  • 61. Data: 2019-05-16 21:50:18
    Temat: Re: Pasek
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-16 17:52, Shrek wrote:

    > Nie sądzę - trzeba by porównać w trupach na milion w poszczególnych
    > kategoriach - i jestem dziwnie pewny, że w prawie każdej będzie u nas
    > więcej trupów. Więc jednak gorzej/.

    Kompleksy?

  • 62. Data: 2019-05-16 21:54:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-15 18:59, Pszemol wrote:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Bo ja w rejonie Austin i Diversey właśnie sobie stłukłem miskę olejową
    > na progach zwalniających które mieszkańcy sobie budują za własną
    > kasę aby SPOWALNIAĆ bo gdyby ich nie było to właśnie pomykanoby
    > bardzo, bardzo szybko w gęstej zabudowie wielorodzinnej i komercyjnej
    > gdzie pieszych dużo i chodzą jak popadnie po ulicy...

    Czemu ich nie pozwałeś?

  • 63. Data: 2019-05-16 21:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 21:50, kk pisze:

    > Kompleksy?

    Rzeczywistość.

    Shrek

  • 64. Data: 2019-05-16 22:15:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-16 09:18, T. wrote:

> [...]
    > sposób, że przewiduję kierowców, którzy mogą mnie nie zauważyć albo się
    > zagapić. Nie pcham się między samochodami z prędkością większą niż taką,
    > która umożliwia mi zahamowanie w miejscu (bo są nieogary, które
    > otwierają drzwi, bo wysiadają na środku drogi na światłach). Wiem też,
    > że dla niektórych to ujma, jak jedzie przed nimi pyrkawka - takim też
    > ustępuję, bo szkoda zdrowia...
    > Niestety większośc motocyklistów sądzi, że jest nieśmiertelna. Wpychają
    > się np. między ciężarówkę i osobówkę jadąc po linii oddzielającej pasy.

    Tak, dzisiaj gościu zawracał i cofnął sobie na chodnik prostopadle, więc
    zwolniłem by sobie spokojnie dokończył a jakiś piiiiii na skuterku nie
    omieszkał wyprzedzić mnie. Gdzie ci ludzie mają głowę?!

  • 65. Data: 2019-05-17 05:06:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    ps.com...

    3a,60y,278.85h,86.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1shfvqTtgMIL
    GdnR9_9zTPmg!2e0!7i16384!8i8192

    a,75y,292.01h,80.65t/data=!3m7!1e1!3m5!1s3NSLDV2qIlc
    NXidQKExyZw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoi
    d%3D3NSLDV2qIlcNXidQKExyZw%26output%3Dthumbnail%26cb
    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D6.4821253%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i13312!8i6656

    > Podkrecam:
    > Jak masz szeroka droge i co chwile jakies skrzyzowanie skad co chwila ktos
    > sie do ruchu wlacza to sie nie jedzie szybko. Bo sie czlowiek obawia ze mu
    > "szwagier z boku wyjedzie".
    > Te drogi w usa sa wlasnie takie, kratownica, co chwila szansa ze ktos
    > wyjedzie.
    > Wiec sie czlowiek nie rozpedza bo cholera wie czy zaraz nie trzeba bedzie
    > hamowac.
    >
    > U nas masz takich skrzyzowan relatywnie mniej per km. Wiec podswiadomie
> [...]

    Fajowe wideo - dzięki!

> [...]
    > linka z gugla.
    >
    > I teraz:
    > Ja mowie o sobie, jak pojezdzilem po hamerykanskich drogach to sie
    > zdziwilem ze jezdze wolniej niz u nas. I po przedumaniu wyszlo mi ze u nas
    > rzadziej spodziewam sie ruchu prostopadlego wiec mam wiecej czasu aby
    > skupic sie na nastepnym miejscu potencjalnej kolizji. Wiec moge jechac
    > szybciej.
    >
    > A tam co chwila skrzyzowanie, co chwila widac ze tam ktos z backlane
    > wyjezdza dopiero 30m wczesniej i choc zazwyczaj sie zatrzymuja to jednak

    Ale tam wszystkie boczne ulice mają czerwone STOPy a nie żółte trójkąty.
    Więc teoretycznie ci jadący na Ciebie z boku powinni się zatrzymać.

    > Ciekawi mnie jak bylo by z hamerykancem co do nas przyjezdza. czy
    > podswiadomie przekracza bardziej czy jest sterowany wskazowka?

