  • 171. Data: 2019-01-22 22:39:09
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-22 o 22:33, Michał Baszyński pisze:

    > imho zależy od silnika. Jak silnik ma komputer analizujący parametry
    > pracy, to będzie mało widoczne. Jak nie ma - to będzie widać. W starym
    > Mercu w124 E250D różnicę czuć wyraźnie.

    Ja mam Merca z mnóstwem elektroniki. Jedno z uszlachetnionych paliw daje
    zasadniczą różnicę... w pracy skrzyni biegów. Dużo szybciej przełącza
    się na niższy bieg przy depnięciu. Obroty też są inaczej trzymane przy
    agresywnej jeździe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 172. Data: 2019-01-22 22:41:40
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2019-01-09 o 12:53, J.F. pisze:

    > Orlen robi ON 4 typow:
    > -letni,
    > -zimowy,
    > -przejsciowy (miedzy latem i zima)

    a nie jest to po prostu letni ON z dodanym depresatorem?
    Mi kiedyś fachowiec tłumaczył, aby porównać sobie na karcie paliwa
    temperaturę mętnienia i blokady filtra, bo z tego widać, czy paliwo jest
    zimowe bo ma taki skład frakcyjny, czy zostało już w cysternie
    uszlachetnione depresatorem. I w tym drugim przypadku samodzielne
    dodawanie depresatora można sobie darować, bo nic nie da..

    > -arktyczny.

    ZTCW to arktyczny z Orlenu jest dla zwykłego śmiertelnika niedostępny

    > Albo samochody maja filtry paliwa podgrzewane ?

    w124 miały coś takiego fabrycznie - miały wymiennik ciepła wkręcony w
    głowicę z termostatem - jak paliwo było za zimne, to zanim trafiło na
    filtry było podgrzewane do jakiejś tam temperatury.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 173. Data: 2019-01-22 22:45:34
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 17:35, J.F. pisze:

    > Statoil nie zamawial ?

    ZTCW to Statoil brał z Lotosa. Zresztą Lotos też oferuje ON arktyczny
    jako Dynamic zimą. Przy czym ostatnio usłyszałem na Lotosie, że
    arktycznego nie mają cały czas, tylko z jakimś tam wyprzedzeniem, jeżeli
    się spodziewają fali mrozów. Trzeba pytać. I ponoć ten arktyczny jest
    bez biododatków (czy "zwykły" Dynamic też - tego nie wiem).

    --
    Pozdr.
    Michał