  • 21. Data: 2011-09-24 20:11:23
    Temat: Re: PO IG 8.4.
    Od: Korowiow <k...@m...gov.pl>

    W dniu 2011-09-24 20:55, Wojciech Zaburko pisze:

    > Właśnie stawiają przy moich nadajnikach na kilku wsiach, ten "darmowy"
    > internet. :)

    A dlaczego właściwie Ty nie postarałeś się o tą dotację i nie odpaliłeś
    w tych miejscach ze swoich nadajników "darmowego" internetu?
    Jeszcze nic straconego. Zamiast pisać elaboraty na newsach zacznij pisać
    wnioski o dotacje.

    Korowiow

  • 22. Data: 2011-09-24 21:19:33
    Od: Wojciech Zaburko <a...@w...net.pl>

    W dniu 2011-09-24 22:11, Korowiow pisze:

> [...]
    > w tych miejscach ze swoich nadajników "darmowego" internetu?
    > Jeszcze nic straconego. Zamiast pisać elaboraty na newsach zacznij pisać

    no właśnie i tu jest problem:

    "warunkiem uzyskania wsparcia na realizację projektu jest przedstawienie
    dokumentu uwierzytelniającego posiadanie środków zabezpieczających
    wymagane współfinansowanie projektu np. promesa kredytowa - przed
    podpisaniem umowy o dofinansowanie"

    tyle w tym temacie.

  • 23. Data: 2011-09-24 21:42:45
    Od: Wojciech Zaburko <a...@w...net.pl>

> [...]

    dokumentu uwierzytelniającego posiadanie środków zabezpieczających
    wymagane współfinansowanie projektu np. promesa kredytowa - przed

    czyli masz kasę to ją dostaniesz, nie masz to i nie będziesz miał. Tyle
    w tym temacie.

    A poza tym próbowałem ale wydaję mi się że jestem za mały aby się na to
    załapać. Próbowałem i niestety nic z tego nie wyszło - wnioski
    odrzucone. Mam wrażenie że dotacje otrzymują tylko ci którzy potrafią
    się zakręcić za tym, jak dla mnie koszty które należy ponieść "na
    dotację" są takie same lub nawet większe od wnioskowanej kwoty dopłaty.
    Wiem że bardziej opłaca się na większą kasę zrobić wniosek ale to są
    schody których nie jestem w stanie pokonać.

    Za to zauważyłem i rozmawiałem o tym z wieloma osobami, że dotację
    otrzymują firmy-widma, które istnieją tylko wirtualnie, zakładane
    2008,2009r. a i dziwne bo po otrzymaniu przez nie dotacji, nie widać i
    nie słychać, aby takie firmy coś realnie zrobiły, jak to jest możliwe?

  • 24. Data: 2011-09-24 22:31:46
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-09-24 22:06, Piotr pisze:

    > Na rynku jest miejsce dla malych i duzych, nie ma potrzeby dotacjami
    > zmuszac duzych do robienia biznesu w Koziej Wolce, nic dobrego z takiego
    > dotowania nie wyjdzie.

    Jeżeli coś działa, opodatkuj. Jeżeli nadal działa, reguluj. Jeśli
    przestanie działać, dotuj.

    --
    Ślązak

  • 25. Data: 2011-09-25 05:20:08
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Uważam, że masz trafne spostrzeżenia na temat zgnilizny obecnych czasów.

  • 26. Data: 2011-09-26 06:22:08
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W dniu 2011-09-20 21:36, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=7168&layout=3&page=text
    Pani Anno, gdzie można sprawdzić jakie firmy z danego regiony zrobiły
    inwentaryzację?

  • 27. Data: 2011-09-26 10:57:07
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Przepraszam ze mocno sceptycznie, ale:
    > - czyzby juz UKE nie pamietalo calego procesu inwentaryzacji, bledow oraz
    > czasu na jej wykonanie ?
    > - nie bardzo rozumie powolywanie kolejnej RADY ... czy takimi sprawami nie
    > moga sie zajmowac po prostu pracownicy UKE w ramach normalnych obowiazkow
    > ?
    > - czym niby rada mialaby sie zajmowac ? okreslaniem kolorow kresek w
    > legendzie ? czy moze wyborami "najbardziej pokrzywdzonego przez operatorow
    > obszaru" ?
    > - moze koljne pomysly w stylu np. smartfon dla przedszkolaka ?

    Odpowiedź na to pytanie jest w danych z konferencji. Zajrzałeś? Nie sądzę.
    Naprowadzę - inwentaryzacja sprzed pół roku wymagała podawania danych bez
    uwzględnienia technologii budowy sieci. W niektórych wypadach by arkusz
    przeszedł walidację, trzeba było wklepać z sufitu np. 1, czy 0 - np. przy
    ilości zajętych kanałów w WiFi. Brak było adekwatnych prędkości, a zmiany
    wartości na realne wyrzucały błędy - prosty przykład - nie było np.
    kontraktu na tranzyt rzędu 0,5Gb. Tematów zrobiło się sporo do omówienia.

    Nowa inwentaryzacja ma mieć miejsce w styczniu, to też można wyciągnąć z
    materiałów konferencyjnych. Pojawił się więc pomysł, by zrzucić uwagi z
    konferencji i po niej nad nimi popracować tak, by w nowej inwentaryzacji
    błędów było mniej i by uwzględniały specyfikę różnego typu sieci, bez tak
    ścisłego zakotwiczenia w xDSL, jak ma to miejsce obecnie. Czy i co UKE zrobi
    z podpowiedziami - to już wyjdzie w praktyce. Nie uważam jednak, by błędem
    było poproszenie o obserwacje i uwagi odnośnie zauważonych w ostatnich
    ankietach danych.

