  • 11. Data: 2017-02-22 23:05:14
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 22.02.2017 o 22:44, Bolko pisze:

    > Ja tylko chciałbym przypomnieć że jak był kryzys w branży.
    > To fiat ograniczył produkcję w Tychach żeby utrzymać produkcję
    > we Włoszech mimo że to tychy były bardziej produktywne.
    > A Antka wtedy nie było w rządzie.

    No ale teraz jest. I nikt nawet nie będzie się starał szukać jakichś
    wymówek. Spoko, w Gliwicach będzie się składać Łady.

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2017-02-23 00:29:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 22 Feb 2017 22:19:21 +0100, AL napisał(a):

    > może odkupią fabrykę i wkońcu będzie gdzie produkować te obiecywane od
    > paru lat pojazdy z serii "meluzyna" z ATM Kutno.
    >
    > Czy ktoś się orientuje co z tym projektem się dzieje?

    Może właśnie szukają brakujących miliardów potrzebnych na rozpoczęcie prac
    nad jakimś chociaż trochę konkurencyjnym silnikiem euro6?

    > Jedynie co mi wiadomo, że "podobno" jedt homologacja ale koncerny
    > motoryzacyjne nie chcą podzielić się silnikiem do tego auta (i to jest
    > ponoć powód dla którego nie ruszyła produkcja).

    Homologacja bez silnika? Ciekawe.
    Ten co renderował te samochody liczył że konkurencja im podaruje silniki?

  • 13. Data: 2017-02-23 08:08:27
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-22 o 20:00, p...@g...com pisze:
    > Mnie tylko ciekawi co Francuzi chcą ugrać ?

    PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
    (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

  • 14. Data: 2017-02-23 09:04:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2017 o 22:41, Bolko pisze:

    > Co do francuzów potwierdzam.
    > Ale inne nacje już nie są tak skore do płacania za flagę.

    Niemcy też jak mają podobne oferty, to wezmą swoich.

    Tekst, że kapitał nie ma narodowości jest przereklamowany (i tak
    naprawdę jest reklamą dla krajów o gospodarce kolonii)

    > Zresztą i tak wszystko w Chinach jest produkowane.
    > A w UE to tylko nalepki dają. :)

    Za to te nalepki to większość zysku.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-02-23 09:30:33
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 08:08, Kamil 'Model' pisze:

    > PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
    > (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

    Akurat diesle porządne, to Opel od jakiegoś czasu ma. A ściślej - odkąd
    dostał fiatowskie JTD.
    A z benzyniakami? Jest dużo lepiej odkąd zerwali współpracę z BMW w tym
    zakresie. Nagle znacznie spadła awaryjność durnych rozrządów, z którymi
    Bawarczycy mają spory problem od jakiegoś czasu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2017-02-23 09:50:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Niemcy też jak mają podobne oferty, to wezmą swoich.

    To jest zrozumiale - mniej problemow.

    Ale ... swoi im moga dostarczyc made in Poland, albo made in China :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-02-23 09:54:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup

    >PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
    >(weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

    Hm, opel ma w miare porzadne diesle, no i diesle przeciez sa passe.
    Ale czy ma sensowne benzyniaki ?
    A ktore to "sensowne" - GDI/TFI ?

    Tak czy inaczej - laczenie koncernow jest rzecza naturalna, mozna
    zaoszczedzic na R&D.
    Jesli GM potrzebuje gotowki, a PSA szuka ekspansji ... w dodatku jak
    sie mozna doczytac to Opel przynosi straty.

    Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

    J.

  • 18. Data: 2017-02-23 09:58:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 09:50, J.F. pisze:

    > To jest zrozumiale - mniej problemow.

    A tam mniej - przecież polskie odziały Niemieckich firm to nie Niemcy.
    Będą mieć dokładnie te same problemy, co jak zamówią od Polaków czy
    Francuzów.

    > Ale ... swoi im moga dostarczyc made in Poland, albo made in China :-)

    Mogą, ale dalej istotna część _dochodu_ kręci się w niemieckiej gospodarce.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-02-23 09:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Francuzi skończą z Niemcami szybciej niż się wydaje bo tam nie ma
    >jakiś sentyment ów a Niemcy są po prostu za drodzy.
    >Merkel spaprala sprawę ze sprawy zaszły tak daleko i teraz otwarte
    >wsparcie nie wchodzi w grę.
    >Fabryka diesla ? Heh a po co ? Tylko niemiecki lobbing powstrzymuje
    >UE przed wprowadzeniem realnych norm których diesel nie będzie w
    >stanie spełnić.

    Ale Francuzi tez sporo diesli produkuja :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-02-23 10:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A tam mniej - przecież polskie odziały Niemieckich firm to nie
    >Niemcy. Będą mieć dokładnie te same problemy, co jak zamówią od
    >Polaków czy Francuzów.

    Dogadac sie latwiej, dokumentacja w zrozumialym jezyku, przelew
    bankowy szybko idzie, transport trafi, sadem mozna postraszyc.

    J.