  • 31. Data: 2011-10-15 13:25:48
    Temat: Re: Czy TP zablokuje inwestycje z POIG 8.4 ?
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-10-14 14:57, Andrzej Banach pisze:

    > Tez zwrocilem na to uwage i szczerze to wyglada na to, ze wieksze
    > miejscowosci (tam gdzie mozna bylo z 8.4 sensownie zrobic jakas siec i
    > nawet to sie kalkulowalo) sa zablokowane przez TP. Rozumiem, ze powstal
    > jakis niecny "plan porozumienia" i inwestycji na tych terenach, ale
    > dlaczego znow te tereny zostaja wylaczone z dofinansowan? Czy to, ze TP
    > obiecuje, ze wrzuci swojego miedziaka oznacza ze te wichy beda juz
    > osieciowane? Mielismy robic "Polske cyfrowa", a nie wzmacniac monopol TP.
    >
    > pozdrawiam
    A nie jest tak że TP sa

    ZOSTAŁO ZMUSZONE do łatania białych plam??

    To sobie wybrali .........

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead21&new
    s_cat_id=335&news_id=5353&layout=1&page=text

  • 32. Data: 2011-10-15 13:34:31
    Od: Daniel Kulesza <k...@t...pl>

    > A nie jest tak że TP sa
    >
    > ZOSTAŁO ZMUSZONE do łatania białych plam??
    >
    > To sobie wybrali .........
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead21&new
    s_cat_id=335&news_id=5353&layout=1&page=text

    Jak widzisz gminy zostały określone w 2009 roku.

    Cała sprawa w tym, że 20 września tego roku wg listy podanej przez UKE
    wiele miejscowości kwalifikowało się do POIG 8.4, a już 11 października
    nie, bo będzie tam inwestować TP.

    O żadnym nowym porozumieniu z TP nie słyszałem, a gminy były określone w
    2009 roku, więc czemu pojawiły się na tej nowej liście ?

  • 33. Data: 2011-10-15 15:20:48
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-10-15 15:34, Daniel Kulesza pisze:

> [...]
    >
    > O żadnym nowym porozumieniu z TP nie słyszałem, a gminy były określone w
    > 2009 roku, więc czemu pojawiły się na tej nowej liście ?

    A to zagwozdka??!!
    Może trzeba by napisać do właściciela uke.gov.pl .......

    Ja nie wiem, ale to bardzo ciekawe .....

  • 34. Data: 2011-10-17 08:23:13
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Myślę że Pani Anna S. czyta grupę i będzie tak miła zaspakajając naszą
    ciekawość i wątpliwości. Proponuję również przesłać zapytanie do UKE
    drogą oficjalną - bo gdybać sobie możemy a tak będzie na 100% wiadomo.

    Sam zdziwiłem się, że z dofinansowania wyleciały miejscowości, w których
    jestem dominującym operatorem ale bez dofinansowania nie było
    biznesowego uzasadnienia położenia światłowodów w danych
    miejscowościach... Teraz TP kopie tam światłowód do swojej centralki za
    pieniądze z porozumienia a ja stoję przed wyborem zainwestować 100% z
    własnej kieszeni i czekać na zwrot inwestycji przez 8 lat czy oddać
    miejscowość TP, która zainwestowała w starą technologię i pójdzie po
    najniższej linii oporu przeszacowując swoje koszty. W ostateczności
    postawią nową centralkę i za kilka lat znów będą technologicznie w
    Pcimiu Dolnym...

    --
    Bartłomiej Borkowski
    BORKOW.ORG PPHU, b...@b...org

  • 35. Data: 2011-10-17 10:08:36
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Pozwoliłem sobie wykonać kilka telefonów do UKE, w końcu trafiłem na
    "komórkę" odpowiedzialną za kryteria w wyszukiwarce. Oto co ustaliłem po
    miłej i przynoszącej dużo cennych wiadomości rozmowie.

    Obszary które zostały wykluczone z dofinansowania 8.4 a teoretycznie
    kwalifikują się jako białe plamy (poniżej 30% nasycenia łączem powyżej
    2Mbps) to obszary na których TP SA zobowiązała się do pokrycia w 100%
    siecią która pozwala na uruchomienie usługi z parametrami powyżej
    6Mbps... (mogłem coś przekręcić z jednostkami, ale mniej więcej o to chodzi)

    Oczywiście zrozumiały jest fakt iż kierowanie środków publicznych na
    tereny, gdzie TP zobowiązała się zainwestować jest bezcelowe. Wykazałem
    jednak na przykładzie miejscowości w których aktualnie działam dość
    nietypowe działanie TP.

    Posiadam przeważającą liczbę klientów podpiętych na danym obszarze a i
    tak TP postanowiło zainwestować.
    Jednocześnie inwestycja TP dotyczy doprowadzenia kabla światłowodowego
    do centralki i wymianę centrali. Usługa będzie świadczona na kablach
    miedzianych bez wymiany starej infrastruktury na nową.
    Zatem ADSL zablokuje moje inwestycje w FFTH - co uznaje za wielkie
    niedopatrzenie.

    Sukcesem jest jednak rzeczowe podejście pracowników UKE, zobowiązali się
    ustosunkować na moje argumenty w których mam przedstawić listę spornych
    miejscowości wraz z moimi uwagami.

