  • 1. Data: 2011-09-20 19:36:08
    Temat: PO IG 8.4.
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=7168&layout=3&page=text

    Komunikat (a wykaz miejscowości na naszej www, pod tym linkiem)
    UKE udostępnia wykaz miejscowości, które kwalifikują się do
    dofinansowania w ramach Działania 8.4 PO IG po zmianie kryteriów. Są
    to miejscowości, w których poziom nasycenia usługami szerokopasmowego
    dostępu do Internetu o przepustowości min. 2 Mb/s wynosi nie więcej
    niż 30%. Informacja o zmienionych kryteriach jest dostępna na stronie
    Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wykaz miejscowości
    prezentowany przez UKE jest obecnie jedynym źródłem kwalifikowalności
    obszarów na potrzeby działania 8.4 PO IG. W najbliższym naborze
    wniosków (naborach wniosków) przestają obowiązywać listy Urzędów
    Marszałkowskich.

    Wykaz miejscowości powstał w oparciu o dane przekazane przez podmioty,
    świadczące usługi telekomunikacyjne podczas inwentaryzacji
    infrastruktury telekomunikacyjnej, przeprowadzonej w 2011 r.

    Informuję, że na podstawie publikowanego wykazu możliwe będą m.in.
    inwestycje w ok. 10 tys. miejscowości, których nie sklasyfikowały
    Urzędy Marszałkowie. Ponadto możliwa będzie także ponowna inwestycja w
    ramach działania 8.4. w ok. 5,5 tys. miejscowości, w których projekty
    zakładają bardzo niski poziom nasycenia usługami szerokopasmowego
    dostępu do Internetu.

    W najbliższym czasie wykaz miejscowości będzie dostępny także w
    postaci wyszukiwarki.

  • 2. Data: 2011-09-20 22:12:36
    Temat: Re: PO IG 8.4.
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-09-20 21:36, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    >Wykaz miejscowości
    > prezentowany przez UKE jest obecnie jedynym źródłem kwalifikowalności
    > obszarów na potrzeby działania 8.4 PO IG.

    Super. Zassałem listę i po pobieżnej lekturze stwierdzam, że dane
    wynikające z inwentaryzacji są prawdopodobnie biegunowo odległe od
    rzeczywistości, co zresztą było już przedmiotem ożywionych dyskusji
    tutaj na etapie trwania inwentaryzacji. Na 'własnym podwórku' znalazłem
    obszary o 'udokumentowanej' penetracji ZERO, a tymczasem wiadomo, że
    panoszą się tam radiówki maści wszelakiej. Skoro 'u siebie' zauważyłem
    taki trend, są podstawy ku temu aby twierdzić, że schemat powtarza się w
    skali kraju. Ergo - proszę o wybaczenie - operatorzy w większości
    dostarczyli dane z ..... ekhmm, kapelusza wzięte.

    --
    Ślązak

  • 3. Data: 2011-09-21 10:54:11
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-09-21 00:12, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > skali kraju. Ergo - proszę o wybaczenie - operatorzy w większości
    > dostarczyli dane z ..... ekhmm, kapelusza wzięte.

    scenariusz zapewne jest taki:

    mamy teraz "jakies" dane wiec jest "podkladka" aby wydawac pieniadze,
    przeciez malo wazne jest czy to ma sens wazne zeby wydac "milion" i
    wpisac do tabelki i dodac sobie +10 do samozadowolenia

    i bedzie praca i beda pieniadze .... itp
    to tak jak kiedys byly globalne plany produkcji ;) niewazne co i poco,
    wazne ze praca byla ;)

    --
    bluuu

  • 4. Data: 2011-09-21 20:30:08
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-09-21 12:54, Adam Paluch pisze:

> [...]
    > przeciez malo wazne jest czy to ma sens wazne zeby wydac "milion" i
    > wpisac do tabelki i dodac sobie +10 do samozadowolenia

    Jest jeszcze druga strona medalu: ci, którzy zupełnie zlekceważyli
    inwentaryzację, oprócz kłopotów natury formalnej, ściągnęli na siebie
    widmo problemów związanych z nagłym pojawieniem się konkurencji -
    teoretycznie dużo bardziej 'ogarniętej', a na pewno z dużo większą kasą.
    Piszę 'teoretycznie', ponieważ nie ma gwarancji, że rynek dzięki temu
    się poprawi - znane są przypadki, że totalni 'uryniarze - kombinatorzy'
    dostali kasę z dofinansowania i śmiali się w twarz.

