  • 81. Data: 2017-06-06 14:55:25
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" napisał:

    > Windowsów w żadnej wersji za rodzimy system na IBM PC, bo w momencie
    > powstawiania IBM PC Windowsy nie istniały,

    Sens super, tylko te "Windowsy" od kogoś posługującego się słowem pisanym
    ZAWODOWO :)

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2017-06-06 15:19:21
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" napisał:

    > Pecet, to konstrukcja sprzętowa komputera osobistego opracowana
    > przez firmę IBM i licencjonowana każdemu, kto chciał kupić na nią
    > licencję. Obecnie spotykana tylko w muzeach, bo to, co mamy na
    > biurkach, to efekt prawie 40 lat rozwoju tej architektury, która z
    > pierwowzorem ma bardzo niewiele wspólnego.

    Ma i to bardzo wiele. Jest nią architektura procesorów x86.

    > DOS - jak sam zauważyłeś, to w największej ogólności każdy
    > system operacyjny, który korzysta z dysków. Ale rzeczywiście, obecnie
    > najczęściej tę nazwę stosuje się do linii rozwojowych systemów IBM PC
    > DOS, MS DOS oraz ich klonów, jak DR DOS, FreeDOS, OpenDOS itp.

    Jeśli chcemy byc dokładni to:

    DOS - Digital Operating System. Opracowany przez IBM do swojego wczesnego
    komputera. To, o czym piszesz nazywa się MS DOS. Microsoft Dysk Perating
    System. Nazwa wynika prawdopodobnie z nałogowej skłonności M$ do plagiatu.

    > Windows - to nazwa całej rodziny systemów o bardzo różnej
    > architekturze wewnętrznej i sposobie działania, które różnią się od
    > siebie niemal tak bardzo, jak DOS i Linux, a które mają wspólną
    > głównie nazwę i producenta.

    O bardzo różnej architekturze??? Daj sobie siana i nie rozpędzaj sie.

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2017-06-06 18:16:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-06 o 15:19, Kamil pisze:
    > (...)
    >
    > O bardzo różnej architekturze??? Daj sobie siana i nie rozpędzaj sie.

    A o maszynach z Windows Embedded słyszałeś?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 84. Data: 2017-06-06 18:18:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-06 o 18:16, Adam pisze:

    > A o maszynach z Windows Embedded słyszałeś?

    Oraz jeszcze np. PowerPC ze swoimi NT..

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 85. Data: 2017-06-06 21:56:12
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Kamil napisał w Tuesday 06 of June 2017 15:19:

    > Ma i to bardzo wiele. Jest nią architektura procesorów x86.

    I może cały czas jest stosowane adresowanie z segment:offset?
    :-O

    A... przepraszam. Został PC-speaker. :-/ I może nawet się za
    dużo nie zmienił.

    > Jeśli chcemy byc dokładni to:
    >
    > DOS - Digital Operating System. Opracowany przez IBM do swojego
    > wczesnego komputera.

    Digital? Pierwsze słyszę. Źródło poproszę.

    > O bardzo różnej architekturze???

    A jakież to głębokie architektoniczne podobieństwa pomiędzy
    Windows 2.0 (na jedynce nie pracowałem) a Windows 10 uzasadniają
    poddawanie mojego twierdzenia w wątpliwość? Konkrety proszę.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 86. Data: 2017-06-07 20:59:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Stożek" 1...@p...stozek.waw.pl

    > A... przepraszam. Został PC-speaker. :-/
    > I może nawet się za dużo nie zmienił.

    Był doskonały! Nawet The Beatles miałem na głośnik -- tak
    ładnie, że bez trudu ;) dawało się załapać, jaki utwór jest grany.

    BTW -- pod WXP mam dyskografię (ponoć całą -- nie wiem, bo
    nie interesuję się tym) TB, która pod W10 nie chodzi...
    Chodzi bez problemu pod WXP na VBoxie.

    Pod Androidem też są ;) Virtualne maszyny.
    Samą aplikację (jest ich wiele) zainstalowałem,
    ale WXP jeszcze ;) nie instalowałem...

    Ciekawe, jak daleko/głęboko posunie się ta wirtualizacja...

    -=-

    BTW problemów i niekompatybilności...

    Nvidia lepiej sprawuje się niż wbudowana grafika Intela -- DVB-T na
    donglu poprawnie chodzi na NV, ale sprawia trudności na Intelu...
    LibreOffice też bezproblemowo na NV...

    > A jakież to głębokie architektoniczne podobieństwa
    > pomiędzy Windows 2.0 (na jedynce nie pracowałem)

    Nawet gdzieś mam jedynkę. :)

    > a Windows 10 uzasadniają poddawanie mojego
    > twierdzenia w wątpliwość? Konkrety proszę.

