  • 191. Data: 2010-04-17 13:38:09
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    news:hqccct$plr$1@news.onet.pl...
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > 0,(9) / 0,(3) = 3 bo
    > 0,(9) = 1, 0,(3) = 1/3

    Bełkot
    1/3 = 0,(3)[10/3]
    0,(3) = 1/3 - 0,(0)[10/3]

    > oo-1 = oo+1 = oo

    Nie masz prawa używać w tym zapisie znaku równości zastrzeżonego
    do matematyki, a nie do religii.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 192. Data: 2010-04-17 14:42:44
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,32,109776814,11019064
    4,Re_Jeden_z_continuum.html
    drniehabil napisała:

    > Pranie mozgu polega na uswaniu z niego tylko tego, co pioracy uwaza za zbedne.
    Portki po praniu
    > nie maja tylko brudu - wciaz
    > zas maja nogawki...

    Mózg po praniu także jest tak jak wspomniane nogawki.
    nogawki są czyste a mózg pusty. :)

    > Kazdy mozg jest "prany": przez rodzine, szkole, kolegow(zanki)
    > i media...

    Oczywiście, pod warunkiem, że pisząc: rodzina, szkoła, koledzy
    koleżanki i media - wie się co te słowa znaczą. Osoby, które
    twierdzą że nie wiedzą NIC - nie wiedzą także co mówią i piszą,
    albo po prostu kłamią.

    > 1. Swiat fizyczny poznajesz tylko przez swoje, jakze zawodne zmysly. To, co ci sie
    wydaje owym
    > swiatem fizycznym, to tylko
    > sa obrazy (dzwieki, zapachy itd.) obiektywnie istniejace tylko
    > w twym umysle. To tylko ty [b]odczuwasz[/b] smak, zapach czy ból, gdyz [u]one nie
    istnieja poza
    > twym umyslem.[/u]

    W moim przypadku JEST dokładnie odwrotnie: obiektywne rzeczy,
    zdarzenia, własności, właściwości SĄ poza umysłem a w umyśle
    ISTNIEJE wyłącznie ich odwzorowanie, które wtedy jest prawdziwe
    gdy jest zgodne z desygnatami.

    > 2. Tak ci sie tylko wydaje. W rzeczywistosci tymi [b]odruchami i instynktami rzadzi
    druga "oosba",
    > z ktora dzielisz swoj umysl[/b].

    Nie mam rozdwojenia jaźni. Mam jedną saświadomość i całą kupę
    mechanizmów sterujących moim ciałem - w tym podświadomość.

    > 3. Jedyne, co moge na 100% stwierdzic to to, ze "[b]wiem, że nic nie wiem[/b]".
    > Pozdr.

    Gdybyś był dentystą to nie poszedłbym do Ciebie leczyć zębów.
    Od dentysty wymaga się by wiedział czym jest mój ząb a czym
    nie jest. :)
    --
    Edward Robak* z Nowej Huty
    http://groups.google.pl/group/robakks c:psf,psi|apm

  • 193. Data: 2010-04-17 19:08:37
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bełkot
    > 1/3 = 0,(3)[10/3]
    > 0,(3) = 1/3 - 0,(0)[10/3]

    Co oznacza 1/3 = 0,(3)[10/3] ?
    Czy po pewnej ilości trójek jest [10/3] ? Ale zapis 0,(3) oznacza że jest
    NIESKOŃCZENIE wiele trójek i po nich juz nic nie może być.

    > Nie masz prawa używać w tym zapisie znaku równości zastrzeżonego
    > do matematyki, a nie do religii.
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Dlaczego nie mam prawa? Gdy do nieskończoności doda się jeden to nadal będzie
    nieskończoność, a co - skończoność?

  • 194. Data: 2010-04-17 19:37:38
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Co oznacza 1/3 = 0,(3)[10/3] ?
    > Czy po pewnej ilości trójek jest [10/3] ? Ale zapis 0,(3) oznacza że jest
    > NIESKOŃCZENIE wiele trójek i po nich juz nic nie może być.

    rotfl
    Gdy Achilles idąc po kolei po trójkach w zapisie
    0,33333333...
    doszedł do końca odcinka
    to pokonał tyle trójek ile jest w zapisie 0,(3)
    jeśli pójdzie dalej to przekroczy tę ilość i wejdzie w obszar [10/3]
    na pozycje których według Ciebie nie ma.

    > Dlaczego nie mam prawa? Gdy do nieskończoności doda się jeden to
    > nadal będzie nieskończoność, a co - skończoność?