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2011-09-22 05:37:14
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

> [...]
    > skali kraju. Ergo - proszę o wybaczenie - operatorzy w większości
    > dostarczyli dane z ..... ekhmm, kapelusza wzięte.

    To nie do końca prawda .. w jednej mojej miejscowości 90 % ludzi ma 1M,
    a wg UKE aby było cyfrowo MUSZA MIEC WIĘCEJ NIŻ 2M i to MUSI stanowić
    więcej niż 30 % ludków.

    Reasumując, czy mogę brać udział w aby w tej miejscowości zamienić
    realne 1M na mniej realne 4M ??

  • 6. Data: 2011-09-22 07:52:57
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 21 Wrz, 00:12, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

> [...]
    > skali kraju. Ergo - proszę o wybaczenie - operatorzy w większości
    > dostarczyli dane z ..... ekhmm, kapelusza wzięte.

    Dane są niestety takie jakie Panstwo przekazaliscie, ze wszystkimi
    tego konsekwencjami. Najszybciej ujawniają się konsekwencje nie
    przekazania (bo wpuszczamy na ten rynek konkurencję, nie podlega on
    ochronie przed zbędną duplikacją sieci). W dalszym terminie pojawią
    się konsekwencje przekazania danych nadwymiarowych - bo będą kontrole
    w terenie.
    Proszę o zapoznanie się także z linkiem:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=7166&layout=3&page=text
    W najblizszych dniach planujemy pierwsze spotkanie Rady
    Inwentaryzacji. A potem znowu spotkanie otwarte.

  • 7. Data: 2011-09-22 07:57:09
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-09-22 07:37, Ziolko pisze:

    > Reasumując, czy mogę brać udział w aby w tej miejscowości zamienić
    > realne 1M na mniej realne 4M ??

    Jeśli miejscowość jest na wykazie - IMO możesz brać udział, niezależnie
    od tego, co jest w rzeczywistości.

    --
    Ślązak

  • 8. Data: 2011-09-22 12:41:48
    Od: Fabian <f...@g...pl>

    On 22.09.2011 07:37, Ziolko wrote:
> [...]
    > więcej niż 30 % ludków.
    >
    > Reasumując, czy mogę brać udział w aby w tej miejscowości zamienić

    A nie możesz wziąć udział i zrobić realne 4M? Co ty chcesz robić z 1M,
    pocztę ściągnąć? Mamy rok 2011.

    Fabian.

  • 9. Data: 2011-09-22 12:54:31
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-09-22 14:41, Fabian pisze:

    > A nie możesz wziąć udział i zrobić realne 4M? Co ty chcesz robić z 1M,
    > pocztę ściągnąć? Mamy rok 2011.
    >
    > Fabian.

    Ale co mam zrobić z tą wioską??
    Zmusić ich do większej przepustowości??
    Skoro innym w okolicy sa potrzebne większe prędkości a tamtym wystarczy
    1 to widac jest im dobrze. Sąsiednie wioski biora więcej ....

    Nie mam reklamacji, link czysty i sprawny ....

  • 10. Data: 2011-09-22 13:14:24
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-09-22 09:52, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

> [...]
    > W najblizszych dniach planujemy pierwsze spotkanie Rady
    > Inwentaryzacji. A potem znowu spotkanie otwarte.

    Przepraszam ze mocno sceptycznie, ale:
    - czyzby juz UKE nie pamietalo calego procesu inwentaryzacji, bledow
    oraz czasu na jej wykonanie ?
    - nie bardzo rozumie powolywanie kolejnej RADY ... czy takimi sprawami
    nie moga sie zajmowac po prostu pracownicy UKE w ramach normalnych
    obowiazkow ?
    - czym niby rada mialaby sie zajmowac ? okreslaniem kolorow kresek w
    legendzie ? czy moze wyborami "najbardziej pokrzywdzonego przez
    operatorow obszaru" ?
    - moze koljne pomysly w stylu np. smartfon dla przedszkolaka ?

    Tak nawiasem mowiac to troszke pozno wykrystalizowal mi sie jeden
    wniosek ze tak technicznie rzecz ujmujac to nie ma w Polsce miejsc gdzie
    nie ma mozliwosci technicznych na lacze 2Mbps ... jest przeciez dostep
    satelitarny (tak wiem jak dziala, wiem jakie sa opoznienia, jednakze
    technicznie jest to 2Mbps)

    --
    bluuu