  • 91. Data: 2016-10-23 22:01:05
    Temat: Re: Parkowanie przed czyimś domem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Pytanie tylko czy to wniosek dla wygody (tak faktycznie najłatwiej, ale
    > nie najtaniej), czy przymus dla właściciela.
    > Podstawy prawne nie padły, więc należy zakładać to pierwsze.

    Wydawało mi się ze padły podstawy prawne...

  • 92. Data: 2016-10-23 22:01:05
    Temat: Re: Parkoanie przed czyimś domem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Takie kłotliwe wyczuwam na kilometr :)
    > ---
    > A są jakieś niekłopotliwe ?

    No te niekłotliwe... ;-)

  • 93. Data: 2016-10-23 22:10:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Może tak być.
    > Tomka czytałeś wybiórczo - przecież też pisał, że wiele dróg nie jest
    > drogą publiczną.

    Staram sie czytac dokładnie ale zawsze moze cos umknac.

    Niemniej z postów Tomka wywnioskowałem prosty i dosc logiczny wniosek -
    chcesz zeby ci nie parkowali - ogrodz, nawet jezeli to nie jest droga
    publiczna.
    ---
    Co to ma do twojego naruszenia własności ? Przeczytaj te przepisy. One nie
    dają Ci żadnych praw. I niestety nie możesz wyjść z założenia, że co nie
    jest zabronione to jest dozwolone bo KC wyraźnie mówi że właściciel może
    skierować do Ciebie takie roszczenie jakie kwestionowałeś.

  • 94. Data: 2016-10-23 22:15:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > Podstawy prawne nie padły, więc należy zakładać to pierwsze.

    Wydawało mi się ze padły podstawy prawne...
    Przeczytałeś w ogóle podane przepisy ? Chcesz by ktoś zrobił to za Ciebie i
    powiedział jak jest a Ty tylko mu przytakniesz albo nie ?

  • 95. Data: 2016-10-23 22:26:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 18:32, Budzik pisze:
    > I ja rozumiem, ze ma uraz, tyle tylko, ze tutaj grzecznie powiedziałem, ze
    > za minute wracam a ona dalej swoje.
    Pewnie byłeś siedemnastym, który mówił, że na minutę. :-)

    Robert

  • 96. Data: 2016-10-23 22:32:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-10-2016 o 22:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wydawało mi się ze padły podstawy prawne...

    A mnie, że nie padły.

  • 97. Data: 2016-10-23 22:33:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-10-2016 o 22:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale skad ja mam wiedziec ze to włascicielka.

    A skąd masz wiedzieć, że wbita tabliczka jest zgodna ze stanem faktycznym?
    Przecież wbić ją może ta sama kobieta....

  • 98. Data: 2016-10-23 22:33:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Albo ew. właścicielka z informacją - tyle że ta opcja Tobie nie
    > odpowiadała....

    Ale skad ja mam wiedziec ze to włascicielka.
    A jakie ma znaczenie skąd ? Ważne czy właścicielka a nie czy Ty to wiesz.

    Jak wisi tablika, jest na niej jakas informacja to mozna załozyć, że
    informacja jest stała i warto ja weryfikowac.
    ---
    No nie, to tylko tabliczka. Ważne czy prawna :-)

    http://niusy.pl/9tf

    Jak przychodzi ktos i cos mowi to dzis moze powiedziec, ze chodnik jest jej
    a jutro ze jest angielska królowa :)
    ---
    Już dziś sprawdź czy nie naruszyłeś czyjegoś prawa :-)

  • 99. Data: 2016-10-23 23:29:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 21:37:02 +0200, re napisał(a):

    > "
    > Art. 222
    > § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego rzeczą,
    > ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje skuteczne
    > względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.
    >
    > § 2. Przeciwko osobie, która narusza własność w inny sposób aniżeli przez
    > pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje
    > właścicielowi roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o
    > zaniechanie naruszeń.
    > "

    Jeszcze musisz znaleźć dobry zespół prawników, którzy tak zamotają
    sędziego, żeby uwierzył że ten artykuł odnosi się do parkowania na drodze.
    Zwłaszcza że wymienione przezemnie artykuły wprost odnoszą się do żądań
    związanych z posiadanym terenem, a ten odnosi się do rzeczy.

  • 102. Data: 2016-10-23 23:34:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > A jak Ty parkujesz auto to to robisz, bez weryfikacji czy parkowanie
    > jest dozwolone? Nie stawiaj się w roli pokrzywdzonego.

    No staram sie weryfikowac czy mozna parkowac patrzac na znaki.
    Przyznaje ze do ksiag wieczystych nie zagladam.
    A ty?