  • 51. Data: 2019-05-16 08:14:09
    Temat: Re: Pasek
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 maja 2019 23:07:57 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Statystyki pokazują, że jest znacznie lepiej.

    Ale nie pokazuja czemu.

    Np. tu:
    https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs20xx_pedestri
    ans.pdf

    Niby mamy prawie 3x tyle co francja. Ale osob starszych wsrod zabitych mniej.
    Podobnie dzieci.

    Czyli co? Kierowcy celuja w doroslych tylko?

    FR 5% 52% 43%
    PL 2% 36% 62%

    Prawda jest pewnie inna: Dorosli w krajach europy wschodniej po prostu wiecej chodza
    zamiast jezdzic autami. Szczegolnie wieczorami. I sa rozjezdzani.

    Pora dnia:
    0-4 4-8 8-12 12-16 16-20 20-24
    FR 9% 13% 25% 16% 25% 12%
    PL 6% 12% 12% 10% 39% 22%

    Rowno caly tydzien:
    P W S C P S N
    FR 15% 17% 14% 11% 15% 16% 12%
    PL 14% 14% 14% 13% 18% 16% 11%

    I nieco bardziej w zime.
    s-m k-c l-w p-g
    FR 23% 20% 24% 34%
    PL 24% 16% 19% 41%

    Oswietlenie:

    FR 23% 0% 15% 0% 1% 56% 4% 0%
    PL 30% 0% 30% 0% 0% 29% 11% 0%

    trzecia kolumna to ciemnosc i swiecace latarnie.
    szosta to dzien
    siodma poranek/wieczor

    Na moje to nie wina tego ze zle jezdzimy. Tylko tego ze mamy szybciej ciemno i ludzie
    wiecej chodza wieczorami bo nie maja aut.

    a jak jezdza z punktu widzenia pieszego nieco wiem, roznicy nie odczuwam zbytniej.
    Tak nie ufam polskiemu kierowcy jak i holenderskiemu, francuskiemu jak i
    amerykanskiemu czy kanadyjskiemu. Jezdza tak samo nieprzewidywalnie.

    Irlandzkich nie mialem za bardzo okazji pocwiczyc bo tam gdzie siedzialem aut
    jezdzilo tak malo jak u nas za PRL.

    Jedyna roznica jaka widze jest taka ze na malych uliczkach w Polsce sie jedzie i sie
    nie zatrzymuje przed pieszymi. Na zachodzie to robia.
    Ale tam te uliczki sa zazwyczaj bardzo spokojne. A u nas na nich jest zazwyczaj spory
    ruch.

    Na zachodzie jak jest ulica ruchliwa to mozna stac do usranej smierci i strumien aut
    sie nie zatrzyma, a jak jest przerwa to jak sie idzie to widac ze auta nie zwalniaja.

    Podobnie z punktu widzenia rowerowca. Tak samo unikam drog w Polsce jak i poza
    Polska. Jedyna roznica jest taka ze jadac osiedlowkami w Polsce mam spory ruch a na
    zachodzie jest on mniejszy, bo zazwyczaj ruch glowny jedzie ulicami poza osiedlowymi.

  • 52. Data: 2019-05-16 09:18:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-15 o 01:09, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > być dużo, dużo "niższa", bo jak wszyscy wiemy, prawa fizyki są takie, że
    > "położony" na drodze w poślizgu motocykl zwiększa swoją prędkość ze
    > względu na tzw. ujemne tarcie.
    >
    > Przed skrzyżowaniem jest zakręt.
    >
    > Tak więc jak można się domyślić wina jest tylko i wyłącznie po stronie
    > ślepego starucha, który patrzy tylko na wprost i nie potrafi dostrzec
    > drogi za zakrętem jak każdy, normalny, zdrowy człowiek. Tutaj
    > motocyklista w ogóle nie zawinił. Tu na pewno nie było prędkości.
    >
    > Żal mi młodego chłopaka, ale niech każdy sam wyciągnie wnioski.

    Ja sam poruszam się czasem skuterem - ale staram się myśleć w taki
    sposób, że przewiduję kierowców, którzy mogą mnie nie zauważyć albo się
    zagapić. Nie pcham się między samochodami z prędkością większą niż taką,
    która umożliwia mi zahamowanie w miejscu (bo są nieogary, które
    otwierają drzwi, bo wysiadają na środku drogi na światłach). Wiem też,
    że dla niektórych to ujma, jak jedzie przed nimi pyrkawka - takim też
    ustępuję, bo szkoda zdrowia...
    Niestety większośc motocyklistów sądzi, że jest nieśmiertelna. Wpychają
    się np. między ciężarówkę i osobówkę jadąc po linii oddzielającej pasy.
    Przekraczenie prędkości to u nich norma, wyprzedzanie z braku
    poszanowania dla przepisów, logiki i ludzi.
    Co nie oznacza, że kierowcy też mają za uszami - w tym przypadku podobno
    ktoś go nie zauważył... Na ty, filmie widać tylko skutek...
    T.

