  • 21. Data: 2018-06-26 20:10:34
    Temat: Re: PII 350MHz i chipset 810
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/06/2018 16:41, knrdz wrote:

    > To znaczy tylko tyle, że nie grywałeś w gry. Bo GeForce 2, jaki by "Ti"
    > nie był, to była tylko trochę szybsza wersja GeForce 1, karty z zeszłego
    > wieku (1999). Płyta o której piszesz to połowa 2007, wtedy przestarzałe
    > do ówczesnych (czy nawet paroletnich, jak choćby Doom 3 z 2004) gier
    > były już nie tylko GeForce 2, ale także GF3 (te nie miały żadnych "MXów"
    > i nawet najwolniejszy Ti200 wciągał każdego GF2, oferując coś czego nie
    > dało się nadrobić żadnym szybkim procesorem, czyli Direct3D 8), GF4 i FX.

    Nie twierdzę, że byłem zapalonym graczem, ale do tego w co grałem
    (najczęściej w sieci) wystarczał, tj. takie gry jak CMR2, Unreal, Aliens
    vs Predator (reszta to albo strategie albo przygodówki jak np. Syberia,
    które nie wymagały więcej). Zwłaszcza, że w tamtym czasie dużych
    rozdzielczości się nie używało ze względu na to, że LCD się do grania
    nie nadawały (albo były drogie, że się odechciewało) a na CRT to też
    zależało i "wyżej "plamki" się nie podskoczyło".
    BTW. W CMR2 nadal czasem gram. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2018-06-28 00:46:42
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 26.06.2018 o 20:10, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > (najczęściej w sieci) wystarczał, tj. takie gry jak CMR2, Unreal, Aliens
    > vs Predator (reszta to albo strategie albo przygodówki jak np. Syberia,

    W Unreala, CMR (jedynkę) i AvP to grałem na Rivie TNT, w dwie pierwsze
    nawet na niesławnym Intelu 740. GeForce, nawet jedynka to do tych gier
    był overkill, przydał się dopiero przy takich grach jak Return to Castle
    Wolfenstein.
    Chodziło mi o to że nie ma co pisać o "futureproofingu" nawet dziś, a co
    dopiero w dekadzie 1998-2007, gdy rozwój kart graficznych (a wraz z nim
    rosnące wymagania gier) był nieporównywalnie szybszy niż dziś (TNT w
    1998, GF1 w 1999, GF3/R8500 w 2001, Radeon 9700 w 2002 aż do GeForce
    8800GT w 2007). Skoro aż do 2007 wystarczył Ci GeForce 2, to pewnie
    wystarczyłby i jeszcze starszy GF1 DDR albo i pełna TNT2 czy nawet TNT,
    bo we wszystkie gry które wymieniłeś byś na nich też pograł, ale żeby
    zagrać w F.E.A.R. albo Call of Duty 2 w 2005 roku trzeba było już mieć
    znacznie mocarniejszą kartę niż GF2Ti. Można było co prawda pograć w
    Half-Life 2, czy FarCry z 2004 roku, ale nawet te gry wyglądały na GF2Ti
    zupełnie inaczej niż na sprzęcie obsługującym ówczesne nowinki (Direct3D
    9). Dziś jest łatwiej, na GTX970 nawet dziś, po 4 latach można zagrać w
    każdą nową grę i to ciągle na "wysokich" ustawieniach jakości.

  • 23. Data: 2018-06-28 09:28:47
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "knrdz" napisał w wiadomości grup

    > Dziś jest łatwiej, na GTX970 nawet dziś, po 4 latach można zagrać w
    każdą nową grę i to ciągle na "wysokich" ustawieniach jakości.

    Co ma swój minus w postaci takiej, że im karta starsza, tym droższa :)
    Swojego Zotaca 1060 3GB kupiłem za 800 zł. W sklepie.
    Ile kosztuje obecnie? :)

  • 24. Data: 2018-07-21 20:38:28
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 28.06.2018 o 09:28, zhbick pisze:

    > Co ma swój minus w postaci takiej, że im karta starsza, tym droższa :)
    > Swojego Zotaca 1060 3GB kupiłem za 800 zł. W sklepie.
    > Ile kosztuje obecnie? :)

    Przecież cena kart graficznych nie ma nic wspólnego z wydajnością kart
    innych generacji. Nowe karty zużywają mniej prądu, więc są bardziej
    opłacalne do kopania krypto, co wykorzystują dystrybutorzy i handlarze
    windując ceny. Nie wiem ile dziś kosztuje 1060 3GB, ale jak tylko
    wejdzie nowa generacja to cena starej spadnie na pysk, bo poza złogami
    magazynowymi których już ani górnicy ani gracze nie kupią, rynek zaleją
    także karty pokoparkowe. Starsze karty są dziś w cenie tylko dlatego, że
    nowe są jeszcze droższe a do tego niedostępne, a nie dlatego że są stare.