  • 11. Data: 2019-09-09 20:42:29
    Temat: Re: Optyka potrzebna od zaraz
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 13:31:29 UTC-5 użytkownik Szyk Cech napisał:

    > Dziesiątki tysięcy złotych za jedną formę to "nie strasznie drogie"?
    > O takich kwotach mówiono w firmie w jakiej pracowałem poprzednio.
    > Branża: produkcja urządzeń elektro-energetycznych dla przemysłu, statków
    > i wojska.

    Ta cena zalezy od wymiarow formy i precyzji wykonania.
    Na okulary starczy niewielka a cnc zrobi wystarczajaco dokladnie. Reszte sie
    spoleruje (znaczy sie wtrysniety plastik).

    Jakby one byly takie drogie to bysmy w sklepach nie mieli taniutkich pierdoletow z
    chin.

    Tanie nie sa, nikt ich nie robi dla serii 20-30 sztuk. Ale zaporowo drogie nie sa.

  • 12. Data: 2019-09-09 20:55:48
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Poszukuję wykonawcy przeróżnej optyki, w sensie zwierciadła płaskie, okrągłe,
    > może nietypowa soczewka. Jednym słowem firmy potrafiącej precyzyjnie
    > szlifować szkło. Ktoś coś... podpowie w tym temacie?

    Proszę, piszą że dla indywidualistów :) http://www.poioptyka.com.pl
    Wojtek

  • 13. Data: 2019-09-09 21:14:21
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 09.09.2019 o 13:51, Irek.N. pisze:
> [...]
    > okrągłe, może nietypowa soczewka. Jednym słowem firmy potrafiącej
    > precyzyjnie szlifować szkło. Ktoś coś... podpowie w tym temacie?

    Żadna "firma" nie weźmie zlecenia na pojedyncze sztuki, musisz szukać
    jakiegoś fanatyka, który zainteresuje się Twoimi pomysłami. No ale
    polskie firmy istnieją:
    ASTROKRAK oraz UNIWERSAŁ, pogmeraj w necie.
    Ponadto:
    STRONA DOMOWA Janusza Wilanda: https://www.astrojawil.pl

  • 14. Data: 2019-09-09 21:38:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2019-09-09 o 17:40, J.F. pisze:
    > Oni do malych ilosci moga byc przyzwyczajeni.
    > Tylko czy Ty bedziesz chcial rozmawiac, jak uslyszysz ich ceny :-)
    > Bo oni pewnie przyzwyczajeni do wojskowych :-)

    To jak gdyby ten sam problem, niestety :(

    > amatorzy
    > http://www.uniwersal.eu/
    > Ale czy jeszcze chce im sie szlifowac i czy potrafia cos innego/malego ?

    Ale to chyba tylko handel + metal. Nie znalazłem żadnej informacji że w
    szkle coś robią.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2019-09-09 21:45:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Ta cena zalezy od wymiarow formy i precyzji wykonania.
    > Na okulary starczy niewielka a cnc zrobi wystarczajaco dokladnie. Reszte sie
    spoleruje (znaczy sie wtrysniety plastik).

    Form zrobiłem może z 200, ale to nie metoda dla mnie. Jak potrzebowałem
    zębatki i wyszło, że kupno 1000 sztuk kosztuje >10k, to opłacało się
    zrobić zimnokanałową formę i wtrysnąć wiaderko po znajomości. Tutaj jest
    inaczej. Potrzebuję coś w rodzaju zawiniętego w torus pryzmatu. Dobrej
    jakości (raczej nie plastik, albo dobry jakościowo plastik).

    Potrzebuję zrobić tak:

    ---> \

    ale nie płasko jak w pryzmacie, tylko wokół obiektywu.

    Problemem jest to, że potrzebuję może 30, max 100 sztuk, w zależności od
    ceny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2019-09-09 21:47:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do plastikowych soczewek do okularow krazki wycinaja z plyt. Nikt sie nie pierdoli z
    wtryskiem. Tak samo material na szklane soczewki do okularow robia. Wycinaja krazki z
    tafli. Robienie soczewek, wkleslych/wypuklych luster nie jest skomplikowane. W
    warunkach amatorskich jest pracochlonne. Dawno temu w Mlodym Techniku w dziale na
    warsztacie byl opis jak zrobic teleskop z lusterem. Raptem byly potrzebne dwa szklane
    krazki, proszek korundowy o roznej gradacji, jeszcze kilka prostych substancji i duzo
    cierpliwosci. Wtedy mozna bylo zrobic takie lustro teoretycznie bo skad przecietny
    czytelnik mial wziac dwa szklane krazki o srednicy 20 centymetrow grube na 5
    centymetrow.

  • 17. Data: 2019-09-09 21:48:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > P.S.
    > https://www.youtube.com/watch?v=8nmAs3h5PBM

    Żywiczne, popatrz na wióry przy frezowaniu. Szkło nie obrabia się w ten
    sposób. W zasadzie mogło by być, skoro "oczy nie widzą" problemu, tylko
    jak nanieść powłokę - metalizować?

    No i kształt nie ten ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2019-09-09 21:49:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2019-09-09 o 20:29, yabba pisze:
    > Było jeszcze kiedyś PZO, potem się podzieliło i chyba przeżyła tylko
    > córka-spółka od mikroskopów.

    Mają zamówienia indywidualne. THX :) Obiecujące.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2019-09-09 21:53:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2019-09-09 o 20:55, wowa pisze:
    > Proszę, piszą że dla indywidualistów :) http://www.poioptyka.com.pl

    Nooo... wygląda dobrze, skoro agencje reklamowe obsługują, to chyba
    przystępni cenowo muszą być. Dzięki.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2019-09-09 23:06:27
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 14:47:57 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    czytelnik mial wziac dwa szklane krazki o srednicy 20 centymetrow grube na 5

    Wtryskuja. Te standardowe, nie fikusne:
    https://www.zeiss.com/vision-care/int/better-vision/
    understanding-vision/how-are-spectacle-lenses-manufa
    ctured.html

    Unlike prescription lenses, "off-the-shelf" stock lenses are created in a casting
    process.

    Tak samo jak wtryski wszelkiej masci taniej optyki do kamerek, myszek, lustrzanek i
    innego taniego gadzeciarstwa. To wszystko poliweglan. Plus odrobina polerowania zeby
    nie mialo rys po wtrysku jak forma tania...