  • 31. Data: 2016-07-28 22:19:22
    Temat: Re: Logan MCV I po latach (bylo: Re: Opel Zafira I)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2016 13:12:02 -0700 (PDT), laisar napisał(a):

    > Tak, to ja.
    >
    > Dacia logan MCV I generacji (czyli "Prawdziwa MCV-ka"), rocznik 2007 - obecnie 9
    lat i 170 tys. km (pękło w zeszły weekend).

    > Dalej jeżdżę i nie planuję zmiany - co jest chyba najlepszym podsumowaniem wrażeń
    (:

    > Jak to mawiano na Złomniku: "Aż odpadną koła..." - ale na razie się na to nie
    zanosi.

    No no, piękny wynik. Jak blacha i silnik?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 32. Data: 2016-07-29 12:16:24
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 22:19:17 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    lat i 170 tys. km (pękło w zeszły weekend).

    > No no, piękny wynik.

    Wynik chyba zupełnie przeciętny - w zależności od roku między 15 a 20 tys. km
    rocznie. Sumarycznie też ciągle niższy niż taki, do jakich "skręcają" sprowadzane
    "igiełki" i trochę wyższy niż w wymienianych co 3-4-5 lat "prawie-nówkach".

    Co milijona - http://www.4tuning.ro/reportaj/reteta-fiabilitatii-c
    um-a-reusit-un-logan-din-slobozia-sa-depaseasca-1-mi
    lion-de-kilometri-fara-interventii-majore-30051.html - albo chociaż pół -
    http://www.zlomnik1.home.pl/archiwum/?p=6300 - droga jeszcze daleka...

    > Jak blacha i silnik?

    Pierwsze - bez większych problemów.

    Fabrycznie blachy trzymają się nieźle, ale naruszone najlepiej naprawiać w miarę
    szybko. Gorzej, że ASO robi to byle jak...

    W ostatnim roku krótkiej, 6-letniej gwarancji robili mi tylko jakieś niekonstrukcyjne
    drobiazgi w rodzaju brzegów blach pod uszczelkami. Chociaż podejrzewam,że nawet to
    było właśnie winą ruszania ich przy naprawach blacharskich po moich przygodach. Mimo
    braku dwustronnego ocynku blach fachowcy - np
    http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia - raczej bowiem chwalą zabezpieczenia
    (mastyki, baranki i woski).

    Następne ogniska, już nieco większe, znalazłem dopiero niedawno - na pasie tylnym,
    też pod uszczelkami otworu bagażnika i pod plastikowym zderzakiem. Bez tragedii, ale
    za kolejne 3 lata brzegi blach byłyby pewnie już ponadgryzane nie tylko
    powierzchniowo.

    Silnik - zero problemów fabrycznych, tylko eksploatacja. Żadnych awarii
    unieruchamiających, jeden raz zapocona uszczelka pod pokrywą zaworów (140 tys. km),
    prawdopodobnie w wyniku lekkiego przygrzania silnika z powodu błędnego podłączenia
    przez mechanika wentylatora przy naprawie blacharskiej przodu. Przy okazji zrobiłem
    pierwszy regulację zaworów, bo okazało się, że akurat był czas. (Nie mam LPG).

    No i tak to się kula, "ciągle naprzód i naprzód"... Nie jest to stara toyota, w
    której przez 25 lata wymieniało się tylko olej, ale ja nie mam żadnych większych
    zastrzeżeń, więc jak pisałem nie planuję zmieniać.

    Na dokładny raport zapraszam pewnie za rok, na DaciaKlub.PL (: