  • 111. Data: 2019-01-12 17:52:00
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-01-2019 o 17:40, J.F. pisze:

    > A jak wyjedzie z garazu ?

    No właśnie nie zdąży się nagrzać do czasu wyjazdu z garażu.

  • 112. Data: 2019-01-12 18:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 17:52:00 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No właśnie nie zdąży się nagrzać do czasu wyjazdu z garażu.

    Ale czy paliwo zdazy sie schlodzic :-)

    (Nie)stety, mnie nie stanal, to nie wiem jak to wyglada ...

    No i ten podgrzewacz paliwa, ciekawe ile daje.

    A swoja droga - skandynawski, rosyjski ON lepszy, czy benzyny
    dolewaja?

    J.

  • 113. Data: 2019-01-12 23:00:34
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 21:57, Lewis pisze:

    > Jeśli masz wystrojone auto pod 95, zalanie 98 czy 100 nic nie da,

    Odpowiedź nie ma nic do rzeczy. Ilość oktanowa to zupełnie inny temat
    nić ulepszone paliwo poprzez dodanie do niego chemii.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 114. Data: 2019-01-12 23:17:30
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-12 23:00, Marek S wrote:

    > Odpowiedź nie ma nic do rzeczy. Ilość oktanowa to zupełnie inny temat
    > nić ulepszone paliwo poprzez dodanie do niego chemii.

    O to to

    Ale czy zwykła 98 jest bardziej kaloryczna?

  • 115. Data: 2019-01-12 23:20:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 11:07, Kris pisze:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?
    >
    > Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp

    Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem. Również nie interesowało to
    zagadnienie. Przetestowałem na własnej skórze kilka ulepszonych paliw z
    różnych stacji (tankując po kilka razu pod rząd. Czytałem na stronach
    danej firmy co to ma dać i nigdy nie dostrzegłem różnicy... z wyjątkiem
    jednego testu.

    W przypadku dieslowskiej Vervy wystąpiła zauważalna różnica w
    przyspieszaniu już po 2-3 tankowaniach. Skrzynia biegów "nauczona" do
    danego paliwa zasadniczo lepiej reaguje na dociśniecie gazu. Wciskam gaz
    - następuję przyspieszenie. Nie ma efektu zastanawiania się nad redukcją
    biegów.

    Po tankowaniu Vervy zalałem silnik paliwem z Auchan. Różnica była
    natychmiastowa. Tak więc w chwili obecnej jeżdżę na Vervie. Przypuszczam
    też, że jeśli ktoś ma silnik o mocy 100KM, to niczego nie zauważy. 10,
    czy 110KM nie wniesie różnicy. Natomiast 300 czy 330KM już tak. Zresztą
    nie wiem czy chodzi o KM czy o inne właściwości powiązane z pracą
    elektroniki. Różnica jest zauważalna nawet dla laika jakim jestem.

    Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa, ale po
    przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych wychodzi na
    jedno z tańszymi paliwami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 116. Data: 2019-01-13 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa,
    > ale po przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych
    > wychodzi na jedno z tańszymi paliwami.

    ? To znaczy ile cie ona obecnie kosztuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 117. Data: 2019-01-13 11:00:30
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Sadzisz ze mercedes o tym nie wie bo jeszcze niedawno zalecal w duze mrozy do 25%
    benzyny do ropy.

    Ale tylko do TDI, do TDCI to ryzykowne.
    T.

  • 118. Data: 2019-01-13 15:36:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 23:20:57 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem.
    Tam awersją od razu
    Wcześniej pisałeś że zważasz mniejsze spalanie po zmianie oleju, teraz piszesz ze na
    vervie zauważasz lepsze przyspieszanie
    Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)
    Ale dzięki za odpowiedz.

  • 119. Data: 2019-01-13 16:22:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-12 o 23:17, kk pisze:

    > O to to
    >
    > Ale czy zwykła 98 jest bardziej kaloryczna?

    jest ździebko mniej kaloryczna.

  • 120. Data: 2019-01-13 19:31:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego do tdci ryzykowne? To ze z turbina nie ma znaczenia. Benzyna jest rownie
    czysta jak ropa. Tdci ma miec super filtry paliwa. Benzyna z zalozenia nie ma siarki.
    Dolanie do ropy lotniejszej benzyny podnosi troche liczbe cetanowa. W warunkach
    klimatycznych jakie sa w Polsce moze ale nie musi wystapic koniecznosc uzdatniania
    ropy. Benzyny nie dolewa sie przez caly rok tylko w sytuacji awaryjnej kiedy
    wystepuja temperatury przy ktorych moze sie cos wytracic i zablokowac przewody czy
    filtr. Mam dizla bez wodotryskow. Takie dizle nawet jak sa sztuki nowki nie smigane
    maja tendencje do pierdniecia czarnym jak postac pod swiatlami i ostro ruszyc jak
    zapali sie zielone. Dodanie 1%-2% benzyny do ropy ogranicza to zjawisko na dodatek
    zdecydowanie lzej odpala. Jak ktos cykor moze za kilkanascie zlotych kupic markowy
    dodatek do ropy.