  • 11. Data: 2015-11-23 20:13:02
    Temat: Re: Parametry samochody, które ważne?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

    > U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na
    > samochody.

    Zazdraszczam takich beztroskich tematów-klimatów :)

    > Ale pojawiło się pytanie
    > Moment obrotowy, modne słowo?
    > Fachowcy mówili jaki on jest ważny i trzeba na niego patrzeć.

    Nie trzeba być fachowcem żeby poczuć, że autem z dużym silnikiem jeździ
    się fajniej niż z małym.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 12. Data: 2015-11-23 22:01:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwłaszcza ze w mieście wolno jechać 50 a za miastem dwa razy szybciej. Wyjątkiem są
    autostrady. W mieście fajnie się jeździ małym samochodem bo jest mniej problemów z
    parowaniem. Chujowa teoria ze autem z dużym silnikiem fajnie się jeździ.

  • 13. Data: 2015-11-24 00:15:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

> [...]
    > małym samochodem bo jest mniej problemów z parowaniem. Chujowa
    > teoria ze autem z dużym silnikiem fajnie się jeździ.

    gówno prawda

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 14. Data: 2015-11-24 00:56:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak ktos na wsi mieszka to tego co się dzieje w miastach jego umysł nie ogarnia.

  • 15. Data: 2015-11-24 01:00:47
    Temat: Parametry samochody, które ważne?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla mojej zony kolor był ważny. Zielony miał być i żeby skały sraly to żaden inny.

  • 16. Data: 2015-11-24 01:05:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 23 Nov 2015 00:51:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > I moje kolejne pytanie brzmi
    > jak Nm z hamowni (zakładam że moment jest mierzony na kołach)
    > ma się do Nm w katalogu producenta.

    Moment jest przeliczany na moment na wale silnika.
    I jeśli chodzi o jego maksymalną wartość, to jest parametrem mówiącym
    bardzo niewiele, praktycznie nic.

    Jak powiem Ci że samochód ma 300Nm i waży 1200kg to nadal bardzo niewiele
    będziesz wiedział o jego osiągach.
    Równie dobrze może to być jakieś zdechłe 1.9tdi z 115KM, a może też być 3.2
    o mocy 240KM które będzie przyspieszać 2x lepiej.

    Dopiero jak będziesz znał moc - czyli np. 150KM i masę 1200kg, no to już o
    osiągach będzie wiadomo dość sporo niezależnie czy to diesel, benzyna,
    turba-nieturba czy inne coś, to mniej więcej wiadomo jak to się będzie
    rozpędzać.

    > I ostatnie pytanie (w kontekście VW)
    > Czy są jakieś paramtry w których producenci nie mogą oszukiwać?

    czasy na 1/4 mili z zawodów :)

  • 17. Data: 2015-11-24 08:34:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 01:05:34 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > osiągach będzie wiadomo dość sporo niezależnie czy to diesel, benzyna,
    > turba-nieturba czy inne coś, to mniej więcej wiadomo jak to się będzie

    Ja to rozumiem
    Tylko pierwszy komentarz był :

    > no raczej, fizyka jest wszędzie taka sama. Chyba że to USA tam dostajesz
    > WHP - Wheel Horse Power :)

    Gdzie tam moc jest mierzona.
    Bo właśnie powyższy komentarz nie daje mi spokoju.

    Bo pierwsze na imprezie stwierdzili że Nm że to też jest ważny parametr.
    Ja fachowiec nie jestem.
    Ale wiem że jest takie urządzenie co skrzynia biegów się nazywa.
    I albo mam MOMENT=dużo siły jak startuje
    Albo mam OBRÓT= dużo obrotów jak szybko jade

    No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówić.
    Jak dla mnie to
    MOC < proste do oceny
    masa < proste do oceny
    skrzynia biegów < ?????????????????
    jest ważna.
    Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak że orać w polu mogę.
    Ale jakbym chciał nad morze nim pojechać to już ciężko by było.

  • 18. Data: 2015-11-24 09:47:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak ktos na wsi mieszka to tego co się dzieje w miastach jego umysł nie ogarnia.

    to, że ty nie oarniasz to nie znaczy, że inni tez tak mają

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2015-11-24 10:55:37
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 09:51, Bolko pisze:
    > U cioci na imienianach zawsze schodzi wcześniej czy później na samochody.
    >
    > Wniosek
    > Czy jest to volvoS40 z 2 litrowym silnikiem czy skoda 1,4 to
    > pali na posobnym poziomie wg komputera czyli 7+/100km.
    >
    > Ale pojawiło się pytanie
    > Moment obrotowy, modne słowo?
    > Fachowcy mówili jaki on jest ważny i trzeba na niego patrzeć.
    > Fachowiec nie jestem wiec sprawdziłem
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
    > na samym dole
    > I co ?
    > Zależy od mocy i odwrotnie od obrotów.

    W uproszczeniu:

    Najważniejsza jest moc.

    Moc składa się z momentu oraz obrotów.

    Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
    moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.

  • 20. Data: 2015-11-24 11:03:17
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 17:19, Scobowski pisze:

    > A to nie było jakos tak, że moc wychodziła ~ jako pochodna momentu po obrotach?

    Może chodziło o to że prędkość to pochodna przyspieszenia.