    Pomoc w tym zakresie zgłosiło kilkanaście osób z kompletnie różnych typów
    ISP. Szkoda, ze dopiero teraz, a nie na etapie tworzenia rozporządzenia, ale
    dobrze - że kolejna odsłona ma szansę być budowana przynajmniej po zebraniu
    uwag z firm (i zrzeszających je izb), które były adresatami ankiet.

    > Tak nawiasem mowiac to troszke pozno wykrystalizowal mi sie jeden
    wniosek ze tak technicznie rzecz ujmujac to nie ma w Polsce miejsc gdzie
    nie ma mozliwosci technicznych na lacze 2Mbps ... jest przeciez dostep
    satelitarny (tak wiem jak dziala, wiem jakie sa opoznienia, jednakze
    technicznie jest to 2Mbps)

    2/2 Mb FD? A tak przy okazji - poważnie uważasz transfer via Sat za
    szerokopasmowy, nowoczesny Internet. Korzystałeś kiedyś z tego? Policzyłeś
    opóźnienia? Streaming - owszem. Interaktywność - chyba żartujesz?

    Aktualne prace zakładają próg 30-50 Mb. Niekiedy już nawet ok. 100Mb (z
    uwagi na technologie przesyłu i pasmo dla multimediów kolejnej generacji, a
    sieci nie buduje się na dziś, raczej na przyszłość), jako definicję
    szerokopasmowości. Sat stanowi protezę tam, gdzie inaczej na prawdę się nie
    da i gdzie jego ograniczenia nie wykluczają sensowności inwestycji (poczta,
    www, streaming). Niemniej jego przepustowość i koszty powodują, że to raczej
    ostatnia deska ratunku, niż rozwiązanie pierwszoliniowe.

    Troszkę realizmu proszę.

    Pozdrawiam,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 28. Data: 2011-10-13 11:47:32
    Temat: Czy TP zablokuje inwestycje z POIG 8.4 ?
    Od: Daniel Kulesza <k...@t...pl>

> [...]
    > świadczące usługi telekomunikacyjne podczas inwentaryzacji
    > infrastruktury telekomunikacyjnej, przeprowadzonej w 2011 r.
    >
    > Informuję, że na podstawie publikowanego wykazu możliwe będą m.in.
    > inwestycje w ok. 10 tys. miejscowości, których nie sklasyfikowały
    > Urzędy Marszałkowie. Ponadto możliwa będzie także ponowna inwestycja w
    > ramach działania 8.4. w ok. 5,5 tys. miejscowości, w których projekty
    > zakładają bardzo niski poziom nasycenia usługami szerokopasmowego
    > dostępu do Internetu.
    >
    > W najbliższym czasie wykaz miejscowości będzie dostępny także w

    Witam serdecznie

    W dniu 11 października ukazała się wspomniana wyszukiwarka
    http://poig84.uke.gov.pl/.
    Niestety po sprawdzeniu kilku lokalizacji na które już rozpocząłem
    pisanie projektu (sugerując się wcześniejszą listą) ku mojemu ogromnemu
    zaskoczeniu figuruje informacja, że NIE MA możliwości inwestycji z POIG
    8.4. Obok jest informacja, że miejscowość jest ujęta w planie inwestycji TP.

    Czy rzeczywiście te miejscowości zostały "zablokowane" przez TP, czy
    tylko to błąd w informacji na wyszukiwarce ?

    Która lista będzie brana pod uwagę przez WWPE ? Ta z 29 września czy ta
    z 11 października ?

    pozdrawiam

    Daniel Kulesza

  • 29. Data: 2011-10-14 12:57:46
    Temat: Re: Czy TP zablokuje inwestycje z POIG 8.4 ?
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-10-13 13:47, Daniel Kulesza pisze:

> [...]
    > tylko to błąd w informacji na wyszukiwarce ?
    >
    > Która lista będzie brana pod uwagę przez WWPE ? Ta z 29 września czy ta

    Tez zwrocilem na to uwage i szczerze to wyglada na to, ze wieksze
    miejscowosci (tam gdzie mozna bylo z 8.4 sensownie zrobic jakas siec i
    nawet to sie kalkulowalo) sa zablokowane przez TP. Rozumiem, ze powstal
    jakis niecny "plan porozumienia" i inwestycji na tych terenach, ale
    dlaczego znow te tereny zostaja wylaczone z dofinansowan? Czy to, ze TP
    obiecuje, ze wrzuci swojego miedziaka oznacza ze te wichy beda juz
    osieciowane? Mielismy robic "Polske cyfrowa", a nie wzmacniac monopol TP.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 30. Data: 2011-10-14 16:28:59
    Od: Martin Fox <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 14:57:46 +0200, Andrzej Banach napisał(a):

    > Mielismy robic "Polske cyfrowa", a nie wzmacniac monopol TP.

    A dla kogo niby to było robione? Takie dokładne badania, taka baza
    potencjalnych miejsc gdzie warto zainwestować, bo nie ma konkurencji...
    przecież nikt nie uwierzy, że było to robione dla danych statystycznych, bo
    dla tych można było to zrobić o wiele prościej.

    --
    Martin Fox