  • 81. Data: 2016-10-23 19:51:07
    Temat: Re: Parkowanie przed czyimś domem
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-10-2016 o 18:32, Budzik pisze:

    > Niemniej z postów Tomka wywnioskowałem prosty i dosc logiczny wniosek -
    > chcesz zeby ci nie parkowali - ogrodz, nawet jezeli to nie jest droga
    > publiczna.

    Pytanie tylko czy to wniosek dla wygody (tak faktycznie najłatwiej, ale
    nie najtaniej), czy przymus dla właściciela.
    Podstawy prawne nie padły, więc należy zakładać to pierwsze.

  • 82. Data: 2016-10-23 19:56:00
    Temat: Re: Parkoanie przed czyimś domem
    Od: p...@g...com

    No daj juz spokój z tym ogradzaniem ;-) to ze jakiś kołek piszący ustawę nie zadał
    sobie trudu żeby zobaczyć jak robią to inni nie oznacza ze trzeba się tego ślepo
    trzymać ... w Europie praktykuje się w miarę czytelne oznakowanie i koniec żadnych
    fos, okopow, ogrodzeń itp wynalazków ... zresztą na parkingach sklepowych np Netto
    tez nie ma żadnych szlabanów tylko info ze teren prywatny opłata za przekroczenie
    czasu wynosi x pln i koniec ... ten problem rozwiązano w UE jakieś 20 lat temu ale
    spoko może coś przełomowego tu wydumacie ;-)

  • 83. Data: 2016-10-23 20:51:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 10:56:00 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    czasu wynosi x pln i koniec ... ten problem rozwiązano w UE jakieś 20 lat temu ale
    spoko może coś przełomowego tu wydumacie ;-)

    No ale nie chodzi o to jak by być mogło, a jak jest.
    Jest wiele, być może fajnych, rzeczy których zrobić się nie da, bo w
    ustawie jest to co jest.
    Można zawsze głosować na tych, którzy zmienią ustawę :)

  • 84. Data: 2016-10-23 20:55:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > No raczej tak. Może się kobiecie coś wydawało.

    Takie kłotliwe wyczuwam na kilometr :)
    ---
    A są jakieś niekłopotliwe ?

  • 85. Data: 2016-10-23 20:56:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Nie żartuje - taka jest interpretacja np statusu polskich norm. Ponieważ
    > są wymieniane jak załączniki do przetargów publicznych, to ktoś (chyba
    > nawet gmina) wystąpiła o uznanie ich za informację publiczną (wtedy
    > musiałyby być darmowo dostępne). Sąd orzekł, że nie masz obowiązku sie z
    > normami zapoznawać, masz jedynie obowiązek zgodnie z nimi wykonać
    > produkt usługę;) Chyba sąd najwyższy określi status polskich norm jako
    > utwory literackie;)

    Ale tak to jest chyba wszędzie na świecie - różne inne normy chyba też nie
    są dostępne za darmo, a działają.

    Swoją drogą może czas na projekt wiki-normy? :)
    ---
    Z płatnym dostępem ? Bo oni twierdzą, że mają do nich prawa autorskie i
    sprzedają je.

  • 86. Data: 2016-10-23 21:26:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jakich praw? Do publicznej drogi? Jak ziemia jest jej to niech ją sobie
    > ogrodzi. Ale to jest temat pomiędzy nią, a zarządca drogi - kierowcy nie
    > interesuje czyja jest to ziemia. Nie musi sprawdzać map geodezyjnych, żeby
    > przejechać albo zaparkować.

    Ty to chyba w blokach całe życie mieszkasz, bo wydaje się jakbyś
    zupełnie nie znał realiów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2016-10-23 21:33:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak tobie ktos kaze przestawić auto to to robisz, bez weryfikacji czy ten
    > ktos ma prawo zgłaszac do ciebie takie żadanie?

    A jak Ty parkujesz auto to to robisz, bez weryfikacji czy parkowanie
    jest dozwolone? Nie stawiaj się w roli pokrzywdzonego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 88. Data: 2016-10-23 21:37:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    Dnia Sat, 22 Oct 2016 18:00:14 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > A mogłbys ta teze odniesc do mojego pytania?

    Jeśli chodzi o drogę to nie wydaje się żeby był obowiązek jej opuszczenia.

    Kwestię terenu ogrodzonego reguluje art 193 KK.
    Jeśli chodzi o rządanie opuszczenia terenu nieogroczonego, to art 157 KW
    ogranicza to do lasu, pola, ogrodu, pastwiska, łąki lub grobli.

    Dróg czy chodników tam nie ma.
    ---
    Bez związku :-) Co ma mir domowy do parkowania ? Co ma opuszczanie gruntu do
    opuszczania czegoś innego (parkingu czy tam drogi) ?

    KC

    "
    Art. 222
    § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego rzeczą,
    ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje skuteczne
    względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.

    § 2. Przeciwko osobie, która narusza własność w inny sposób aniżeli przez
    pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje
    właścicielowi roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o
    zaniechanie naruszeń.
    "

  • 89. Data: 2016-10-23 21:55:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Ale mnie chodzi o Twoją ciekawość co do stanu faktycznego - a
    > najlepiej to sprawdzić u źródła.
    > Czyli poprosić ją o jakiś papierek na potwierdzenie tego co mówi.
    > Nie musiałbyś potem pytać na grupie, bo byś wiedział z pierwszej ręki.
    > ;-)

    Ciekawośc a załatwienie sprawy na miejscu to dwie różne sprawy.
    Wtedy ani nie miałem ochoty bo taka rozmowa mogłaby tylko eskalowac
    konflikt, ani nie miałem czasu a tak po minucie mnie tam nie było.

    Załózmy jednak, ze pokazałaby mi akt własnosci?
    I co?
    Tomek Pyra pisze (podajac akty prawne) ze nawet jeżeli ten fragment
    chodnika jest jej, to ze wzgledu na to ze jest to droga publiczna a nie
    ogrodzona dzialka - i tak mam prawo tam parkowac.
    ---
    Te artykuły są w innym temacie i nie stwierdzają twojego prawa.
    Skomentowałem zresztą jego artykuł podając co jest adekwatne do sytuacji.

    re pisze ze jest odwrotnie ale on ze znanym sobie wdziekiem, od podania
    przepisów na ktore sie powołuje, sie wzbrania.
    ---
    Miałeś poszukać. Podałem w jakim obszarze. Znowu nie chciało się ?

  • 90. Data: 2016-10-23 22:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Albo ew. właścicielka z informacją - tyle że ta opcja Tobie nie
    > odpowiadała....

    Ale skad ja mam wiedziec ze to włascicielka.
    Jak wisi tablika, jest na niej jakas informacja to mozna załozyć, że
    informacja jest stała i warto ja weryfikowac.

    Jak przychodzi ktos i cos mowi to dzis moze powiedziec, ze chodnik jest jej
    a jutro ze jest angielska królowa :)

    > Nie rozumiem, czyli też zakładasz, że linie są źle wrysowane?

    Nie wiem po co miałyby być te dodatkowe działki przy ulicy.
    Mama w tym temacie mała wiedze, wiec trudno mi robić jakiekolwiek
    założenia/