  • 53. Data: 2019-05-16 12:26:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.05.2019 o 20:14, J.F. pisze:

    >ABS jest na pokładzie motocykli od niedawna. Większość chyba dalej
    >nie ma.

    >Nie bez powodu wszystkie ujęcia są z toru;)

    Z toru, ale zobacz np od 38s - jak idealnie dozuje sile hamowania i
    jedzie niemal tylko na przednim kole ... i to juz niemal na zakrecie.

    >Zresztą - nawet na tej grupie są tacy co lepiej ponoć ogarniają
    >sprawę niż ABS i największe zło ESP;)

    Jak pisalem - hamowanie w samochodzie nigdy nie sprawialo mi klopotow.
    Wiec po co przeplacac za ABS :-)

    ESP to co innego.

    J.

  • 54. Data: 2019-05-16 16:24:39
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 maja 2019 02:18:43 UTC-5 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > która umożliwia mi zahamowanie w miejscu (bo są nieogary, które
    > otwierają drzwi, bo wysiadają na środku drogi na światłach).

    Popieram az dotad :)

    > Wiem też,
    > że dla niektórych to ujma, jak jedzie przed nimi pyrkawka - takim też
    > ustępuję, bo szkoda zdrowia...

    Tak nie robie.
    To zaprasza kierowcow do wyprzedzania. I robia to z bardzo niewielkim zapasem
    odleglosci.

    W praktyce niby jednoslad i samochod sie zmieszcza na jednym pasie ale jak kierowca
    widzi ze obok jedzie inne auto to i swiadomie i podswiadomie wola miec wiekszy odstep
    od samochodu po lewej niz od jednosladu po prawej.

    To tez ma wade bo wtedy trzeba jechac po nierownej czesci drogi, w kaluzy, po
    dziurach, piachu.

    Ja tak nie robie.
    Trzymam dla siebie okolo 1/3 pasa.

    I mysle ze jest bezpieczniej niz jakbym jechal 1-1.5m od pobocza.

  • 55. Data: 2019-05-16 16:56:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Popieram az dotad :)

    >Tak nie robie.
    >To zaprasza kierowcow do wyprzedzania. I robia to z bardzo niewielkim
    >zapasem odleglosci.

    Tu nie o ujme chodzi, tylko o predkosc.
    Jedzie taka pyrkawka, i spowalnia.
    Zdejmijcie sobie ogranicznik, to nie bedzie problemow :-P

    A potem jeszcze wyprzedzisz z duzym trudem, trafisz na czerwone, a tu
    cie taki omija ... bez zapasu odleglosci :-)

> [...]
    >jednosladu po prawej.
    >To tez ma wade bo wtedy trzeba jechac po nierownej czesci drogi, w

    Trzeba sie dac wyprzedzic na skrzyzowaniu, tam wiecej miejsca.

    Albo szybciej jechac i w ogole nie bedzie problemu :-)

    J.

  • 56. Data: 2019-05-16 17:37:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 12:26, J.F. pisze:

    > Z toru, ale zobacz np od 38s - jak idealnie dozuje sile hamowania i
    > jedzie niemal tylko na przednim kole ... i to juz niemal na zakrecie.

    Ale ja nie mówię, że się nie da. Tylko profesjonalista na torze a zwykły
    użytkownik na drodze to dwa różne światy. Generalnie jak masz moto bez
    ABSu to możesz bezpiecznie założyć, że zaparkujesz wcześniej czy później
    komuś w dupie, jak nie będziesz trzymał odstępu.

    > Jak pisalem - hamowanie w samochodzie nigdy nie sprawialo mi klopotow.
    > Wiec po co przeplacac za ABS :-)
    >
    > ESP to co innego.

    Mi dla odmiany utrzymanie kierunku bez esp się do tej pory udawało, a
    abs często był w użyciu. Nie to żeby się bez nie dało, ale po co się
    napinać z gorszym efektem?

    Shrek

  • 57. Data: 2019-05-16 17:52:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 08:14, s...@g...com pisze:

    > Ale nie pokazuja czemu.

    Ale pokazują, że na zachodzie _jest_ znacznie lepiej i żadnymi czarami
    tego nie odczynisz.

