  • 11. Data: 2011-09-22 23:45:44
    Temat: Re: PO IG 8.4.
    Od: WMLan <a...@w...net.pl>

    W dniu 2011-09-22 09:52, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    > Dane są niestety takie jakie Panstwo przekazaliscie, ze wszystkimi
    > tego konsekwencjami. Najszybciej ujawniają się konsekwencje nie
    > przekazania (bo wpuszczamy na ten rynek konkurencję, nie podlega on
    > ochronie przed zbędną duplikacją sieci). W dalszym terminie pojawią
    > się konsekwencje przekazania danych nadwymiarowych - bo będą kontrole
    > w terenie.
    > Proszę o zapoznanie się także z linkiem:
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=7166&layout=3&page=text
    > W najblizszych dniach planujemy pierwsze spotkanie Rady
    > Inwentaryzacji. A potem znowu spotkanie otwarte.

    A ja uważam że to wszystko zrobi więcej złego niż dobrego.

    Jest to moja pierwsza wypowiedź więc proszę o wyrozumiałość :).

    1. Rozumiem że ktoś kto sprawozdania nie zrobił lub zrobił to
    "nierzetelnie" może teraz ubiegać się o dofinansowania na terenach na
    których nieoficjalnie działa?

    2. Rozumieć należy że osoby które wywiązały się ze sprawozdania teraz
    będą miały kontrole, a osoby które sprawy olały tej kontroli mieć nie
    będą "bo nie ma czego kontrolować"?

    3. Czy nie można zrobić, aby odpowiednio przeszkolone osoby z urzędu
    zrobiły inwentaryzację sieci, tak jak robi się spis powszechny. Dzięki
    temu uniknęłoby się wiele nieporozumień, osoby takie zrobiłyby to tak
    jak urzędy potrzebują. Przyznam się iż ja tej inwentaryzacji nie
    zrobiłem (przynajmniej uczciwie zgłosiłem swoją decyzję), ponieważ za
    głupi jestem aby to wszystko ogarnąć i nie chciałem poświadczyć
    nieprawdę - czy za to dostanę karę finansową, że chciałem być uczciwy?
    Dodatkowo inwentaryzacja przeprowadzona miała być w czasie gdy nie
    miałem w ogóle czasu by to wykonać (okres przyłączania nowych klientów),
    co miałem zrobić - przeprosić klientów że nie mogę ich podłączać i
    powiedzieć aby poszukali sobie kogoś innego do świadczenia usługi? A
    może powiem dzieciom że nie mogłem iść do pracy i nie będzie w tym
    miesiącu pieniążków na życie? Zwłaszcza że ostatnim roku finansowym moja
    firma nie przyniosła żadnego zysku? Ale właśnie u nas nie da się nic "po
    ludzku" załatwić, trzeba tylko nakazywać, zakazywać, zastraszać i karać.
    To jest metoda "współpracy". A tak ogólnie to dlaczego inne profile
    działalności gospodarczej nie składają zeznań ze swojej działalności.
    Nie słyszałem aby ktoś potrzebował statystyk ile telefonów komórkowych w
    komisie zostało sprzedanych z podziałem na markę, rodzaj, czy nowe czy
    używane. Nikt się nie pyta mechaników w warsztacie jakie samochody się
    najczęściej psują, jakie części wymienia. Nie słyszałem też aby w
    sklepach komputerowych ktoś raportował ile sprzedał laptopów. Przecież
    to też jest ważne, np. dla lekarzy okulistów - będą wiedzieli gdzie się
    opłaca gabinet uruchomić.

    4. Jako jedyny ze swojej okolicy przez ostatnie dwa lata często byłem na
    spotkaniach, konferencjach np. przy Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie,
    na których omawiane były sposoby współpracy (mikro)przedsiębiorców z
    gminami czy też innymi urzędami, w celu zapewnienia dostępu do internetu
    na obszarach zagrożonych wykluczeniu cyfrowemu (chyba że źle to
    zrozumiałem) ale miało być tak, że tam gdzie mam swoje nadajniki była
    szansa że gmina wystąpi do mnie o zapewnienie dostępu do internetu osób
    wyznaczonym przez gminę (najuboższym), często uczestniczyłem w różnych
    statystykach, dostawałem maile aby pomóc opracować plan
    "zagospodarowania na internet" w mojej okolicy i co z tego mam? A no
    konkurencję w postaci "darmowego" internetu sponsorowanego przez gminy,
    starostwa powiatowe i inne jednostki lub też TP wytypowaną do
    uruchomienia świadczenia usługi bo podobno nikogo tam nie ma. Po prostu
    odechciewa się cokolwiek robić, aż dziw bierze że kiedyś miałem ambicję
    aby dotrzeć do każdego zakątka w mojej okolicy, niestety teraz już mi (a
    także mojej konkurencji) się to odechciało.

