  • 181. Data: 2010-04-16 14:35:15
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    news:hq9ou6$51d$1@news.onet.pl...
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Przecież pisałem że jest taka sama bo jest nieskończona

    Zauważyłem, że cytując wyciąłeś fragment o powiększaniu
    i pomniejszaniu ilości cyfr.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 182. Data: 2010-04-16 18:26:45
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    drniehabil napisała:

    > 1. Skad wiesz, ze to forum to nie jest uluda? Gdzie go mozesz dotknac?

    Każdy ma swój indywidualny sposób odróżniania świata fizycznego,
    który JEST od świata psychicznego, który ISTNIEJE w świadomości.
    Nie podam Ci sposobu jak Ty to masz robić bowiem to doznanie
    immanentne nieprzekazywlane werbalnie - tak jak smak, zapach czy ból.

    > 2. Wiem, gdyz kazdy czlowek ma podswiadomosc dzialajaca na tej samej zasadzie.

    To założenie nieuprawnione. Odruchy i instynkty nie mają własnej
    świadomości - są przedmiotem (mechanizmem) a nie podmiotem (osobą).

    > 3. Na tym polega pranie mozgow, szczegolnie religijne.
    > Pozdr.

    Zgadza się: "wiem, że nic nie wiem" to samozaprzeczające się
    pranie mózgów - niestety... :(

    --
    Edward Robak* z Nowej Huty
    http://groups.google.pl/group/robakks

  • 183. Data: 2010-04-16 19:19:09
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,32,109776814,11016566
    5,Re_Jeden_z_continuum.html
    stalybywalec napisała:

    > To celna uwaga, tylko powstaje pytanie: w jaki sposób, można
    > prać ten mózg, który nic nie wie i jednocześnie mówić, że jest
    > on nie prany:).

    Pranie to czynność usuwająca brud. Po praniu rzecz prana jest
    czysta. Idea prania mózgu jest prosta:
    jeśli ktoś ma jakąś zawartość mózgu to po wypraniu już tego czegoś
    nie ma, a więc zawartość głowy jest pusta i delikwent z wypranym
    mózgiem może z czystym sumieniem powiedzieć:
    wiem że nic nie wiem, więc nie wiem nawrt co to znaczy, że nic nie
    wiem, bo nie wiem także co to znaczy wiedzieć lub nie wiedzieć. :-)
    --
    Edward Robak* z Nowej Huty
    http://groups.google.pl/group/robakks c:psf,psi|apm

  • 184. Data: 2010-04-16 19:31:39
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zauważyłem, że cytując wyciąłeś fragment o powiększaniu
    > i pomniejszaniu ilości cyfr.
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    A co to ma do rzeczy? Te cyfry to nie zbiór a uporządkowany ciąg, wymieniając jakąś
    cyfrę na zero mamy inną liczbę, co nie zmienia faktu że 0,(3) oznacza nieskończoną
    liczbę trójek.

  • 185. Data: 2010-04-16 19:54:42
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > A co to ma do rzeczy?

    To ma do rzeczy, że jak będziesz wycinał - to nie będziesz wiedział
    która liczba ma więcej cyfr 3
    1. 0,0333...
    2. 0,3333...
    3. 3,3333...
    i nie będziesz wiedział jak to sprawdzić.
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 186. Data: 2010-04-16 19:58:31
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > 2. 0,3333...
    > 3. 3,3333...
    > i nie będziesz wiedział jak to sprawdzić.

    Wszystkie trzy liczby mają tyle samo, nieskończoną ilość cyfr trzy. Inna sprawa że
    tam gdzie jedna ma zero tam inna trzy.
    Liczby 0,0333... i 0,3033... mają tyle samo trójek a jednak 0,3033... jest większa

  • 187. Data: 2010-04-16 20:04:43
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Wszystkie trzy liczby mają tyle samo,

    Nieprawda
    jeśli ilość cyfr w zapisie 0,3333... nazwiesz symbollem oo
    to w zapisie 0,0333... jest oo-1 cyfr
    a w zapisie 3,3333... jest oo+1 cyfr
    Wiesz jak to sprawdzić?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 188. Data: 2010-04-16 20:11:30
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Nieprawda
    > jeśli ilość cyfr w zapisie 0,3333... nazwiesz symbollem oo
> [...]

    A liczby 0,0333... i 0,3033... mają tyle samom trójek? A jednak się różnią.
    oo-1 = oo+1 = oo

  • 189. Data: 2010-04-16 20:35:15
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > A liczby 0,0333... i 0,3033... mają tyle samom trójek? A jednak się
    > różnią.
    > oo-1 = oo+1 = oo

    Już Ci to tłumaczyłem, ale wyciąłeś więc skąd masz wiedzieć?
    Jeśli w zapisie 0,3333... jest tyle samo cyfr 3 ile jest cyfr 9 w zapisie
    0,9999... to ich iloraz jest liczbą całkowitą 3
    0,(9) / 0,(3) = 3
    W każdym innym przypadku ten iloraz jest różny od 3
    Powtarzam pytanie:
    :Wiesz jak to sprawdzić, że:
    jeśli ilość cyfr w zapisie 0,3333... nazwiesz symbollem oo
    to w zapisie 0,0333... jest oo-1 cyfr
    a w zapisie 3,3333... jest oo+1 cyfr
    Wiesz czy nie wiesz?
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 190. Data: 2010-04-17 13:17:22
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > 0,9999... to ich iloraz jest liczbą całkowitą 3
    > 0,(9) / 0,(3) = 3
    > W każdym innym przypadku ten iloraz jest różny od 3

    0,(9) / 0,(3) = 3 bo
    0,(9) = 1, 0,(3) = 1/3

    > Powtarzam pytanie:
    > :Wiesz jak to sprawdzić, że:
    > jeśli ilość cyfr w zapisie 0,3333... nazwiesz symbollem oo
> [...]

    oo-1 = oo+1 = oo