> [...]
    > Podobnie dzieci.
    >
    > Czyli co? Kierowcy celuja w doroslych tylko?

    Dalej zapewne w każdej grupie mniej w trupach na milion mieszkańców.
    Więc obiektywnie dalej jest tam zanacznie lepiej.

    > Prawda jest pewnie inna: Dorosli w krajach europy wschodniej po prostu wiecej
    chodza zamiast jezdzic autami. Szczegolnie wieczorami. I sa rozjezdzani.

    Raczej Polacy dłużej w robocie siedzą.

> [...]
    > 0-4 4-8 8-12 12-16 16-20 20-24
    > FR 9% 13% 25% 16% 25% 12%
    > PL 6% 12% 12% 10% 39% 22%
    >
    > Rowno caly tydzien:
    > P W S C P S N
    > FR 15% 17% 14% 11% 15% 16% 12%
    > PL 14% 14% 14% 13% 18% 16% 11%
    >
    > I nieco bardziej w zime.
    > s-m k-c l-w p-g
    > FR 23% 20% 24% 34%
    > PL 24% 16% 19% 41%
    >
    > Oswietlenie:
    >
    > FR 23% 0% 15% 0% 1% 56% 4% 0%
    > PL 30% 0% 30% 0% 0% 29% 11% 0%
    >
    > trzecia kolumna to ciemnosc i swiecace latarnie.

    Trzeba by sprawdzić jak wypada szczyt w stosunku do zachodu słońca.

    > Na moje to nie wina tego ze zle jezdzimy. Tylko tego ze mamy szybciej ciemno

    Nie sądzę - trzeba by porównać w trupach na milion w poszczególnych
    kategoriach - i jestem dziwnie pewny, że w prawie każdej będzie u nas
    więcej trupów. Więc jednak gorzej/.

    > i ludzie wiecej chodza wieczorami bo nie maja aut.
    Akurat w ilości aut na mieszkańców to chyba przebijamy Francję, więc...
    raczej nie.

> [...]
    zachodzie jest on mniejszy, bo zazwyczaj ruch glowny jedzie ulicami poza osiedlowymi.

    Akurat rowerem wolę po jezdni - bardziej przewidywalnie, widocznie i
    jednak nikt celowo nie chce cię zabić. A jak ścieżką, to traktują cię
    jakby cię niewidzieli (abstrahując od tego, że często rzeczywiście nie
    widzą, ale nawet wymienienie kontaktu wzrokowego nie skłania często ro
    rezygnacji z pierwszeństwa "nadanego" przez zieloną strzałkę).

    Shrek

  • 58. Data: 2019-05-16 19:09:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 maja 2019 09:58:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tu nie o ujme chodzi, tylko o predkosc.
    > Jedzie taka pyrkawka, i spowalnia.
    > Zdejmijcie sobie ogranicznik, to nie bedzie problemow :-P

    Ogranicznik mam w nogach :)
    Podniesiony na tyle ile moge ;)

> [...]
    >
    > Trzeba sie dac wyprzedzic na skrzyzowaniu, tam wiecej miejsca.
    >
    > Albo szybciej jechac i w ogole nie bedzie problemu :-)

    Generalnie to staram sie sciezkami jezdzic albo chodnikiem.
    W ten sposob sie unika wiekszosci problematycznych sytuacji.
    Ale nie zawsze sie da.

    Ale co ciekawe, najlepsze rezultaty mam kiedy do kazdego odcinka wybieram najlepsza
    strategie.
    Sa miejsca gdzie spokojnie mozna po ulicy jechac i nikt nie wyprzedza na gazete albo
    strumien samochodow jest na tyle spokojny ze jazda po drodze nie jest stresujaca.

    Sa miejsca gdzie lepiej jechac chodnikiem, i sa miejsca gdzie warto nadlozyc drogi i
    jechac sciezka bo na niej nie ma skrzyzowan.

    W efekcie nie mozna dac jednoznacznej rekomendacji ze lepiej robic tak a nie inaczej.
    Taki urok rowerowca, nie tylko w Polsce...

  • 59. Data: 2019-05-16 19:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ogranicznik mam w nogach :)
    >Podniesiony na tyle ile moge ;)

    W zasadzie ta sama uwaga - jezdzijcie choc 60, to nie bedziecie
    przeszkadzac :-)

    J.

  • 60. Data: 2019-05-16 20:27:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 19:58, J.F. pisze:

    > W zasadzie ta sama uwaga - jezdzijcie choc 60, to nie bedziecie
    > przeszkadzac :-)

    A potem jak któremuś nogę urwie, to będzioe że zapierdałał 65 na tylnym
    kole.

    Shrek