  • 21. Data: 2018-04-18 10:27:37
    Temat: Re: Opona w drobny mak
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Aczkolwiek ... wydaje mi sie, ze poliuretany tak maja - wiele lat jest
    > dobrze, a potem nagle pekaja na kawalki.
    > Tylko ile poliuretanu w Barumie ... moze zero ...

    Zero. Nie spotkałem się aby jakikolwiek PU wchodził do standardowych,
    samochodowych opon. Do wóżków i innych wolnobieżnych prędzej ale wtedy
    całość jest z PU. Może myślałeś o PA?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-04-18 11:00:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 18 kwi 2018 w news:5ad6fc10$0$601$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > Jezdilem na takich po ponad 5 lat i problemu nie bylo.

    Już wiem, że 0312, czyli 6 latek.

    > mialem pare takich przypadkow:
    > -raz auto wibruje. 100km dalej wibruje mocno. Wysiadam, ogladam - nic
    > sie nie rzuca w oczy.

    Wypytywałem ją szczegółowo - "normalnie się jechało" Myślę, że jakieś
    sensacje by ją zaniepokoiły.
    Zatrzymała się natychmiast, kiedy zaczęło trząść i hałasować.
    Nie mogę zrozumieć, jak to się stało, że jeśli cały czas uchodziło
    powietrze, to przejechała autostradę bezpiecznie. Przy tej prędkości chyba
    powinna opona nie wytrzymać wcześniej. Czy to łut szczęścia, że na
    autostradę wystarczyło powietrza?

  • 23. Data: 2018-04-18 11:02:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj T., 18 kwi 2018 w news:5ad6fc45$0$691$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > W dniu 2018-04-18 o 09:36, pueblo pisze:

    > Na oponie masz w owalu 4-cyfrowy numer - pierwsze 2 cyfry to numer
    > tygodnia, a dwie drugie - rok. Sprawdź i podaj.
    > Generalnie po 5 latach opona parcieje, zwłaszcza jeśli auto nie jest
    > garażowane i opona wystawiona na słońce.
    > Można jechać na 3 kołach i nie poczuć - miałem tak, na szczęście
    > ktoś zareagował i mi powiedział.
    > T.

    0312, auto w większości garażowane, małe przebiegi roczne. Ostatni rok
    poniżej 7 tys.

  • 24. Data: 2018-04-18 11:09:23
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-18 o 11:02, pueblo pisze:
    > Witaj T., 18 kwi 2018 w news:5ad6fc45$0$691$65785112@news.neostrada.pl

    > 0312, auto w większości garażowane, małe przebiegi roczne. Ostatni rok
    > poniżej 7 tys.

    To nie powinno się tak zdarzyć. Jednak stawiałbym na
    gumiarza/nieszczęśliwy splot okoliczności. Mi kiedyś strzeliła opona,
    ale chyba miała ok. 7 lat - nie pamiętam... Najpierw były wibracje -
    nawet przystawałem i oglądałem. A potem jechałem coraz ostrożniej i przy
    ok. 50 km/godz. pękła. Nic nadzwyczajnego się nie stało (mimo że to był
    przód) - zahamowałem i tyle.
    T.

  • 25. Data: 2018-04-18 11:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zero. Nie spotkałem się aby jakikolwiek PU wchodził do standardowych,
    >samochodowych opon. Do wóżków i innych wolnobieżnych prędzej ale
    >wtedy
    >całość jest z PU. Może myślałeś o PA?

    Myslalem o takim sprezystym tworzywie, uzywanym np na podeszwy butow,
    ktore po ~10 latach lubi nagle popekac w wielu miejscach :-)

    Co to jest to bez analizy trudno powiedziec, ale mysle ze PU.

    Reklamowany jako mocniejszy od gumy ... owszem, masz racje, ze raczej
    w calosci, ale kto wie, co tam przemysl oponowy uzywa - przeciez juz
    nie tylko naturalny kauczuk ?

    J.

  • 26. Data: 2018-04-18 11:36:19
    Od: p...@g...com

    -- Jednak stawiałbym na gumiarza/nieszczęśliwy splot okoliczności.

    Aha, jeszcze jedno. Tuż po wyjeździe od wulkanizatora pojechałem na
    stację ustawić swoje ciśnienie. Oni pompują 2,3 - ja dałem 2,1

    oraz

    Odpowiem tutaj zbiorczo. Mam nowe zdjęcia. W oponie nie znaleziono
    przebicia.

    czyli wentyl albo fela przepuszcza :-)

  • 27. Data: 2018-04-18 12:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Witaj J.F., 18 kwi 2018 w

    >Już wiem, że 0312, czyli 6 latek.

    Miejmy nadzieje ze nie 12 tydzien 2003 ... ale to chyba mozesz
    wykluczyc.

    No i .. masz jeszcze 3 takie opony, mozna dokladnie obejrzec

> [...]
    >chyba
    >powinna opona nie wytrzymać wcześniej. Czy to łut szczęścia, że na

    jak schodzilo powoli, to moglo kilometrami trwac.
    Przy niskim cisnieniu niewiele czuc, a bok opony juz cierpi.

    J.

  • 28. Data: 2018-04-18 12:10:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-04-18 o 10:17, J.F. pisze:

    >Oczywiście że nie. Jednak nie warto ryzykować życiem i jeździć do
    >oporu (tj. do rozpadu).

    Ale ona sie nie rozpada :-)

    Zuzywa bieznik, jak sie malo jezdzi to dlugo sie zuzywa, auto sie
    sprzedaje, albo rdzewieje i ciagle nie ma rozpadu opony.

    J.

  • 29. Data: 2018-04-18 12:46:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 09:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
    net...

    > Naprawde trudno wyczuc uszkodzenie na tylnym kole.

    ale widziałeś tą oponę? to nie wygląda jak kilkaset metrów

    > Kilometr

    obstawiam że więcej
    Mi też zabrakło ciśnienia na autostradzie, od "poczułem" do zatrzymania
    zrobiłem ok. kilometr i w stosunku do tej, moja opona była jak nowa...

    Łukasz

  • 30. Data: 2018-04-18 13:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >ale widziałeś tą oponę? to nie wygląda jak kilkaset metrów

    Nadal trudno wyczuc.
    A jak nie wyczujesz, to latwo przejechac kilometry.

    Ale do takiego stanu ... flak chyba musialby byc spory, to juz
    bardziej wyczuwalne ...

    >obstawiam że więcej
    >Mi też zabrakło ciśnienia na autostradzie, od "poczułem" do
    >zatrzymania zrobiłem ok. kilometr i w stosunku do tej, moja opona
    >była jak nowa...

    Ciekaw jestem doswiadczen Tomka w forsownych warunkach.

    J.