    Nie masz prawa, bo to co bełkoczesz nie ma związku z matematyką.
    Gdy do zbioru PEŁNEGO dodasz 1 to uzyskasz przepełnienie.
    Nie używaj słowa nieskończoność dopóki nie pokażesz desygnatu
    tej liczby, bo nieskończoność nieskończoności nie jest równa,
    a przymiotnik "jaki? - nieskończony" nie dotyczy ilości.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 195. Data: 2010-04-17 19:47:55
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Gdy Achilles idąc po kolei po trójkach w zapisie
    > 0,33333333...
    > doszedł do końca odcinka
    > to pokonał tyle trójek ile jest w zapisie 0,(3)

    Nie może dojść do końca bo ciąg trójek nigdy się nie skończy

  • 196. Data: 2010-04-17 20:04:20
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Nie może dojść do końca bo ciąg trójek nigdy się nie skończy

    A jednak doszedł do końca i pokonał więcej punktów
    niż trójek w zapisie 0,(3).
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 197. Data: 2010-04-18 06:36:55
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,32,109776814,11021161
    5,Re_Jeden_z_continuum.html
    drniehabil napisała:

    > 1. Mozg jest nie tyle wtedy pusty, ile wyczyszczony...

    Wyczyszczony, czyli wyprany. :-)

    > 2. Pisalem o zludzeniu rodziny, szkoly, mediow etc.

    Niektórzy mają złudzenie rodziny, szkoły, mediów
    - a niektórzy mają prawdziwą rodzinę, chodzą do prawdziwej szkoły
    i oglądają prawdziwe media przekazujące prawdziwym ludziom
    tę samą informację.

    > 3. A [b]skad wiesz, ze istnieje cokolwiek poza twa swiadomoscia?[/b] Probowales
    wyjsc z niej? I co
    > wtedy sie stalo?

    Nie muszę wychodzić ze swojej świadomości by wiedzieć, że
    Księżyc znajduje się fizycznie w innym miejscu niż fizycznie
    moja świadomość, która wraz ze mną jak skorupa ślimaka jest tu
    a nie tam.
    Napisz mi skąd w niektórych ludziach to przekonanie, że aby
    potwierdzić sobie, że coś fizycznie występuje poza głową
    trzeba wyjść z tej głowy? Przecież ja nie wychodzę z własnej
    głowy by wiedzieć, że kiełbasa nie jest w mojej głowie tylko
    na talerzu. Jedząc kiełbasę nie jem zawartości własnej głowy.

    > 4. To nie jest "rozdwojenie jazni", a tylko zwyczjana struktura twej osobowosci.

    Osobowa podświadomość może być strukturą Twojej osobowości
    złożonej z dwóch (lub więcej) osób nawzajem o sobie nie
    wiedzących, lub wiedzących i kłócących się kto ma sprawować
    władzę nad ciałem. U mnie jest inaczej. Nie ma we mnie drugiej
    osoby, a podświadomość to tylko mechanizm sterujący odruchami.

    > 5. Czyzby? Stoujac zludzenie leczenia, usunal bym zludzenie
    > bolu. Ale ja jestem ekonomista, a nie dentysta!
    > Pozdr.

    Doprawdy? Będąc dentystą, który nic nie wie, zamiast leczyć
    zęba mógłbyś mi wyjąć oko - bo nie wiedząc nic nie wiesz
    które to oko a który ząb.
    W Twojej dziedzinie ekonomii i ekonomice, jeśli ekonomista
    nic nie wie, to jak odróżni, czy 2+2=4 czy nie? :-)

  • 198. Data: 2010-04-18 08:40:46
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > A jednak doszedł do końca i pokonał więcej punktów
    > niż trójek w zapisie 0,(3).
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

  • 199. Data: 2010-04-18 08:57:15
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    O tym, że doszedł do końca twierdzę na podstawie faktu, że doszedł,
    a o tym, że pokonał więcej punktów niż trójek w zapisie 0,(3)
    twierdzę na podstawie dowodu Cantora, że ilość punktów na odcinku
    uporządkowanych kolejno od pierwszego do ostatniego
    jest większa niź ilość liczb naturalnych, a więc więcej niż cyfr 3
    w zapisie 0,3333...= 0,(3)
    A Ty dlaczego nie przyjmujesz tego do wiadomości jako oczywistość?
    Co Ci w tym przeszkadza?

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 200. Data: 2010-04-18 09:01:31
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > w zapisie 0,3333...= 0,(3)
    > A Ty dlaczego nie przyjmujesz tego do wiadomości jako oczywistość?

    A co to ma do tego? Na odcinku jest więcej punktów bo sa gęściej, tak gęśto że żaden
    nie ma następnika ani poprzednika