  • 91. Data: 2010-04-07 19:14:00
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpikuh$kj7$1@inews.gazeta.pl...
    > Więc pokaż jak zwiększając wykładnik zwiększasz wielkość wyrażenia:
    > 2^(Alef0+1) = ?

    będzie mniejsze od 1/C

    > Dla mnie jeden z continuum to nie to samo co zero z continuum.
    > A dla Ciebie?
    > Robakks

    Oczywiście, dla Ciebie jeden z continuum to mała liczba większa od zera

  • 92. Data: 2010-04-08 06:08:54
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > będzie mniejsze od 1/C

    W Twojej religii Alef0+1 = Alef0 a więc w Twojej religii nie ma
    możliwości uzyskać liczby większej niż continuum, bo według mantr
    Twojej religii 2^(Alef0+1) = 2^Alef0 = continuum

    > Oczywiście, dla Ciebie jeden z continuum to mała liczba większa od zera

    JA jestem zawsze JEDEN obojętnie do jakiego zbioru zostanę
    zakwalifikowany.
    Jeśli zostanę zakwalifikowanydo zbioru liczb naturalnych, to jestem
    jeden z nieskończoności.
    Jeśli zostanę zakwalifikowanydo zbioru liczb rzeczywistych, to jestem
    jeden z continuum.
    ZAWSZE POZOSTANĘ JEDEN > ZERO.
    pytam:
    Czy dla Ciebie jeden z continuum to to samo co zero z continuum?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 93. Data: 2010-04-08 07:16:02
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > A jeśli przeczytam takie zdanie:
    > " Granica szeregu, nazywana sumą szeregu i utożsamiana
    > z sumą wszystkich elementów związanego z nim nieskończonego
    > ciągu geometrycznego" http://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_geometryczny
    > - to czy określenie "wszystkich elementów" dotyczy zbioru bez końca
    > (zbioru, w którym każda liczba ma następnik)?
    > Robakks
    > *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

    Zwróć uwagę Robakksie na sformułowanie "[...] jest utożsamiana z sumą
    wszystkich elementów [...]". Oczywiście nie ma mowy o "tradycyjnym"
    sumowaniu wyrazów ciągu, który jest nieskończony. W zwykły sposób
    możemy obliczyć sumy _skończonej_ ilości wyrazów ciągu, np.:
    S(re1) = a_1 + a_2 + ... + a_re1
    czy:
    S(3*re1) = a_1 + a_2 + ... + a_re1 + a_(re1+1) + ... + a_(3*re1)

    To co nazywamy "sumą szeregu" jest uogólnieniem zwykłego sumowania
    skończonej ilości liczb. Aby zrozumieć dokładnie, co te terminy oznaczają
    (niestety) trzeba zapoznać się z kilkoma definicjami alefickiej theorii i
    nie
    interpretować wyrań takich jak "suma szeregu" w potoczny sposób, a
    trzymać się dokładnie alefickich definicji.

    syzyf

  • 94. Data: 2010-04-08 08:17:59
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > interpretować wyrań takich jak "suma szeregu" w potoczny sposób, a
    > trzymać się dokładnie alefickich definicji.

    Można by pomysleć, że po latach dyskusji z Robakiem (bo to już chyba lata?)
    powinieneś wiedzieć, co on Ci zarzuca. Aleficką nowomowę. Wiesz, co to jest
    nowomowa?

  • 95. Data: 2010-04-08 12:55:15
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > W Twojej religii Alef0+1 = Alef0 a więc w Twojej religii nie ma
    > możliwości uzyskać liczby większej niż continuum, bo według mantr
    > Twojej religii 2^(Alef0+1) = 2^Alef0 = continuum

    Ale jest możliwość uzyskania większej liczby niż Twoje continuum które jest
    skończone

    > Czy dla Ciebie jeden z continuum to to samo co zero z continuum?
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Jeżeli dla Ciebie continuum to skończona liczba to jeden z continuum jest małą liczbą
    a zero z continuum to zero

  • 96. Data: 2010-04-08 13:16:16
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    Otwarłem nowy wątek: Jeden z continuum

  • 97. Data: 2010-04-08 16:14:36
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > interpretować wyrań takich jak "suma szeregu" w potoczny sposób, a
    > trzymać się dokładnie alefickich definicji.

