  • 1. Data: 2018-06-19 20:07:34
    Temat: PII 350MHz i chipset 810
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest płyta P6I810E. Na Slot 1.

    Ma ciekawy objaw, mianowicie akceptuje tylko niektore SIMMy i w dodatku
    wsadzenie czegoś > 128MB obcina go do 128MB.

    O ile wybrednośc SIMMów zapewne wynika z wysokiego FBS procesora (PII
    350MHz 80523 ma chyba 100MHz) to troche dziwi mnie obcinanie.

    Czy to ograniczenie chipsetu czy biosu? Jakoś w wiki nie moge się tego
    doczytać. Pamięc nie ta i nie przypomną sobie jakie pamięci max to
    obsługiwało.

  • 2. Data: 2018-06-19 23:46:58
    Temat: Re: PII 350MHz i chipset 810
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy to ograniczenie chipsetu czy biosu? Jakoś w wiki nie moge się tego
    > doczytać. Pamięc nie ta i nie przypomną sobie jakie pamięci max to

    Z dawnych lat pamiętam sporo płyt głównych, które miewały problemy z
    adresowaniem pamięci. Albo obsługiwały tylko jedną stronę pamięci.

    W/wym płyty nie miałem. Wtedy bazowałem najczęściej na odmianach AX6B i
    AX6B Plus.
    Natomiast widzę, że P6I810E ma s370, aczkolwiek to w tym temacie nie ma
    żadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-20 00:03:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2018 11:46 PM, Adam wrote:
    > Natomiast widzę, że P6I810E ma s370, aczkolwiek to w tym temacie nie ma
    > żadnego znaczenia.

    Moja jest wyjątkowa, ma slot 1.

  • 4. Data: 2018-06-20 01:05:26
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-06-19 at 20:07, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Czy to ograniczenie chipsetu czy biosu? Jakoś w wiki nie moge się tego
    > doczytać. Pamięc nie ta i nie przypomną sobie jakie pamięci max to

    Płyty nie znam, ale to 810E sugeruje takiż chipset Intela, a ten
    obsługuje max 512MB RAM-u w czterech bankach, więc pojedynczego
    SIMM-a obcina ci prawidłowo... ;-)

    --
    mrg

  • 5. Data: 2018-06-20 10:21:11
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Czy to ograniczenie chipsetu czy biosu? Jakoś w wiki nie moge się tego
    > doczytać. Pamięc nie ta i nie przypomną sobie jakie pamięci max to
    > obsługiwało.

    Chipsetu: max 4x128

    Co ciekawe, następca, tzn i815 pod P3 też obsługiwał zaledwie 512MB RAM a
    były to czasy, gdy chipsety pod konkurencyjnego Athlona łykały nawet 3x1GB

  • 6. Data: 2018-06-21 08:38:58
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "zhbick" <n...@s...pl> wrote in message

    > Co ciekawe, następca, tzn i815 pod P3 też obsługiwał zaledwie 512MB RAM a
    > były to czasy, gdy chipsety pod konkurencyjnego Athlona łykały nawet 3x1GB

    A jeszcze ciekawiej , konkurencyjny dla m.in. 815 wtedy VIA Apollo Pro266T nawet i
    4GB ale co z tego kiedy podsystem dyskowy jak w każdym VIA miał wydajnośc tragiczną.

  • 7. Data: 2018-06-21 12:15:28
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "ggs" napisał w wiadomości grup

    > A jeszcze ciekawiej , konkurencyjny dla m.in. 815 wtedy VIA Apollo Pro266T
    > nawet i 4GB ale co z tego kiedy podsystem dyskowy jak w każdym VIA miał
    > wydajnośc tragiczną.

    Faktycznie tak było, chociaż SIS był chyba jeszcze gorszy pod względem
    wydajności. Kląłem na czym świat stoi gdy zmieniłem P3 800EB na AthlonaXP
    2000+ z płytą na KT400 :) Wydajność czasem lepsza, czasem gorsza, ale
    generalnie w grach nie było różnicy. A kasy poszło sporo...

  • 8. Data: 2018-06-21 22:07:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 21/06/2018 07:38, ggs wrote:

    > A jeszcze ciekawiej , konkurencyjny dla m.in. 815 wtedy VIA Apollo Pro266T nawet i
    4GB ale co z tego kiedy podsystem dyskowy jak w każdym VIA miał wydajnośc tragiczną.

    Primo to porównujesz teraz mostki północne a narzekasz na wydajność
    południowych. ;D
    Secundo to w tamtych czasach większość problemów z wydajnością UDMA
    66/100/133 polegała na problemie wydania kilku dodatkowych złotych na
    porządną 80 żyłową taśmę. Te najtańsze nie dość, że miały marnej jakości
    wtyki to jeszcze bywały za długie (dłuższe niż przywidywał standard). Do
    tego mało kto stosował się do zasady master na końcu i slave na środku
    taśmy - nowy wymóg w stosunku do wcześniejszych standardów. Spełniając
    warunki standardu problemów z wydajnością IMO nie było.
    BTW. Jakoś nie pamiętam bym narzekał na cokolwiek przesiadając się z
    CUSL2-C (i815EP) na K7VZA (KT133A). ;P
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 9. Data: 2018-06-21 22:20:41
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 21/06/2018 11:15, zhbick wrote:

> [...]
    > AthlonaXP 2000+ z płytą na KT400 :) Wydajność czasem lepsza, czasem
    > gorsza, ale generalnie w grach nie było różnicy. A kasy poszło sporo...

    Bo do gier to się przeważnie zmienia kartę graficzną nie płytę główną. ;D
    W tamtym okresie przez wiele lat miałem GF2Ti i dawał radę. Większość
    popularnych wtedy konfiguracji, nawet jeśli oparte były o dobrą płytę
    główną, to wydajność w grach "ubijana" była jakąś kartą graficzną na
    MX-ie (GF2 i GF4). Przez kilka lat najpopularniejszy zestaw jaki się
    sprzedawał zbudowany był z K7S5A i GF2MX400 - taka to była wydajność w
    grach. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 10. Data: 2018-06-21 23:37:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 22:07, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > taśmy - nowy wymóg w stosunku do wcześniejszych standardów. Spełniając
    > warunki standardu problemów z wydajnością IMO nie było.

    Żeby tylko.
    Ile ja to komputerów widziałem, które "nie chciały chodzić". A jak się
    przepięło dysk z taśmy 40, gdzie był wpięty razem z CD na osobną taśmę
    80, to się klient pozytywnie dziwił.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam