  • 1. Data: 2019-12-06 09:40:17
    Temat: Partycja EFI
    Od: jacek <j...@o...pl>

    Prawdopodobnie psuje mi się partycja EFI na dysku SSD. Objawy są takie że
    uruchamiany komp staje na etapie załadowania systemu. Do biosu można wejść
    za każdym uruchomieniem bez problemu. Już raz, parę tyg. temu, przy
    identycznych objawach, dłubiąc w biosie udało mi się przywrócić ładowanie
    systemu ale nie wiem jakim cudem :) Jeśli ktoś wie co tam na tej EFI jest,
    jak ją sprawdzić, naprawić, napisać na nowo, edytować, niech da jakiś
    cynk.
    Partycje użytkowe tego dysku, w tym systemowa, są sprawne i
    dostępne. Obecnie działam z dodatkowego dysku SSD, na którym
    zainstalowałem prowizorycznie innego Minta. Jeśli w biosie ustawię
    butowanie z tego dysku, komp startuje bez problemów. Jeśli przełączę na
    ten z felerną EFI - klops.

    PS. Po dłubaniu tu i tam, w tej chwili, gdy butuję z felernego dysku,
    system (Mint) mi się zgłasza w emergency mode, po wyczekaniu 1,5 min.
    Mogę się zalogować jako root i nawet zapuścić startx ale nie wiem jak to
    wykorzystać do naprawy butowania jako user :)

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2019-12-06 16:46:17
    Temat: Re: Partycja EFI
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2019-12-06 o 09:40, jacek pisze:
    > Prawdopodobnie psuje mi się partycja EFI na dysku SSD....

    Zanim zaczniesz się bawić systemem plików zobacz czy problemem nie jest
    sam dysk SSD od strony sprzętowej. Zacznij od sprawdzenia dysku
    programem diagnostycznym producenta. Zabawa z systemami plików może nie
    mieć sensu jeśli SSD pada. Najpierw to wyklucz.

    --
    t0maszek

  • 3. Data: 2019-12-06 17:24:57
    Od: jacek <j...@o...pl>

    W dniu Fri, 06 Dec 2019 16:46:17 +0100, użytkownik Tomaszek napisał:

> [...]
    > programem diagnostycznym producenta. Zabawa z systemami plików może nie
    > mieć sensu jeśli SSD pada. Najpierw to wyklucz.

    To dysk SSD M.2 Samsunga. Gsmartcontrol nie wykazuje nic podejrzanego w
    SMART, testy uproszczony i pełny przechodzi, sprawdzenie partycji za
    pomocą e2fsck nie wykazuje błędów. Dane zbackupowane, można się bawić :)

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2019-12-07 11:57:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2019 17:24, jacek wrote:
    > pomocą e2fsck nie wykazuje błędów. Dane zbackupowane, można się bawić :)

    Zacznij od cat /dev/zero >/dev/sda

    Zabawa może nie jest przednia, ale za to dowiesz się w końcu czy to wina
    dysku czy poprzedniej zabawy.

  • 5. Data: 2019-12-07 23:40:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jacek" qsd45h$frk$...@d...me

    > Partycje użytkowe tego dysku, w tym systemowa,

    Więc po co Ci jakieś inne, nad którymi nie panujesz?

    > są sprawne i dostępne.

    Pytam z ciekawości bo nie mam Linuksa.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-12-08 00:28:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5dec2a5a$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > Pytam z ciekawości bo nie mam Linuksa.

    Nie mam Linuksa na PeCecie -- bo ogólnie mam sporo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-12-08 10:01:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 23:40:02 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Więc po co Ci jakieś inne, nad którymi nie panujesz?
    Niby dlaczego nie panuję? Skąd taki zarzut? Oprócz systemowej mam na tym
    dysku dwie inne partycje. Partycję EFI którą wymyślił MS a jest wymagana
    na płytach z biosem UEFI i partycję Dane, którą tradycyjnie mam od kiedy
    używam kompa.

    > Pytam z ciekawości bo nie mam Linuksa.
    No to pora zainstalować i wypróbować.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-12-08 10:01:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 00:28:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie mam Linuksa na PeCecie -- bo ogólnie mam sporo...

    Jeśli masz na myśli Androida -to nie całkiem to samo :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-12-08 14:56:30
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2019-12-08 at 10:01, Jacek Maciejewski wrote:
    > Partycję EFI którą wymyślił MS

    A skąd taka, obraźliwa dla Intela, informacja??

    --
    mrg

  • 10. Data: 2019-12-08 16:14:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 14:56:30 +0100, marrgol napisał(a):

    > A skąd taka, obraźliwa dla Intela, informacja??

    Sorry, zadziałał stereotyp :) Oczywiście, tym razem zawinił Intel :)
    --
    Jacek
    I hate haters.