego wosku, konkretnie z jakiej gliny zrobic
    >forme zeby nie byla przezroczysta dla mikrofal, zeby nie lac metalu do
    >zimnej formy. Bo szajsmetal sie robi.

    A co zamierzasz odlewac ?

    Przy odpowiednim ksztalcie jest chyba szansa na podgrzewanie metalu
    juz w formie.

    J.

  • 17. Data: 2011-02-15 10:05:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 15, 9:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co zamierzasz odlewac ?
    >
    > Przy odpowiednim ksztalcie jest chyba szansa na podgrzewanie metalu
    > juz w formie.

    Aluminium w mikrofalowce nie podgrzewa sie samo. Za duzo energii
    odbija, za malo pochlania. Stad sie bierze Efekt Ryby Pani Doktor.
    Dlatego trzeba aluminium stopic w tygielku postawionym na solidnym
    kawalku oselki, takiej do ostrzenia nozy. Korund bardzo dobrze
    pochlania mikrofale, bardzo intensywnie sie nagrzewajac. Ale zrobienie
    formy metoda traconego wosku z korundu wydaje mi sie troche
    skomplikowane i niezbyt ekonomiczne. Chociaz moze niekoniecznie,
    zalezy od tego w jakiej proporcji musialby on byc w skladzie.
    Konrad

  • 18. Data: 2011-02-15 13:05:10
    Od: mirek <m...@v...pl>

    On 15 Lut, 11:05, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > skomplikowane i niezbyt ekonomiczne. Chociaz moze niekoniecznie,
    > zalezy od tego w jakiej proporcji musialby on byc w skladzie.

    A to koniecznie musi być korund? Nie wystarczy tylko zwykły tlenek
    glinu?

  • 19. Data: 2011-02-15 13:46:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 15, 1:05 pm, mirek <m...@v...pl> wrote:

    > A to koniecznie musi być korund? Nie wystarczy tylko zwykły tlenek
    > glinu?

    O, dobre pytanie. Trzeba bedzie poszukac.
    Konrad

  • 20. Data: 2011-02-15 23:21:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-14 17:47, J.F. pisze:

    > Bo to zla kuchenka byla :-)
    >
    > Folie strach do kuchenki wstawiac, nie wiadomo jak sie skonczy.
    > Dla folii :-)

    No to smaczne jedzonko musi być po takiej operacji :)