  • 101. Data: 2019-01-11 19:54:40
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 18:45:51 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Zamawiał, jako Premium.

    A nie chwalil sie, ze u niego odporny ON ?
    Czy mial wtedy to drozsze na mysli ?

    > Może w Suwałkach inna oferta....

    Wcale bym sie nie zdziwil, ale imo to mialoby krotkie nogi:

    > I pewnie niejeden nie ruszył.

    I polecial do sklepu po nowy akumulator :-)

    Tak swoja droga - w mondeo mialem elektryczny podgrzewacz paliwa.
    Taka mala kostka przed filtrem.

    Moze taki zimowy ON do -20, ma jednak szanse odpalic przy -30, i nawet
    popracowac chwile az sie silnik rozgrzeje ?

    Znajomym diesle potrafily stanac w czasie jazdy i to przy mniejszych
    mrozach, ale cholera wie co mieli za paliwo.

    J.

  • 102. Data: 2019-01-11 22:13:53
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 20:24, kk pisze:

    > A normalny silnik może nie widzieć różnicy

    Silnik będzie czuł różnicę, tylko gamoń kierowca nie usłyszy jego jęków.

  • 103. Data: 2019-01-11 22:28:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2019 o 19:54, J.F. pisze:

    > A nie chwalil sie, ze u niego odporny ON ?
    > Czy mial wtedy to drozsze na mysli ?

    Oczywiście że tak.

    > Moze taki zimowy ON do -20, ma jednak szanse odpalic przy -30, i nawet
    > popracowac chwile az sie silnik rozgrzeje ?

    Nie ma opcji.
    Zresztą rozgrzanie silnika nie pomoże na zgęstniały olej.
    Wręcz przeciwnie - bywa że ruszysz, ale staniesz na trasie, bo olej
    zgęstnieje pod wpływem opływu zimnego powietrza.

    > Znajomym diesle potrafily stanac w czasie jazdy i to przy mniejszych
    > mrozach,

    No właśnie.
    Mroźny wiatr jeszcze bardziej obniża temperaturę.

  • 104. Data: 2019-01-11 23:54:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 22:28:51 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście że tak.

    A o ty to juz w reklamach nie mowili, zlodzieje :-)

    > Nie ma opcji.
    > Zresztą rozgrzanie silnika nie pomoże na zgęstniały olej.
    > Wręcz przeciwnie - bywa że ruszysz, ale staniesz na trasie, bo olej
    > zgęstnieje pod wpływem opływu zimnego powietrza.

    Hm, jak tak pomysle u siebie ... w baku pompa, olej stale krazy, a i
    pompa pare W grzeje. ON leci gdzies do silnika, wraca, silnik ma te
    80-90C ... chyba moze pare stopni wiecej byc, akurat tyle, zeby
    jechal.

    Zreszta nie jest to temperatura krzepniecia, tylko "temperatura
    zablokowania zimnego filtra". To moze zapali zanim sie zablokuje.
    A potem juz filtr nie bedzie taki zimny ...

    > No właśnie.
    > Mroźny wiatr jeszcze bardziej obniża temperaturę.

    Tylko nie wiem co oni zatankowali.

    A jednak czasem u nas spada ponizej -20, i pogromu wsrod diesli nie
    ma. Tzn takiego, ze polowa nie odpali, a przeciez powinny, skoro
    paliwo zgodne z norma :-)

    no i ten moj podgrzewacz paliwa - ciekawe ile daje ...

    J.

  • 105. Data: 2019-01-12 08:08:40
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: "OlkoT" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >W Suwalkach ludzie sami sobie radza. Leja pol litra benzyny na kazde
    > 10 litrow ropy i maja w dupie uszlachetniacze. Tez tak robie.

    Większe zużycie pomp wtryskowych i wtryskiwaczy, bo gorsze smarowanie.

  • 106. Data: 2019-01-12 10:05:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze mercedes o tym nie wie bo jeszcze niedawno zalecal w duze mrozy do 25%
    benzyny do ropy.

  • 107. Data: 2019-01-12 12:58:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2019 o 23:54, J.F. pisze:

> [...]
    > zablokowania zimnego filtra". To moze zapali zanim sie zablokuje.
    > A potem juz filtr nie bedzie taki zimny ...

    A czemu miałby nie być?
    Owieje go powietrzem to zmarznie.
    Przewody paliwowe również.

  • 108. Data: 2019-01-12 13:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 12:58:37 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A czemu miałby nie być?

    Bo przy silniku. A silnik goracy.

    > Owieje go powietrzem to zmarznie.

    Powietrze przechodzi przez chlodnice i obok silnika, rury wydechowej
    :-)

    > Przewody paliwowe również.

    No fakt, tu sie paliwo schlodzi.

    W kazdym badz razie te -20 paliwa jak na warunki polskie wydaje mi sie
    malo. A najwyrazniej starcza.

    J.

  • 109. Data: 2019-01-12 17:12:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-01-2019 o 13:31, J.F. pisze:

    > Bo przy silniku. A silnik goracy.

    Nie zdąży się nagrzać, wcześniej stanie.

> [...]
    > :-)

    > No fakt, tu sie paliwo schlodzi.
    >
    > W kazdym badz razie te -20 paliwa jak na warunki polskie wydaje mi sie

    Bo rzadko jest mniej niż -20.
    Zresztą te -20 w normie oznacza OIDP temperaturę mętnienia oleju, a nie
    blokady filtra.

  • 110. Data: 2019-01-12 17:40:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2019 17:12:41 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie zdąży się nagrzać, wcześniej stanie.

    A jak wyjedzie z garazu ?

    > Bo rzadko jest mniej niż -20.

    Ale czasem sie zdarza. I nie wszystkie diesle w okolicy wtedy staja

    > Zresztą te -20 w normie oznacza OIDP temperaturę mętnienia oleju, a nie
    > blokady filtra.

    Blokady zimnego filtra. Metnieje juz przy mniejszym mrozie.

    J.