  • 21. Data: 2015-11-24 11:06:48
    Temat: Re: Parametry samochody, które ważne?
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Chujowa teoria ze autem z dużym silnikiem fajnie się jeździ.

    Sam jesteś chujowy.

  • 22. Data: 2015-11-24 11:21:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-24 o 08:34, Bolko pisze:
    > (...)
    > No i teraz nie wiem dlaczego o tym Nm zaczeli wszyscy mówić.
    > Jak dla mnie to
    > MOC < proste do oceny
    > masa < proste do oceny
    > skrzynia biegów < ?????????????????
    > jest ważna.
    > Bo mój traktor C330 ma w uj wielki moment tak że orać w polu mogę.
    > Ale jakbym chciał nad morze nim pojechać to już ciężko by było.

    A teraz weź ten silnik z C330 i załóż do innego pojazdu. Czyli w
    przybliżeniu masz Defendera czy ichniego Discovery, względnie jakiegoś
    Pajero.
    Da się tym jechać i 160km/h. Ale dobre przyśpieszenie jest tylko na
    początku - do ok. 50 km/h (np. Disco TD200), czy do 80 km/h (Pajero).
    Później już - jak w Maluchu.
    Im więcej biegów, tym lepiej - można przyśpieszać "podręcznikowo"
    pomiędzy max. momentem a max. mocą. Jak dobry automat - to jeszcze
    lepiej, brak strat czasu przy zmianie biegów.

    Po chwili:
    Trochę źle napisałem: C330 jest chyba z silnikiem wolnossącym. Czyli
    trzeba porównywać np. z Mercedesem MB115 W200.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2015-11-24 11:31:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-24 o 10:55, robot pisze:
    > Najważniejsza jest moc.
    >
    > Moc składa się z momentu oraz obrotów.
    >
    > Diesle mają mniejsze obroty więc muszą mieć większy
    > moment, żeby mieć taką moc jak benzyniaki.
    Nie zawsze tak to wygląda. Jak się przesiadłem z 75 konnej octavii na
    103 konne stilo, to wrażenie miałem, że ten mocniejszy (i lżejszy) jest
    słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z
    maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.
    Jacek

  • 24. Data: 2015-11-24 17:56:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 24.11.2015 11:31, Jacek wrote:

> [...]
    > słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z
    > maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.

    Z tego wynika tylko tyle, że Stilo trzbabyło kręcić do 4000 a Octavii nie.

    Nie oznacza to, że silnik był "słabszy" a po prostu nieoptymalnie z
    niego korzystałeś:P

    Shrek

  • 25. Data: 2015-11-25 01:38:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Nov 2015 11:31:41 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > słabszy. Stilo miało silnik "lubiący obroty" a więc o charakterystyce z
    > maksimum momentu gdzieś koło 4000, a octavia ciągnęła ładnie już od 2000.

    No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?

  • 26. Data: 2015-11-25 08:03:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-25 o 01:38, Tomasz Pyra pisze:

    > No tak, ale co to za sens robić zawody w jeździe na niewłaściwym biegu?
    Napisałem "miałem wrażenie" pod kątem tego, że szanowny Wątkotwórca IMO
    nie bardzo wie, co to jest ten tajemniczy moment obrotowy i dlatego
    bardziej do niego przemawia tłumaczenie "humanistyczne".
    Co do jazdy na niewłaściwym biegu to się nie zgodzę, bo jadąc Stilo przy
    2000 rpm i spokojnej jeździe wszystko było ok, gorzej, gdy trzeba było
    szybko przyspieszyć - wtedy zostawały 2 opcje: dać gaz i się denerwować,
    albo zredukować bieg i przyspieszać.
    Osobiście wolę auto, które ma w miarę dobre przyspieszenie w zakresie
    np. 2500-5000 rpm, od takiego, które ma ten zakres wąski.
    Jacek