    Zatem polecam kontakt do UKE i dbanie o swoje interesy - podzielę się
    wrażeniami i wynikiem mojej interwencji.

  • 36. Data: 2011-10-17 10:31:00
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-10-17 12:08, B.Borkowski / borkow.org pisze:
    [..]

> [...]
    > siecią która pozwala na uruchomienie usługi z parametrami powyżej
    > 6Mbps... (mogłem coś przekręcić z jednostkami, ale mniej więcej o to

    To w końcu kryterium jest posiadanie realne 2 Mbps do klienta
    czy infrastruktury pozwalającej na więcej niż 2 Mbps??
    Czy to jest równe traktowanie operatorów?/

    Czyli wystarczy ADSL2+ i juz jest dobrze??

    Co to znaczy 100%?? WSZYSTKIE domy czy tylko tych którzy aktualnie NIE
    SA podpięci?? Może tylko tych którzy są u innych operatorów??
    A co jak klient NIE będzie chciał 6 Mbps tylko 1 Mbps??
    Ciekawe co kto rozumie pod 100% !!

    [..]
    > Jednocześnie inwestycja TP dotyczy doprowadzenia kabla światłowodowego
    > do centralki i wymianę centrali. Usługa będzie świadczona na kablach
    > miedzianych bez wymiany starej infrastruktury na nową.

    Hehe znaczy się wymienią sobie za nasze pieniądze transmisję do obiektu.
    Ciekawe podejście do "ostatniej mili" ??!!

  • 37. Data: 2011-10-17 10:37:06
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-10-17 12:31, Ziolko pisze:
    > To w końcu kryterium jest posiadanie realne 2 Mbps do klienta
    > czy infrastruktury pozwalającej na więcej niż 2 Mbps??
    > Czy to jest równe traktowanie operatorów?/
    >
    > Czyli wystarczy ADSL2+ i juz jest dobrze??

    Kryterium było jasne do 30% pokrycia łączem powyżej 2Mbps (w skrócie
    myślowym) - nie miałbym co do tego żadnych wątpliwości, bo gdyby przyjąć
    bardziej rygorystyczne kryterium to na 100% Polski jest możliwość
    powyżej 2Mbps (via SAT) i nici z celowości 8.4.

    Inna sprawa dot. inwestycji TP. Ale czytaj dalej.

    > Hehe znaczy się wymienią sobie za nasze pieniądze transmisję do obiektu.
    > Ciekawe podejście do "ostatniej mili" ??!!

    I teraz ważne, miły i kompetentny człowiek z UKE przypomniał, że
    porozumienie TP z UKE dotyczyło groźby podzielenia TP. I w ramach
    dżentelmeńskiej umowy TP zobowiązało się zainwestować (zawsze byłem
    przekonany, że to była jakaś wizja wielkiej kary nałożonej na TP - ale
    nie pamiętam już). Stąd "nasze pieniądze" to chybiony zwrot.

  • 38. Data: 2011-10-17 11:06:34
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-10-17 12:37, B.Borkowski / borkow.org pisze:
    [...]
> [...]
    > przekonany, że to była jakaś wizja wielkiej kary nałożonej na TP - ale
    > nie pamiętam już). Stąd "nasze pieniądze" to chybiony zwrot.

    A to faktycznie powinienem kiedyś przeprosić TP/UKE.

    A zatem czekamy na dalszy rozwój sytuacji.

    Art

  • 39. Data: 2011-10-20 10:08:08
    Od: Michał Matuszewski <b...@n...pl>

    W dniu 17-10-2011 12:08, B.Borkowski / borkow.org pisze:
> [...]

    > Zatem polecam kontakt do UKE i dbanie o swoje interesy - podzielę się
    > wrażeniami i wynikiem mojej interwencji.

    Witam.
    Wcale nie trzeba dużo dzwonić - zakładka kontakt i łatwo wybrać z kim
    rozmawiać.
    Co do dbanie o swoje interesy - to oczywiste - bo kto inny ma zadbać
    lepiej niż my sami o swoje interesy.

    Z drugiej strony doskonale rozumiem i podkreślę, że w UKE jest kilkoro
    (jeśli nawet nie paru) ludzi od spraw inwentaryzacji i bardzo trudno im
    weryfikować podawane dane.
    Np w mojej gminie tak się wystraszyli, że UKE ich pyta gdzie co jest, że
    napisali że wszędzie są _światłowody_z_tpsa_. Wystarczyło kilka maili i
    dwa telefony i wykreślono te zapisy nawet z POM sołectw w gminie.

    Michał Matuszewski

  • 40. Data: 2011-10-20 10:09:28
    Od: Michał Matuszewski <b...@n...pl>

    W dniu 17-10-2011 12:37, B.Borkowski / borkow.org pisze:

> [...]
    > przekonany, że to była jakaś wizja wielkiej kary nałożonej na TP - ale
    > nie pamiętam już). Stąd "nasze pieniądze" to chybiony zwrot.

    Jak dla mnie mogli by rozdzielić hurt od detalu.
    Żeby 1mbit w hurcie był droższy od 1mbit w detalu?

    Michał Matuszewski