  • 11. Data: 2017-10-19 16:13:05
    Temat: Re: Paski sniegowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 16:07:41 +0200, J.F.

    > lancuchy nadal obowiazkowe ?

    Obowiązkowe mieć na wyposażeniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-10-19 16:20:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 15:50:32 +0200, J.F.

    > Ale ten wynalazek tez chyba nie tak calkiem uniwersalny,
    > paski moga mu sie urwac, a do tych klamerek zaufanie
    > mam mierne ...

    Klamry się nie urwą, tam małe siły występują. Największe przeciążenia są na
    obwodzie i przy styku pasków z ramą "szprych" i gdy nie są zaciśniete
    wystarczająco mocno.

    > Inna sprawa ... jesli bede uzywal raz w ciagu nastepnych 10 lat ...
    > moze to nie taka wielka wada zwyklego lancucha :)

    Jak mówię, ja pasków użyłem raz, praktycznie zaraz po zakupie. Jak masz
    łańcuchy, to nie warto kombinować.

    > No i ten wynalazek to jakby troche wiecej urąbania wymaga niz taki
    > pojedynczy pasek ...

    Z pewnością. Ale wydaje się, że lepiej to będzie trzymać i nie będzie się
    na tym jechać jak pociąg po starych torach na syberii. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2017-10-19 16:21:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 16:07:41 +0200, J.F.
    >Obowiązkowe mieć na wyposażeniu.

    Obowiazkowe miec na kołach.

    Co akurat jest nieglupie, bo np tu jest wydzielone miejsce do
    zakładania lancuchow, nie bedzie kierowca zakladal dalej, gdzie ani
    miejsca, ani nie nalezy zmuszac innych do hamowania.
    No i byc moze dalej zalozyc juz sie nie da, bo bedzie "ale urwal" :-)

    Tylko glupio troche jak odwilz przyjdzie i sniegu przez nastepne
    kilometry wcale nie bedzie :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-10-19 17:39:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.10.2017 o 15:27, Myjk pisze:
    > 19 Oct 2017 13:04:25 GMT, Mateusz Viste

    > Ta, a potem się dziwić że zenki jeżdżą
    > ze szlauchem nawiniętym na felgę...

    w latach 80siątych, mój ojciec jeździł maluchem na taka właśnie
    zamontowanych sznurkach. działało. Jak się sznurek zerwał, nikomu ani
    niczemu krzywdy nie robił
    ToMasz

  • 15. Data: 2017-10-19 17:45:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 15:50:32 +0200, J.F.

    >Jak mówię, ja pasków użyłem raz, praktycznie zaraz po zakupie. Jak
    >masz
    >łańcuchy, to nie warto kombinować.

    Nie mam lancuchow ... w potrzebnym obecnie rozmiarze :-)
    Ale to w zasadzie wiele nie zmienia - paski sa wygodne, a rozmiar sie
    pewnie zmieni.

    J.

  • 16. Data: 2017-10-19 21:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> P.S. Do Zielenca nadal dojazd w lancuchach, czy zdemontowali znak
    >>> na
    >
    > Z Poznania jestes ?

    Ano

    > Tam ludzie z 50 lat jezdzili bez lancuchow, nawet bez zimowych opon,
    > a dopiero od niedawna nie wolno, jak droge poprawili :-)
    > Ostatnio nie widzialem, to moze znow im przeszlo :-)

    Wiesz, ja tam kiedys tez pojechałem bez łancuchów.
    Po
    czym droga oblodziła i zjezdzałem jak na łyzwach.
    Innym razem jadac do, skrecamy z głownej a tam wszystko stoi.
    Jak wysiedlismy z auta to bysmy sobie zeby powybijali.
    Niewazne, mercedes, porshe, wszystko stało.

    Ja jechałem 20 letnim citroenem, wyciagnałem łancuchy i pojechałem.
    Dopiero na górze zorientowałem się ze narty ma kolega w nowym volvo w
    boxie - a volvo stało na dole bo łancuchów nie ma.
    Od tej pory po prsotu nie widze sensu jechac bez łancuchów skoro kosztuja
    circa 80zł.

    > Przy okazji ... co za durny przepis - jest znak, a sniegu nie ma ... i
    > co, lancuchy nadal obowiazkowe ?
    > To znak na jakies Alpy, Skandynawie, czy drogowcy musza go sumiennie
    > zakrywac i odkrywac w razie potrzeby ?

    A tego to nie wiem, bo od paru lat juz nie jezdze do zielenca - jak
    człowiek zobaczy trzy doliny to juz mu sie troche mniej chce jezdzic w
    Polske na narty... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 17. Data: 2017-10-19 22:56:15
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 12:54, J.F. pisze:
    > Zamiast lancuchow ... uzywal ktos czegos takiego
    > http://allegro.pl/opaski-antyposlizgowe-easy-drive-l
    ancuchy-sniegowe-i6914610447.html

    > Biorac pod uwage, ze lancuchow uzywam raz na 20 lat, to mnie kusi taki
    > pomysl, ale placic 99 euro to mi sie nie chce.
    > Ta cena jest dobra ... o ile nadaje sie to do czegokolwiek :-)
    >
    > P.S. Do Zielenca nadal dojazd w lancuchach, czy zdemontowali znak na
    > dobre ?
    >
    > J.

    hje

    poszukaj tego na aliexpress

    raczej będzie 4 razy tańsze

    Pozdr.
    Robert

  • 18. Data: 2017-10-19 22:59:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Oct 2017 19:00:45 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > Jak wysiedlismy z auta to bysmy sobie zeby powybijali.
    > Niewazne, mercedes, porshe, wszystko stało.

    Bo na poczatku pewnie stal jakis ciec z Poznania i droge blokowal :-P

> [...]
    > boxie - a volvo stało na dole bo łancuchów nie ma.
    > Od tej pory po prsotu nie widze sensu jechac bez łancuchów skoro kosztuja

    Po paru dekadach sens widac: tyle tych lancuchow w piwnicy/garazu, a
    zadne nie pasuja do nowego auta :-)
    I zaklada sie je na tyle niewygodnie, ze i tak bedziesz zjezdzal jak
    na lyzwach :-)

    > A tego to nie wiem, bo od paru lat juz nie jezdze do zielenca - jak
    > człowiek zobaczy trzy doliny to juz mu sie troche mniej chce jezdzic w
    > Polske na narty... :)

    Do Zielenca prawde mowiac to od dawna mi sie odechcialo.
    Tam stoku nie ma. A gdzie indziej nie ma takich durnych znakow :-)

  • 19. Data: 2017-10-20 08:00:34
    Od: p...@g...com

    --Do Zielenca prawde mowiac to od dawna mi sie odechcialo. Tam stoku nie ma. A gdzie
    indziej nie ma takich durnych znakow :-)

    Mondeo Mk1 daje rade
    https://www.youtube.com/watch?v=H1_syeUfJtE

  • 20. Data: 2017-10-20 09:04:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 19:00:45 +0000 (UTC), Budzik

    > jak człowiek zobaczy trzy doliny to juz mu sie troche
    > mniej chce jezdzic w Polske na narty... :)

    Otóż to, a jeszcze jak się porówna ceny w stosunku do jakości, to jeszcze
    mniej się chce jeździć.

    --
    Pozdor
    Myjk