  • 21. Data: 2019-12-12 02:38:02
    Temat: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5df035c6$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > I podzieliles przebieg przez 4 ?

    Tak -- bo samochód nie jest jednośladem. ;)
    4 opony wówczas kosztowały ~4 kpln -- i za
    tyle plnów mogłem kupić paliwo na 40 kkm.
    (ale może paliwo odliczałem podatkowo -- nie
    pamiętam; warto by było staranniej obliczyć)

    Dziś można kupić większą (i większej średnicy, i większej
    szerokości, i z wyższymi indeksami...) wieosezonówkę za
    jeden zbiornik paliwa. Wymiana opon zdrożała w zestawieniu
    z samymi oponami. Kilkanaście lat temu OC kosztowało niespełna
    1 pln dziennie, teraz znacznie drożej...

    > Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ?

    Mówiła, że ma. ;)

    > A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ...

    Więc chyba nie były premium. ;)

    > A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą

    Kiedyś w ogóle było makabrycznie źle!

    > Jak nierowna, to remontuja :-)

    W betonowej nawierzchni IMO takie szczeliny musza być.

    > Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali.

    Mniej ludzi jeździło i wolniej jeździli...

    > Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali
    > czesciej, opony mozna bylo kupic sezonowe ... a pod
    > Zielencem zagoscil znak "nakaz jazdy w łancuchach".

    > Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak.

    Dlaczego?

    > Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem.

    Bo te używki były dojechane do innego samochodu, więc
    musiały szybko zużywać się u Ciebie -- dlatego IMO
    nie warto przekładać z tyłu na przód itp... ;)

    > A moze Niemcy przestali je wyprzedawac po sezonie ? :-)

    Nie wiem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-12-12 03:51:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5df03056$0$544$6...@n...neostrada.pl

    > No ... takie sobie wyniki.
    > Za krotko na dobry wyrob, za dlugo na kiepski :-)

    Znajdziesz lepsze?

    > Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon.

    O to chodzi, by nie piszczeć...

    > Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest przypadek.

    Widać, gdy spadnie śnieg...

    > Z paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-)

    Raczej nie -- nie wiedziałem wówczas, czym jest pasek rozrządu.

    > Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-)

    Zastanów się nad wymową tego zawołania.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2019-12-23 18:28:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5def1f2e$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.

    Być może to jednak nie 1050 a jedynie 806 -- na świetlówkach
    jest tylko podana moc (10 W) a korespondencja ze sprzedawcą
    wskazuje, że to jedynie 806 lumenów, co i tak IMO jest
    dobrym wynikiem dla E14. Ponoć mają 3 lata gwarancji.

    > Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
    > Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
    > przez te niemal 2 lata...

    Na razie 3 pozostałe świecą a 1 z 2 uszkodzonych mruga niczym
    latarnia morska.

    Oczywiście nie zmierzam reklamować.

    --