  • 41. Data: 2011-05-12 19:05:40
    Temat: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > ...obeszło się potem bez malowania samochodu? ;-)

    Dot4 nie jest chyba agresywny w stosunku do lakieru (przynajmniej te 30minut),
    glownie sikalo na obudowe filtra ale czesc zostalo przewiane tez na grodz
    ognioszczelna i fragment klapy silnika, nic sie nie stalo (mechanik na moje
    zyczenie jeszcze zmyl te miejsca - sam mowil ze dot4 nie rozwala lakieru).

  • 42. Data: 2011-05-12 19:20:27
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-12 12:54, Papkin pisze:

    > Dlaczego smiesz watpic? Miro dziurka i duze cisnienie = aerozol z plynu
    > (jak sie hamowalo). Nie byl to urwany przewod a przeterty oplot i
    > pekniecie wezyka pod nim. Nie pisz bzdur. Wiem co bylo. Serwo jest
    > blisko szyby, zaraz pod klapa silnika.

    Swietnie, tylko ze w serwie nie ma zadnego plynu.
    Malo tego: w serwie nie ma zadnego cisnienia. Wrecz przeciwnie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 43. Data: 2011-05-12 20:02:21
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Swietnie, tylko ze w serwie nie ma zadnego plynu.
    > Malo tego: w serwie nie ma zadnego cisnienia. Wrecz przeciwnie.

    ja sie nie znam, taki klocek z aluminium i od niego ida 4 przewody w oplocie,
    moze to pompa :) Jak zle nazwalem to przepraszam. Moze to cos od ABS

  • 44. Data: 2011-05-12 21:54:11
    Od: krz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
    > Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
    > skorodowane do wymiany.
    > Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
    > przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
    > na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
> [...]

    Jak już pęknie - to zaciskasz/zaginasz rurkę PRZED miejscem uszkodzenia
    (patrząc od strony pompy). Odetniesz w ten sposób jedno koło, ale
    przynajmniej pozwoli ci to zachować ciśnienie w układzie, samochód
    będzie jako tako hamował, i da się wówczas (ostrożnie!) jechać. No i
    płyn nie będzie uciekał :)

  • 45. Data: 2011-05-13 11:56:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-12 13:05, AZ pisze:

    > Zapowietrzy sie obwod ktory ma nieszczelnosc. Skoro z jednego obwodu
    > plynu nie ubywa to caly czas w nim pozostaje ta sama ilosc i powietrze
    > nie ma tam jak sie dostac.

    Pompa hamulcowa oddziela szczelnie sekcje tylko wtedy gdy działa na nią
    siłą i wytwarza ciśnienie - wtedy jej uszczelnienia "pracują".
    W fazie puszczenia zaś szczelność nie zawsze jest zachowana.

    Skrajnym przypadkiem obrazującym to zjawisko jest pompa mocno zużyta,
    która "trzyma" gdy się mocno nacisnie na hamulec, ale gdy się nacisnie
    za lekko, to powoli wchodzi w głąb :)

  • 46. Data: 2011-05-13 11:59:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-12 20:02, Papkin pisze:

    > ja sie nie znam,

    Ale "jak śmiesz" to ci przychodzi mimo to bardzo łatwo :)

  • 47. Data: 2011-05-13 16:47:58
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał

> [...]
    > się zapowietrzy i przestanie działać.
    >
    > Dlatego hamować należy w takiej sytuacji RAZ.

    Zbiorniczek płynu hamulcowego ma przegrode, nie jest wspolny
    dla obu obwodow. W uszkodzonym obwodzie nie musi byc plyn aby
    drugi obwod zadzialal - przeanalizuj sobie budowe p-py hamulcowej.
    W praktyce jesli jeden obwod sie rozczelni pedal hamulca
    wpada do oporu i efekt hamowania jest minimalny lub zaden.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 48. Data: 2011-05-19 23:00:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2011 08:32:02 +0100, Hants napisał(a):

    > Hm... Podaj przyklad, prosze.

    Ford Granada, Sierra, Mondeo,
    Citroen Berlingo

    --