    5. Jeśli zaś chodzi o temat dofinansowania z programów zapobiegających
    wykluczeniom cyfrowym - czy w ogóle mikroprzedsiębiorstwa otrzymały
    takie dofinansowanie? Ja się starałem lecz wymiękłem w gąszczu warunków,
    papierów, nakazów i innych uwarunkowań. Dodatkowo dowiedziałem się że
    jestem pierwszą osobą która (w lokalnym punkcie informacyjnym) o takie
    coś się pyta. To jak to w końcu jest?

    6. Z tego co się orientuję to do przyłączania do "darmowego" internetu
    miały być kryteria oceniające przyszłego użytkownika. Przede wszystkim
    miał być taki użytkownik sprawdzany pod kątem niezalegania z opłatami.
    Czy jeżeli użytkownik posiada zaległości za np. internet u mnie i jest
    na liście dłużników lub też ma sądowy nakaz zapłaty z wyrokiem, czy
    takie osoby podlegają jakiejkolwiek weryfikacji? Jak na razie to nie
    zauważyłem aby któryś z moich klientów (byłych) został odłączony z tego
    powodu od bezpłatnego internetu.

    A teraz troszkę z innej beczki.

    Zauważyłem, że tam gdzie powstał darmowy dostęp do internetu, ja nie mam
    nowych klientów do podłączania a nawet mogę stwierdzić że tracę
    klientów. Powód jest bardzo prosty - dla 90% moich klientów usługi
    prędkość od 0,25 do 1 Mbita jest wystarczająca. Być może jest to
    dlatego, że nie każdy jest maniakiem internetowym i nie każdy potrzebuje
    super extra niesamowitej prędkości. Im wystarczy że mogą raz dziennie
    wejść na "gugle", pocztę, przez skype zagadać z dziećmi (zwykle
    przebywającymi za granicą) i poczytać co w świecie słychać - ot normalny
    użytkownik internetu. Zakładanie że musi każdy mieć 2, 4 czy ileśtam
    mega łącza jest bez sensu. Nie każdy jest mianiakiem, tak samo jak nie
    każdy musi mieć samochód co w 3 sek. do setki przyśpiesza, mój ma prawie
    14 sekund i rozpędza się tylko do 150km/h, mam 15-nasto letni telewizor
    który na razie nie chce się popsuć, wyświetla blade kolory ale MI TO
    WYSTARCZA i nie potrzebuje więcej i co najważniejsze nie stać mnie teraz
    co coś innego.
    A przy okazji to nie widziałem aby się ktoś tym interesował, nikt nie
    prowadzi statystyk, nie ma też dofinansowań na nowe telewizory, dlaczego?

    Następną sprawą jest wciskanie internetu na siłę każdemu. Nie każdy tego
    potrzebuje, stawianie sobie za cel że ileśtam procent społeczeństwa MUSI
    być do ustalonego czasu zinformatyzowane - zastanawiam się po co?
    Obecnie młodzież nie potrafi bez komputera napisać wypracowania z
    j.polskiego, nie potrafią przeczytać książki - przecież streszczenia są
    w internecie, a większość kontaktów z rówieśnikami jest przez gg,
    facebooka i inne skajpy, a Word błędy pokaże przy pisaniu. Kilka razy
    miałem zażalenia do rodziców, że dzieci nie mogły lekcji odrobić i za to
    jedynki dostały, bo nie było internetu :) przecież to aż śmieszne jest,
    jakie jest uzależnienie, bezradność i bezmyślność.

    Proszę zauważyć jak obecne społeczeństwo jest uzależnione od
    "cywilizacji", gdzie większość nie potrafi samodzielnie funkcjonować, bo
    nie wychodzą z domu, nie wiedzą co mają z sobą zrobić jak nie ma
    komputera pod ręką, no chociaż musi być telefon dotykowy to sobie włączą
    "coś" ale w zasadzie to nie wiedzą po co, ale "być musi bo inaczej się
    nie da". Proszę zauważyć co się dzieje z ludźmi przy braku prądu np.
    wieczorem - jakby mogli to pracowników zakładu energetycznego
    zlinczowali publicznie za to że nie było prądu przez godzinę. Czy o
    takie społeczeństwo chodzi - cherlaków, cyber-narkomanów karmionych od
    młodego uzależnieniem od gg, faceboka czy innych wynalazków
    "cywilizacji"? To chyba nie tędy droga.
    W mojej okolicy ludziom potrzeba godnej pracy a nie igrzysk w postaci
    internetu, a z nim to sobie i bez dotacji poradzą przy odpowiednich
    zarobkach. Jak będę wiedział że jest dla kogo ten nadajnik stawiać to
    się postawi - bo wiem że za pół roku on już zarobi na siebie. A tak co z
    tego że na wsi postawię z dotacjami, jak większość ludzi po prostu na to
    nie stać.

