  • 21. Data: 2018-07-06 20:35:48
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-06 o 18:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A propos - wiecie jak te nowoczesne pirometry sa zrobione ?
    >
    > Biorac pod uwage, ze dokumentacja czujnika pisze "podlaczyc do miernika
    > jako termopare typu K/J" i zasilania nie trzeba (samemu czujnikowi)  ...
    > to mam dziwne wrazenie, ze tam jest mikroskopijna termopara w ognisku
    > reflektora.
    > Reflektor to pewnie polerowany metal.
    >
    > Ale czy to zapewni odpowiedni stopien "sprzężenia" ?
    > Jak skieruje czujnik na obiekt co ma 100C, to termopara w ognisku
    > osiagnie 100C ?

    Co z ostrością obrazu?
    Zwykła lupa i Słońce daje jasny punkt, gdy dobrze wyostrzyć.
    Gdy ostrość słaba, to plamka rozmyta i efekt dymienia drewienka słaby.

    WM

  • 22. Data: 2018-07-06 22:26:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 03:36:25 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    pl...

    > Co z ostrością obrazu?
    > Zwykła lupa i Słońce daje jasny punkt, gdy dobrze wyostrzyć.
    > Gdy ostrość słaba, to plamka rozmyta i efekt dymienia drewienka słaby.

    W kamerze termowizyjnej obraz jest zawsze ostry, nie ma żadnego ogniskowania. To
    działa tylko na jednej długości fali, reszta jest blokowana filtrem.

  • 23. Data: 2018-07-06 22:27:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 01:22:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Ale czy to zapewni odpowiedni stopien "sprzężenia" ?
    > Jak skieruje czujnik na obiekt co ma 100C, to termopara w ognisku

    Jak skierujesz na supernową gdzieś na niebie, to stopisz kulę ziemską.

  • 24. Data: 2018-07-06 22:36:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 01:16:06 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Uśredniony.
    > Mój pirometr ma stożek 8:1 (średnica 1 metra z odległości 8 metrów)

    kosmicznej (jeśli wiesz jaki uchyb daje atmosfera) itd. Wyszedłem na balkon, na
    południowej stronie. Akurat dzisiaj słońce za lekkimi chmurami, ale:

    liczby, bo oscylują w zależności od chmury nade mną i wiatru.

    > Emisyjność trzeba uwzględnić.

    Nie, niczego nie uwzględniałem. Odzytałem z ekranu. Aplikację skalibrowałem sobie z
    termometrem dotykowym tak żeby metalowy obiekt pomalowany czarnym matowym Motipem
    dawał poprawny odczyt po uśrednieniu szumu przez 2 sekundy. Powiedzmy że dla potrzeby
    tej dyskusji nie ma to żadnego znaczenia.

  • 25. Data: 2018-07-06 23:07:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-06 o 22:26, Konrad Anikiel pisze:
    pl...

    > W kamerze termowizyjnej obraz jest zawsze ostry, nie ma żadnego ogniskowania. To
    działa tylko na jednej długości fali, reszta jest blokowana filtrem.

    Rozmawialiśmy z J.F. o pirometrze.

    Kamera działa inaczej, pewnie ma maksymalną głębię ostrości jak kamera
    otworkowa.

    WM

  • 26. Data: 2018-07-06 23:14:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 06:07:19 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > >

    > Rozmawialiśmy z J.F. o pirometrze.
    >
    > Kamera działa inaczej, pewnie ma maksymalną głębię ostrości jak kamera

    Kamera działa inaczej niż co? Przecież nie ustaliliście niczego. W czujnikach
    antywłamaniowych są dwa piksele takie jak w kamerze. Pirometru nie rozbierałem,
    producentów jest jak psów, każdy ma modele w różnych zakresach, mogę się w ciemno
    założyć że jest kilka różnych typów czujników każdy z inną zasadą działania.
    Dżejefowi stawiam piwo Hite jak znajdzie tam gdzieś małą termoparę.

  • 27. Data: 2018-07-06 23:51:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-06 o 23:14, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    założyć że jest kilka różnych typów czujników każdy z inną zasadą działania.
    Dżejefowi stawiam piwo Hite jak znajdzie tam gdzieś małą termoparę.

    Jak jest zbudowana Twoja kamera termowizyjna? Ma czy nie ma matrycy?

    WM

  • 28. Data: 2018-07-07 00:18:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 06:51:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    Dżejefowi stawiam piwo Hite jak znajdzie tam gdzieś małą termoparę.

    > Jak jest zbudowana Twoja kamera termowizyjna? Ma czy nie ma matrycy?

    A do czego zmierzasz? Pytasz bo chcesz wyeliminować ewentualność że tarcza Nipkowa
    tam siedzi?

  • 29. Data: 2018-07-07 00:37:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-06, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Emisyjność trzeba uwzględnić.

    Przy wyżej wymienionych obiektach akurat można olać. Gorzej jakby
    zmierzyć np. niepomalowany, obity błyszczącą blachą dach.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-07-07 01:06:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-06, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > Pirometru nie rozbierałem, producentów jest jak psów, każdy ma modele
    > w różnych zakresach, mogę się w ciemno założyć że jest kilka różnych

    Szkoda, że dyskusja nie zaczęła się 2 tyg temu bo wywaliłem jeden do
    śmieci jak zaczał ostro przekłamywać. Chińskie cacko za dwadziescia parę
    zł.

    > typów czujników każdy z inną zasadą działania. Dżejefowi stawiam piwo
    > Hite jak znajdzie tam gdzieś małą termoparę.

    Chyba stawiasz.
    Googlnij np. MLX90614 thermopile detector
    https://en.wikipedia.org/wiki/Thermopile

    Swoją drogą, czujnik czujnikiem, ale mnie bardziej interesuje co tam są
    za soczewki. Materiałów słabo absorbujących w tym zakresie za dużo nie
    ma i za tanie nie są. Wygląda na jakiś "plastik". to co mam w pracy
    (Fluka), i termometr i kamera, wydają się mieć optykę Ge.

    --
    Marcin