  • 81. Data: 2016-09-30 19:43:41
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 11:33:31 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > To pewie są równie ogarnięci w temacie Delphi

    Wiesz, jak ktoś - gdy potrzebuje - po prostu dostaje komputer plus
    system plus Delphi - i nawet nie musi/nie może sam instalować softu -
    to mu zwyczajnie Lazarus wisi. To tak jak właściciel Mercedesa nie
    musi znać się na hulajnogach.

  • 82. Data: 2016-09-30 19:50:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 11:55:03 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > Oświecę Cię - jest to od początku.

    Nie było. Ale miło że jest.

    > A od prawie dekady są też funkcje anonimowe.

    No cóż, ja pisałem programy w Pascalu trochę wcześniej. Ale zmartwię
    cię: od ponad dekady jest Ada.

  • 83. Data: 2016-09-30 20:15:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > PS. Dla Twojej wiadomości; mój program w Pascalu (Delphi) to ponad
    1 mln
    > LoC kodu (nie bibliotek standardowych lub firm trzecich).

    1. Ile z tego sam napisałeś (stworzyłeś, nie przepisaleś)?

    2. Ile czasu ci to zajęło?

    3. Jaka cześć tego to copy-paste? Tzn. ile linijek się powtarza?

    4. Czy jesteś pewien, że używając innego języka nie osiagnąłbyś celu
    mniejszym kosztem?

    5. Wreszcie: dlaczego za 1 milion LOC musiałeś zabrać się sam? Czy
    dlatego że Pascal nie nadaje się do pracy zespołowej?

    Nota bene, milion LOC przez 10 lat to 100 tysięcy rocznie, czyli
    około 10 tysięcy miesięcznie (wakacje, część już napisanego trzeba
    skasować). To daje 300 do 400 dziennie. Napisać. Zdebugować.
    Udokumentować. Osiągalne. Ale jeżeli: to bardzo prymitywny kod; stać
    nas na czekanie 10 lat na wejście na rynek (a to oznacza dwie trzy
    generacje hardware, OS i całej reszty). A jeszcze trochę czasu
    potrzeba na architekturę i administrację (choćby backup).

    Więc albo konfabulujesz, albo napisz więcej konkretów.

  • 84. Data: 2016-09-30 20:26:48
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 12:48:13 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > btw a do C czy C++ też używanie kompilatorów z czasów gierka czy
    może

    Ostatnio cośtam zrobiłem pod Turbo C 2.01. Dlaczego? Bo nic nowszego
    nie chciało działać na zabytkowym sprzęcie.

    Parę rzeczy mnie zaskoczyło: brak operatora przecinka, brak
    deklaracji częściowych. Kiedyś nie zwracałem na to uwagi. Ogólnie
    jednak można było całkiem przyjemnie pisać, prawie tak samo dobrze
    jak w MSVC 2015. Oczywiście int 16 bitowe, ograniczenie pamięci,
    prymitywne BGI.

  • 85. Data: 2016-09-30 20:29:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 12:11:20 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Argumenty na poziomie gimbazy.

    A to po to abyś nawet ty zrozumiał.

  • 86. Data: 2016-09-30 20:32:56
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > Duży to duży. Składający się z setek modułów, setek lub tysięcy
    klas,
    > obejmujący swoim działaniem szerokie spektrum technologii. A czy
    dla NASA
    > czy nie to już w NASA pytaj. Tylko warto pamiętać, że softwaru
    używa cały
    > świat, nie tylko NASA.

    Ogolnikowe pitolenie. A ja konkretnie pytam: co konkretnie zrobiłeś w
    Pascalu i dlaczego jest to takie dobre?

  • 87. Data: 2016-09-30 20:47:41
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 20:15, slawek pisze:
    > 1 mln
    >

    > Więc albo konfabulujesz, albo napisz więcej konkretów.

    Zaczynasz się kompromitować. Poważnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 88. Data: 2016-09-30 20:57:15
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 20:32, slawek pisze:
    > klas,
    > dla NASA
    > używa cały
    >
    > Ogolnikowe pitolenie. A ja konkretnie pytam: co konkretnie zrobiłeś w
    > Pascalu i dlaczego jest to takie dobre?

    https://jonlennartaasenden.wordpress.com/2014/11/06/
    famous-software-made-with-delphi/

    SOFIA, Nasa software project
    http://www.nasa.gov/mission_pages/SOFIA/index.html

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 89. Data: 2016-09-30 21:15:23
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 20:47:41 +0200, Kviat <null> wrote:
    > Zaczynasz się kompromitować. Poważnie.

    Zupełnie poważnie: jeżeli ktoś się chwali tym że jeden jego program
    ma milion LOC, lecz nie potrafi podać jakichkolwiek konkretów, to
    albo jest absurdalnie głupi (lub zwyczajnie chory psychicznie), albo
    bierze coś mocniejszego niż zwykłe zioło.

  • 90. Data: 2016-09-30 21:44:14
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 21:15, slawek pisze:

    > Zupełnie poważnie: jeżeli ktoś się chwali tym że jeden jego program ma
    > milion LOC, lecz nie potrafi podać jakichkolwiek konkretów,

    Nie żartuj. Chcesz konkretów? To sobie przeszukaj pl.comp.lang.delphi,
    pl.comp.bazy-danych i podobne. Zacznij od co najmniej kilkunastu lat wstecz.
    Użyj słów kluczowych.

    > to albo jest
    > absurdalnie głupi (lub zwyczajnie chory psychicznie), albo bierze coś
    > mocniejszego niż zwykłe zioło.

    Nie znasz człowieka i z góry zakładasz, że konfabuluje.
    Przeginasz.

    Pozdrawiam
    Piotr