  • 21. Data: 2011-09-21 12:12:01
    Temat: Re: Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Vlad The Ripper"

    > miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około
    > 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać.
    > Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem
    > niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a
    > hamuje się słabo i z poślizgiem.
    > Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.

    Możesz mi wytłumaczyć, jak bardziej miękka opona, tym samym lepiej
    wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może
    mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz
    ZEPSUTE ESP kolego - jedź do mechanika.

  • 22. Data: 2011-09-21 12:44:04
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-21 12:12, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może
    > mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz

    A rzeczywistość na to: niemożliwe! :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 23. Data: 2011-09-21 12:55:48
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Czaja"

    > (zwiękrzona )

    O ja pie..., sorki :)

  • 24. Data: 2011-09-21 13:15:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafi" napisał w wiadomości grup
    >Złapałem kapcia i opona nie na daję się do naprawy. Jako że mamy
    >już jesień zastanawiam się czy by nie założyć na tył już opon
    >zimowych a na przodzie pozostawić jeszcze letnie opony i wymienić je
    >w zależności od warunków za 1,5-2 miesiące.
    >Czy są jakieś przeciw wskazania żeby z przodu były letnie a z tyłu
    >już zimowe ?

    Rzekomo zimowki kiepskie sa na mokrej jezdni - tzn zalezy od typu.
    A tu idzie pora deszczowa.

    I biorac pod uwage te pore ... moze zimowki na przod, a lepsze opony
    na tyl ?

    Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie
    zauwazylem.

    J.

  • 25. Data: 2011-09-21 13:21:44
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 13:15, J.F pisze:

    > Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie zauwazylem.

    To chyba zależy od konkretnej marki i modelu opon, bo np. zimowe Fuldy
    Kristall Montero zanim zmieniłem w kwietniu jak tylko trochę popadało to
    mieliły przy ruszaniu. Wystarczyło lekko na gaz i już się ESP załączało.
    Po zmianie na letnie Miszelki od razu przestało - i tak już drugi sezon.

    --
    MZ

  • 26. Data: 2011-09-21 13:31:12
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "MZ"

    Ja również nic takiego nie stwierdziłem, a przecież zimą nie tylko
    śnieg, znacznie częściej jest mokro niż śnieżnie :)

> [...]
    > załączało.
    > Po zmianie na letnie Miszelki od razu przestało - i tak już drugi

    O jakim sposobie ruszania samochodem piszesz? Pytam z ciekawości, bo nie
    zdażyło mi się jeszcze na mokrym zerwać przyczepności (no chyba, że
    tego chciałem albo np. ekstremalny wyjazd z podporządkowanej)

  • 27. Data: 2011-09-21 13:35:09
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > O jakim sposobie ruszania samochodem piszesz? Pytam z ciekawości, bo nie
    > zdażyło mi się jeszcze na mokrym zerwać przyczepności (no chyba, że
    > tego chciałem albo np. ekstremalny wyjazd z podporządkowanej)
    O normalnym, no może lekko ostrzejszym niż "na złotówę". Te opony uważam
    za dość mało udane, bo sprawdzają się przyzwoicie tylko w głębokim
    śniegu - na mokrym i na zlodowaciałym są kiepskie.

    --
    MZ

  • 28. Data: 2011-09-21 13:40:49
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może
    > mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz ZEPSUTE
    ESP działa normalnie, na przyczepnych oponach się nie załącza bez potrzeby.
    To nie kwestia ESP, fakt jest taki, że zimówka, a zwłaszcza taka już trochę
    zużyta ma w cieple odczuwalnie gorszą przyczepność. Moim zdaniem dlatego, że
    jest za miękka

  • 29. Data: 2011-09-21 14:23:34
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 19:02, Rafi pisze:
> [...]
    > warunków za 1,5-2 miesiące.
    > Czy są jakieś przeciw wskazania żeby z przodu były letnie a z tyłu już
    Przy FWD pomysł jest OK.
    Można tak spokojnie zrobić.

  • 30. Data: 2011-09-21 16:53:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Heinzkalter,

    Wednesday, September 21, 2011, 8:37:13 AM, you wrote:

    > A jaki masz samochód? Ma oś prawą i oś lewą?

    Myśle, że jeszcze górną i dolną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl