  • 21. Data: 2017-02-23 11:16:23
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: p...@g...com

    --Francuzi z PSA to nie Francuzi z Airbusa :-)

    i tradycyjnie kula w plot :-) oba koncerny graja tak jak im rzad kaze

    --To tak, jakby Siemens sie mscil za straty Volkswagena :-)

    kula nr 2
    Siemens to akcjonariat rozproszony, w VW zasiada zas przedstawiciel wladz landu Dolna
    Saksonia, zblatowani sa z KBA i urzedujacym ministrem z CSU ktory notabene za ta
    afere powinien poleciec

    --Co nie znaczy, ze strat nie bedzie.

    straty beda jesli kretyni nie wykorzystaja szansy ... przeciez mozna sie dogadac z
    francuzami i wydymac niemcow :-) bierzemy te zasmarkane karakany a oni daja gwarancje
    zatrudnienia w Gliwicach na np 10 lat

  • 22. Data: 2017-02-23 11:19:04
    Od: p...@g...com

    --Ja tylko chciałbym przypomnieć że jak był kryzys w branży.
    To fiat ograniczył produkcję w Tychach żeby utrzymać produkcję
    we Włoszech mimo że to tychy były bardziej produktywne.
    A Antka wtedy nie było w rządzie.

    airbus helicopters nie musial ograniczac produkcji bo w koncu zebrali tyle zamowien
    ile zaplanowali a z naszymi bylby gruby plus, airbus group do ziemi ciagnie wojskowy
    a400m

  • 23. Data: 2017-02-23 11:27:35
    Od: p...@g...com

    --PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
    (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

    przeciez jezdziles cdti i co taki zly byl ? ja mam teraz porownanie z 2.0 tdi i
    szczerze mowiac dupy nie urywa :-)
    nie to nie to ... silnik benzynowy to za malo na taki deal ... opel ampera tez nisza
    wiec o co chodzi ?

  • 24. Data: 2017-02-23 11:30:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 10:39, J.F. pisze:

    > Dogadac sie latwiej, dokumentacja w zrozumialym jezyku, przelew bankowy
    > szybko idzie, transport trafi, sadem mozna postraszyc.

    Ale przecież my nie rozmawiamy o tym, że u Niemców Niemcy u Niemców
    zamawiają, bo to prawie samo przez się się rozumie;)

    Chodzi o to, że dowolna niemiecka firma z "Polska" w nazwie z bardzo
    dużym prawdopodobieństwem zamówi u innej niemieckiej fimy (choćby też
    miała Polska w nazwie) jeśli będą podobne warunki jak polska czy
    francuska firma. O Francuzach nie ma co wspominać, bo oni to nawet sporo
    do tego dopołaca.

    Więc nie - nie jest prawdą, że kapitał nie ma narodowości. Z różnych
    powodów jak najbardziej ją ma. I to bardzo często nie "biznesowych", a
    prznajmniej nie z takich bardziej oficjalnych biznesowych powodów.

    Shrek

  • 25. Data: 2017-02-23 12:02:10
    Od: p...@g...com

    --Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

    nie ma ... ale jak zaszantazuja Merkel ze zamkna drogie niemieckie fabryki to kapusta
    sie znajdzie :-)

  • 26. Data: 2017-02-23 12:18:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >miała Polska w nazwie) jeśli będą podobne warunki jak polska czy
    >francuska firma. O Francuzach nie ma co wspominać, bo oni to nawet

    IMO nie ma co uogolniac, bo to bardzo od towaru zalezy.
    Zrozumiale, ze taki Opel Polska jest tania montownia, ma trzaskac
    samochody w/g niemieckiego projektu, i wiekszosc czesci jest od
    niemieckich dostawcow.
    (ha, ha - a przeciez to amerykanska firma, to zgodnie z logika powinno
    byc od amerykanskich :-))
    A przy tej skali produkcji, to niemiecki dostawca jest czesto "za
    plotem".
    I polska firma nie jest tu od szukania zamiennikow do tych czesci ...
    choc i to sie czasem zdarza.
    A dzial zaopatrzenia w koncernie bardzo rozbudowany, to moze sie
    zdarzyc, ze Niemcy jakas czesc u polskiego wytworcy zamowia - nie
    tylko dla Tych czy Gliwic, ale i dla swoich fabryk.

    Podobnie moze byc z maszynami czy chocby komputerami - uzywamy w
    koncernie wyrobow firmy X, bo sa dobre, wiec tez uzywajcie, na cene
    nie patrzcie.

    Ale juz z blacha moze byc roznie - kto wie, skad Opel ja bierze ?
    Moze i "od Niemca", ale ten Niemiec np ma hute w Polsce :-)

    I watpie, aby Francuzom sie chcialo pospolita blache wozic przez pol
    Europy.
    Nie wykluczam, ze w jakiejs nowej inwestycji tak by wyszlo -
    "zalatwilismy wam dostawy blachy u naszego stalego dostawcy", ale
    kiedys i oni policza, ze to za drogo kosztuje :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-02-23 12:25:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-23 o 11:16, p...@g...com pisze:

> [...]
    francuzami i wydymac niemcow :-) bierzemy te zasmarkane karakany a oni daja gwarancje

    Kupować niespecjalnie potrzebne maszyny dla nierealnej obietnicy ?
    Coś się na rynku zmieni za rok i obietnica stanie się nieaktualna.
    A my te wiatraki dalej musimy spłacać.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2017-02-23 12:29:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 12:18, J.F. pisze:

    > Podobnie moze byc z maszynami czy chocby komputerami - uzywamy w
    > koncernie wyrobow firmy X, bo sa dobre, wiec tez uzywajcie, na cene nie
    > patrzcie.

    I często przy okazji tego, że są dobre są też odpowiednej narodowości;)

    Powiem ci tak - w jednej firmie po tym jak ich przejęli Niemcy (nic się
    w sumie nie zmieniło - jakbyś nie wiedział mógłbyś nie zauważyć)
    pierwszą decyzją była wymiana floty na Skodilaki;)

    Franzuzi na budowach to w ogóle nie brali pod uwagę rozwiązań
    niefracuskich.

    > I watpie, aby Francuzom sie chcialo pospolita blache wozic przez pol
    > Europy.

    Blachę to pewnie nie, bo nie na blasze robi się interesy;)

    Shrek

  • 29. Data: 2017-02-23 12:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >się w sumie nie zmieniło - jakbyś nie wiedział mógłbyś nie zauważyć)
    >pierwszą decyzją była wymiana floty na Skodilaki;)

    A co bylo wczesniej we flocie ?

    Bo oprocz "niemcy lubia niemcow", to moze byc pare innych przyczyn:
    a) upust korporacyjny, na rodzine VW mamy znizki,
    b) "skody sa dobre i tanie" ... a przynajmniej takie panuje u nas (tzn
    u tego Niemca przekonanie)
    c) my tu jestesmy porzadna niemiecka firma i musimy sie reprezentowac
    w porzadnych, niemieckich samochodach.
    Ha, ha - ale przeciez to nie skoda, a i VW tak sobie - porzadny
    Niemiec jezdzi Audi :-)

    >Franzuzi na budowach to w ogóle nie brali pod uwagę rozwiązań
    >niefracuskich.

    Ale jakich rozwiazan - cementu, piasku, stali zbrojeniowej, czy
    kafelek, farb, okien, klimatyzacji ?
    A moze instalacji elektrycznej czy sieci komputerowej ?

    Zrozumiale jest, ze projektant daje rzeczy, ktore zna ...

    >Blachę to pewnie nie, bo nie na blasze robi się interesy;)

    Najlepsze interesy sa na cewkach zaplonowych Sagem :-)

    Ale tez byle kto ci takiej cewki nie dostarczy, i jakbys chcial
    "polska" znalezc to nie wiem czy sie uda.

    J.

  • 30. Data: 2017-02-23 12:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kupować niespecjalnie potrzebne maszyny dla nierealnej obietnicy ?
    >Coś się na rynku zmieni za rok i obietnica stanie się nieaktualna.
    >A my te wiatraki dalej musimy spłacać.

    Ale przeciez pewnie tak bedzie.
    Dopisza inwestycje w nowa linie montazowa dla Gliwic do offsetu i
    wygra najlepsza oferta :-)

    Czy to bedzie gorsze niz oferta amerykanska, ktorzy nam nowoczesna
    farme swin zafunduja ? :-)

    J.