    Amerykanin przyjeżdzający do Polski dostanie ataku paniki
    po pierwszych kilometrach oddalenia się od lotniska bo
    takiej kakofonii różnokolorowych znaków drogowych tutaj
    nie mają nigdzie nawet w centrach miast... Właśnie też ciasne
    uliczki jak w Krakowie droga z lotniska przez Tyniec i masz cienką
    nitkę asfaltu i nadjeżadzający na Ciebie sprzeciwka autobus.
    Typowy Amerykanin sra wtedy w portki - nawet ja muszę się
    mocno opanowywać gdy wracam do Polski po np. roku w USA.
    odzwyczajony.

  • 66. Data: 2019-05-17 05:08:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message
    ps.com...

    > Czemu ich nie pozwałeś?

    Szkoda mi życia na ciskanie się po sądach z papugami...
    Miskę olejową wymieniłem już sobie samemu w ubiegły
    weekend - koszt $40 i dwie godziny spokojnej roboty.

  • 67. Data: 2019-05-17 05:12:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie, ale slyszalem o takich przypadkach
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lekarze-przysz
    yli-mi-odcieta-reke/24wrynl

    > Tylko widzisz - trzeba miec kupe szczescia - ratownikow, ktorzy wiedza co
    > robic, szpital z odpowiednia specjalizacja w poblizu, byc moze helikopter
    > do szybkiego transportu.
    > W szpitalu wlasciwych fachowcow dostepnych.
    > NFZ, ktory za to zaplaci, a nie stwierdzi "urwanie to nie jest jednostka
    > chorobowa", a potem "nie robimy, bo nam nie placa".
    >
    > https://www.tygodnikprzeglad.pl/szpital-ostatniej-na
    dziei/

    > "Opór profesora i solidarnego z nim zespołu trwał długo, wśród
    > protestujących był doc. Jerzy Jabłecki. W końcu wzięto ich... głodem. -
    > Przez kilka miesięcy - wspomina dzisiejszy ordynator - nie wypłacano nam
    > pensji."
    >
    > Ale co sie dziwic, w kraju, gdzie cukrzyce sie leczy amputacja nogi.

    5886,Maszyna_odciela_robotnikowi_reke__Lekarze_przys
    zyli.html

    Rekonstrukcje oderwanych kończyn są dziś bardzo częste.
    Myślę że gdyby przetransportowaną ją w lodzie kupionym
    na stacji benzynowej to byłaby szansa - nawet w wiejskim
    szpitalu wiedzieliby jak taką nogę zabezpieczyć na dalszy
    transport bardziej profesjonalnie. Mam taką nadzieję...

    > Nie znasz dnia ani godziny
    > https://www.scubaengineer.com/pictures/scubatanks/ta
    nk_blo_small.jpg
    > ot, butla wybuchla :-)

    E... jakaś to ściema jest. Sorki.

    > Tytułowy pasek mogł pomoc.

    No mam nadzieję, że przeżył.

  • 68. Data: 2019-05-17 05:14:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    > co pamiętam z jakiegoś szkolenia pierwszej pomocy-
    > "mięsa z zupy i mrożonek się nie przyszywa"
    > Urwany członek do worka, worek do pojemnika z wodą
    > i do tej wody dopiero lód- tym sposobem nie będzie poniżej zera

    Myślę, że noga na tylnym siedzeniu samochodu obłożona
    2-3 workami z lodem nie osiągnęłaby temperatury poniżej
    zera a ten chłód spowolniłby psucie się "mięsa".

  • 69. Data: 2019-05-17 09:14:56
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 17.05.2019 o 05:14, Pszemol pisze:
    > "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    >
    > Myślę, że noga na tylnym siedzeniu samochodu obłożona
    > 2-3 workami z lodem nie osiągnęłaby temperatury poniżej
    > zera a ten chłód spowolniłby psucie się "mięsa".

    w całej objętości nie ale powierzchniowo skóra może zostać zmrożona,
    pamiętaj, że wtedy w tkankach nie ma krążenia
    http://www.iss.edu.pl/blog/pierwsza-pomoc/pierwsza-p
    omoc-w-przypadku-amputacji-urazowej/

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 70. Data: 2019-05-17 10:36:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]

    >szpitalu wiedzieliby jak taką nogę zabezpieczyć na dalszy
    >transport bardziej profesjonalnie. Mam taką nadzieję...

    Nadzieja matka glupich, ale glupi maja szczescie :-)

    Bardziej sie obawiam, ze jak trafi do powiatowego szpitala, to tam sie
    poczuja w obowiazku nim zajac ... i rowno obciac resztki, zamiast
    szukac transportu do lepszego.

    nk_blo_small.jpg

    >E... jakaś to ściema jest. Sorki.

    Nie calkiem sciema
    https://www.luxfercylinders.com/support/faq-slc-how-
    many

    O ile pamietam, to kilka wybuchlo spektakularnie.

    J.