    W tych kilkuset postach, króre wymieniliśmy nie udało się osiągnąć
    porozumienia w żadnym temacie choć dokładnie uzasadniałem Ci
    moje poglądy. Ty mi wciąż piszesz o jakichś samozaprzeczających się
    definicjach ale ich nie podajesz, a ja Tobie uzsadniam prawdziwość
    tego co głoszę, która Ciebie zupełnie nie interesuje.
    W tych okolicznościach nie ma sensu tracić czasu na wyjaśnienia
    a jedyne co mogę od Ciebie uzyskać to odpowiedź na pytanie:
    Czy 1/Alef0 jest większe od 1/continuum ?
    Czy 1/continuum jest większe od zera?
    Proste pytania . Czy Twoja religia mnogości pozwala wierzącym
    odpowiedzieć na te pytania wprost? :)
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 98. Data: 2010-04-09 08:32:51
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > W tych kilkuset postach, króre wymieniliśmy nie udało się osiągnąć
    > porozumienia w żadnym temacie choć dokładnie uzasadniałem Ci
    > moje poglądy.

    Przeciwnie.Np. uzgodniliśmy to, iż istnieje zbiór, w którym każda liczba
    ma następnik, Robakks nazywa ten zbiór "liczbami porządkowymi",
    dla "reszty świata" zbiór ten nosi nazwę zbioru liczb naturalnych.

    > Ty mi wciąż piszesz o jakichś samozaprzeczających się
    > definicjach ale ich nie podajesz, a ja Tobie uzsadniam prawdziwość
    > tego co głoszę, która Ciebie zupełnie nie interesuje.

    Ależ interesuje. Cała rozbieżność wynika z używania tych samych
    słów i oznaczeń w zupełnie innym znaczeniu.

    > W tych okolicznościach nie ma sensu tracić czasu na wyjaśnienia
    > a jedyne co mogę od Ciebie uzyskać to odpowiedź na pytanie:
    > Czy 1/Alef0 jest większe od 1/continuum ?
    > Czy 1/continuum jest większe od zera?

    To co Robakks oznacza symbolem "Alef0" jest liczbą skończoną
    mniejszą liczby skończonej 2^"Alef0" oznaczonej przez Robakksa
    "continnum". Obie te skończone liczby są dodatnie tak więc:
    1/"Alef0" > 1/"continnum".

    Teraz proste pytanie ode mnie: dlaczego uparcie nie chcesz zaakceptować
    faktu, iż dla "reszty świata" oznaczenie Aleph0 oznacza coś kompletnie, ale
    to kompletnie innego niż dla Robakksa? To tak jakbyś odrzucał fakt, iż
    pierwszy dzień tygodnia nazywa się poniedziałek nazywając to
    "samozaprzeczającą definicją"

    syzyf

  • 99. Data: 2010-04-09 08:40:56
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > Teraz proste pytanie ode mnie: dlaczego uparcie nie chcesz zaakceptować
    > faktu, iż dla "reszty świata" oznaczenie Aleph0 oznacza coś kompletnie,
    > ale
    > to kompletnie innego niż dla Robakksa?

    A dlaczego Ty uparcie nie chcesz zaakceptować faktu, że nie masz żadnych
    dowodów na to, że to fakt?
    Powody są z grubsza te same.

  • 100. Data: 2010-04-09 18:31:25
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > To tak jakbyś odrzucał fakt, iż pierwszy dzień tygodnia nazywa się poniedziałek

    A co mnie obchodzi "reszta świata" i teoriomnogościowe mantry
    samozaprzeczające się?
    Milion razy Ciebie pytałem i nie uzyskałem odpowiedzi:
    ile kroków wykonuje Achilles od pierwszego do ostatrniego, w którym
    zrównuje się z żółwiem i nie uzyskałem odpowiedzi.
    Jak mogę Ci wyjaśnić że continuum to liczba całkowita, której nie ma
    w zbiorze liczb naturalnych - skoro nie umiesz nazwać tej ilości
    kroków Achillesa i wyliczyć długości ostatniego kroku.
    Gdyby zbiór liczb naturalnych nie miał ostatniego elementu, to
    skończona liczba continuum mająca ostatni element należałaby
    do tego zbioru. a przecież nie należy.
    Dlaczego udajesz, że chcesz wiedzieć? :)
    Robakks