    -=-

    Jakież to gapp ;) początkowym W95 (niemal dokładnie
    W3.11fwg z GUI WNT) i kolejnymi W9x? Jakież gapp
    ostatnim W98 a początkowym WME?

  • 87. Data: 2017-06-08 11:39:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Ciekawe, jak daleko/głęboko posunie się ta wirtualizacja...
    > (...)

    Na ostatnim spotkaniu z Microsoftem była część dotycząca wirtualizacji.
    Oprócz krótkiego wstępu dotyczącego serwerów blade oraz poziomów
    wirtualizacji, prelegenci omawiali wirtualne serwery, wirtualne switche,
    wirtualne sieci, wreszcie całe wirtualne serwerownie.
    Ale za bardzo się temu nie przysłuchiwałem - bardziej z tego bloku
    interesowały mnie pop... zasady licencji serwerowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 88. Data: 2017-06-08 18:46:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" ohb60a$big$...@u...news.interia.pl

> [...]
    > blade oraz poziomów wirtualizacji, prelegenci omawiali
    > wirtualne serwery, wirtualne switche, wirtualne sieci,

    Czemu takie wirtualne życie ma służyć?

    -=-

    Wirtualny WXP na komórce zeżarłby mi kilka GB ,,dysku''.
    (chodzący WXP bez SPx mogę zmieścić na 700 MB, ale
    cały zajmie około 4 GB)
    To powód do kupna pojemniejszej karty. Przy okazji
    i lepszy CPU, i więcej RAMki też by przydało się... ;)

  • 89. Data: 2017-06-08 21:23:37
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 18:47:09 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
    > "Adam" ohb60a$big$...@u...news.interia.pl

    > Czemu takie wirtualne życie ma służyć?

    Łatwiej zarzadzać sprzętem i kosztami.
    Mając w firmie więcej działów które maja potrzeby w IT łatwiej jest i kontrolowac
    który dział biznesowy zjada ile zasobów IT i planowac rozbudowy i rozliczać kto ile
    powinien do kupki dorzucic aby IT miało na kolejne serwery.

    Dodatkowo to pozawala na lepsze bezpieczeństwo ponieważ zasoby działu call center nie
    muszą miec dostepu do zasobów działu księgowego. Itp.

  • 90. Data: 2017-06-09 01:10:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 3...@g...co

    > Czemu takie wirtualne życie ma służyć?

    : Łatwiej zarzadzać sprzętem i kosztami.

    Co komu po zarządzie swiatem nanibnym? ;)

[...]

    Argumentacja dziwna. [albo ja jestem dziwny]

    : Dodatkowo to pozawala na lepsze bezpieczeństwo ponieważ
    : zasoby działu call center nie muszą miec dostepu do
    : zasobów działu księgowego. Itp.

    W rzeczywistym świecie także można zadbać o separację
    a i wirtualne serwery można łączyć podobnie do łączenia
    rzeczywistych. ;) Budowanie takich sieci ;) zarzuciłem
    kilkanaście lat temu -- z uwagi na skromne możliwości
    komputera rzeczywistego, na którym postawione były te
    (VM akurat) Virtualne Maszyny...

    Dzisiejsze komputery rzeczywiste dają lepsze warunki.
    Oglądanie filmów z Jutuby na VB -- bezproblemowo w HD,
    czy nawet w FHD... (nie pamiętam, a nie chcę ani zmyślać,
    ani sprawdzać) Mam teraz i5 7200 (szczytowo ponad 3 GHz)
    i 4 GB RAM (chodzi to na 2133 i chyba CL15) oraz niezbyt
    szybki (5400 rpm) HDD Toshiby.

    -=-

    BTW -- jeden z moich poprzednich CPU miał imię bodajże T7300. ;)
    Wstecznictwo? ;) Już na nim (na 2GHz) VB pod WXP szalał doskonale.

    OE gospodarza łykał te same DBXy, które łykał OE gościa. :)
    Oczywiście nie przesadzałem z tym -- VB na WXP stanął jako
    czysty klon, gdy zmuszony byłem do postawienia takiegoż na
    W7Starterze. Oba ,,dyski'' VB (z WXP i z W7S) mogły pracować
    wymiennie -- raz jako ,,dyski'' VB pod WXP, raz jako ,,dyski''
    VB pod W7S. Niestety z lenistwa zainstalowałem to na starych
    VBoxach a nowe -- nie czytały ,,dysków'' w starych formatach...

    Zainstalowanie starego VB na W10 oczywiście nie powiodło się.
    Ogólnie -- wielu programów chodzących kiedyś na Win nie mogę
    zainstalować na W10 64bit.

    -=-

    Na Android też są virtualne komputery.
    [plaga jaka czy co?...]