    Być może jestem w błędzie - źle to wszystko interpretuje - być może to
    ja już jestem "nie w temacie", ale tak ja to wszystko widzę i
    zastanawiam się nad wyjazdem z tego kraju coraz mocniej, bo mi się tu po
    prostu już żyć odechciało.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2011-09-23 06:42:32
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 22.09.2011 14:54, Ziolko wrote:

    > Ale co mam zrobić z tą wioską??
    > Zmusić ich do większej przepustowości??
    > Skoro innym w okolicy sa potrzebne większe prędkości a tamtym wystarczy
    > 1 to widac jest im dobrze. Sąsiednie wioski biora więcej ....
    >
    > Nie mam reklamacji, link czysty i sprawny ....

    Dla mnie jest dziwnym w ogóle oferowanie takiej prędkości.

    Fabian.

  • 13. Data: 2011-09-23 06:51:17
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-09-23 08:42, Fabian pisze:

    > Dla mnie jest dziwnym w ogóle oferowanie takiej prędkości.

    Dajesz internet
    w mieście ...... dużym mieście ... na wiosce??

  • 14. Data: 2011-09-23 08:48:44
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    On 23.09.2011 08:42, Fabian wrote:
    /../
    > Dla mnie jest dziwnym w ogóle oferowanie takiej prędkości.
    Widać rzeczywistość Cię przerasta. A ten gość zostanie załatwiony, bo
    za dotacje ktoś inny wejdzie z 2Mb za niską cenę i go wygryzie.

  • 15. Data: 2011-09-23 09:16:37
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    ciekawie o dotacjach unijnych pisze pewien
    błyskotliwy człowiek:

    http://dwagrosze.com/2011/09/koty-i-pinata-party.htm

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 16. Data: 2011-09-23 21:43:33
    Od: Korowiow <k...@m...gov.pl>

    Stary, zgłoś się do jakiejś poradni... Serio...

    Korowiow

  • 17. Data: 2011-09-24 08:38:12
    Od: Wojciech Zaburko <a...@w...net.pl>

    W dniu 2011-09-23 23:43, Korowiow pisze:
    > Stary, zgłoś się do jakiejś poradni... Serio...
    >
    > Korowiow

    Spokojnie, jestem zdrowy na ciele i umyśle - przynajmniej tak mi się
    wydaje. A to że się "troszkę" rozpisałem - w końcu zaznaczyłem że to
    pierwsza wypowiedź :)

  • 18. Data: 2011-09-24 10:18:20
    Od: Korowiow <k...@m...gov.pl>

    W dniu 2011-09-24 10:38, Wojciech Zaburko pisze:

    > Spokojnie, jestem zdrowy na ciele i umyśle - przynajmniej tak mi się
    > wydaje. A to że się "troszkę" rozpisałem - w końcu zaznaczyłem że to
    > pierwsza wypowiedź :)

    Ale napisałeś, że żyć Ci się odechciało... Martwię się o Ciebie, poważnie.

    Korowiow

  • 19. Data: 2011-09-24 18:55:55
    Od: Wojciech Zaburko <a...@w...net.pl>

    W dniu 2011-09-24 12:18, Korowiow pisze:

    > Ale napisałeś, że żyć Ci się odechciało... Martwię się o Ciebie, poważnie.
    >
    > Korowiow

    Pisałem w sensie że się odechciewa, ale jeszcze do "punktu krytycznego"
    trochę brakuje.

    Właśnie stawiają przy moich nadajnikach na kilku wsiach, ten "darmowy"
    internet. :)

  • 20. Data: 2011-09-24 20:06:57
    Od: Piotr <p...@-...pl>

    W dniu 2011-09-23 23:43, Korowiow pisze:
    > Stary, zgłoś się do jakiejś poradni... Serio...

    A czemu on ? bo trzezwo patrzy na swiat ale niepodoba sie to "duzym" na
    tym rynku ?
    Na rynku jest miejsce dla malych i duzych, nie ma potrzeby dotacjami
    zmuszac duzych do robienia biznesu w Koziej Wolce, nic dobrego z takiego
    dotowania nie wyjdzie.
    Pozatym Warszawka to nie jedyny punkt siedzenia->widzenia

    pozdrawiam
    Piotr