  • 11. Data: 2019-01-07 16:54:08
    Temat: Re: Opony wielosezonowe i zimowe
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2019 o 09:49, Jacek pisze:
    > Wczoraj miałem okazję porównać hamowanie trzema autami.
    > Droga asfaltowa pokryta ubitym śniegiem.

    A ile razy tak masz w zimie?
    Bo ja może 1 dzień....

    W pozostałych 365 dniach, wyniki hamowania są pewnie odwrotne.

    Nie ma to jak tendencyjnie dobrać warunki dla testów.
    Równie dobrze możesz poczekać aż zimą będzie +15, czarny asfalt, wtedy
    zmierzyć i tym się sugerować....

    > Mierzyłem długość drogi hamowania od 45 km/h do zatrzymania.
    > Wyszło mi tak:
    > Kumho Solus KH (numeru nie pamiętam)  34 metry
    > Firestone Winterhawk (4 letnie)  24 metry
    > Continental Wintercontact (4 letnie) 25 metrów.
    > Wszystkie auta z ABS.
    > Miałem kupić kolejne opony wielosezonowe, ale chyba zmienię zdanie.

    Najpierw przetestuj odwrotnie - tj. zimówki z średniej półki i
    wielosezonowe z wyższej....

  • 12. Data: 2019-01-07 16:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SW3 s...@p...fm.invalid ...

    > Często korzystasz z poduszek i stref kontrolowanego zgniotu?

    No własnie nigdy jeszcze.
    Tyle ze poduszki i strefy mogą być potrzebne w kazdej chwili - nie jestes
    tego w stanie przewidziec.

    A po ubitym sniegu to nie pamietam kiedy ostatnio jezdziłem.
    Wniosek - przedstawiono kupujacemu zalety opony w warunkach w ktorych
    bardzo rzadko bedzie korzystał z tych zalet.

    I zeby nei było - jezdze na zimowych.

    Po prostu umiem w tym tescie dostrzec manipulacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 13. Data: 2019-01-07 17:09:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.01.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Z ciekawosci - czesto jezdzisz po ubitym sniegu i masz na nim koniecznosc
    > gwałtownego, awaryjnego hamowania?
    Zależy, od kiedy liczyć.
    Jak liczyć odkąd mam samochody, to będzie tego jakieś 3% dni w roku.
    Jak licząc od czasu, kiedy "ludzkość walczy z klimatem", to mniej.
    W tym roku (od 1 stycznia licząc), to wypada 57% dni w roku*
    Jacek
    * - za awaryjne hamowanie na ubitym śniegu uważam wszystkie hamowania,
    gdzie włącza mi się ABS

  • 14. Data: 2019-01-07 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Jak licząc od czasu, kiedy "ludzkość walczy z klimatem", to mniej.
    > W tym roku (od 1 stycznia licząc), to wypada 57% dni w roku*

    :) Test dobrany tendencyjnie to dlaczego nie dobrac tak samo okresu :)))

    > * - za awaryjne hamowanie na ubitym śniegu uważam wszystkie
    > hamowania, gdzie włącza mi się ABS

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
    (Mądrość Wschodu)

  • 15. Data: 2019-01-07 19:02:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.01.2019 o 18:59, Budzik pisze:
    > :) Test dobrany tendencyjnie to dlaczego nie dobrac tak samo okresu :)))
    Zupełnie, jakbym gadał ze swoją żoną ;-)
    Jacek

  • 16. Data: 2019-01-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Zupełnie, jakbym gadał ze swoją żoną ;-)

    rotfl

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 17. Data: 2019-01-08 15:01:01
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 09:49, Jacek pisze:
> [...]
    > Wszystkie auta z ABS.
    > Miałem kupić kolejne opony wielosezonowe, ale chyba zmienię zdanie.

    Nie wiedziałeś o tym?
    Zawsze jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. W necie sporo
    jest testów.

  • 18. Data: 2019-01-08 15:56:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 15:01:02 UTC+1 użytkownik adam napisał:

    > Nie wiedziałeś o tym?
    > Zawsze jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. W necie sporo
    > jest testów.

    Albo jednak jest tak że marketingowcy potrafią wykreować potrzebę posiadania dwóch
    podobnie funkcjonalnych rzeczy zamiast jednej uniwersalnej

  • 19. Data: 2019-01-08 16:17:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-07 09:49, Jacek wrote:

> [...]
    > Kumho Solus KH (numeru nie pamiętam)  34 metry
    > Firestone Winterhawk (4 letnie)  24 metry
    > Continental Wintercontact (4 letnie) 25 metrów.

    Wszystkie auta takie same, ten sam model, taka sama masa w momencie
    testu? I to raczej wciaz nie wszystkie czynniki ktore maja wplyw na
    wiarygodnosc testu, chociazby ciezko uwierzyc ze to nawierzchnia
    o idealnie powtarzalnym poslizgu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2019-01-08 16:48:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-08 15:01, adam wrote:

    > Zawsze jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. W necie sporo
    > jest testów.

    Sa tez testy w ktorych lepsze modele wielosezonowek spisuja sie
    conajmniej tak dobrze jak niezla zimowka. Jezdze od 3 lat na Vectorach
    4 seasons, obecnie w dwoch pojazdach. Spisuja sie wystarczajaco
    dobrze abym od tego czasu zapomnial o sezonowym przekladaniu opon.

    --

    memento lorem ipsum