  • 31. Data: 2011-05-11 22:34:05
    Temat: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iqdrfg$r24$1@news.onet.pl...

    > I wlasnie. Przod jeszcze hamowal. Ale zeby hamowal trzeba bylo
    > "podpompowac" czy trzymac pedal wcisniety?

    a przypadkiem ta jego dwuobwodowość, nie znaczy, ze na jednym obwodzie jest
    LP i PT, a na drugim PP i LT?

    Jacek

  • 32. Data: 2011-05-11 22:43:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2011 22:34:05 +0200, Jacek wrote:

    >a przypadkiem ta jego dwuobwodowość, nie znaczy, ze na jednym obwodzie jest
    >LP i PT, a na drugim PP i LT?

    sa dwie wersje. W drugiej na jednym przod, w drum obwodzie tyl.

    J.

  • 33. Data: 2011-05-12 00:10:13
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
    > Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
    > skorodowane do wymiany.
    > Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
    > przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
    > na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
    > kola hamowaly?

    Miałem kiedyś o zgrozo taką sytuację i byłem bliski ssikania się. Warto
    jest pomyśleć o kombinacji hamulca ręcznego i wykorzystać hamowanie
    silnikiem. Ręczny ma o wiele mniejszą sprawność jeżeli chodzi o siłę
    hamowania i dodatkowo jego użycie może spowodować szybkie zablokowanie
    tylnych kół. Tak więc: zaciągasz ręczny (nie do granic możliwości, żeby
    nie utracić przyczepności) redukujesz, dociągasz ręczny, znowu redukcja,
    modlitwa - możesz oczywiście skrócić ten proces ;)

    Nawrot też daje radę, ale w takiej sytuacji w mega stresie ciężko chyba
    go wykonać. Raz mi się udało obkręcić autko, ale zrobiłem to tak, że
    pociągnąłem na max dźwignię ręcznego (łatwiej obrócić autko jak masz
    zblokowana tylną oś), sprzęgło, dwójka lub jedynka (zależy od
    prędkości), puszczasz sprzęgło i gaz w momencie manewru.

  • 34. Data: 2011-05-12 06:35:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-11 16:37, Papkin pisze:
    > A sytuacjie taka MIALEM, przetarl sie wezyk z serwa o obudowe filtra
    (...)
    > NIE polecam wrazen z takiego wydarzenia. Mgielka/areozol plynu leciala
    > przez szczeliny miedzy maska a szyba, w srodku uwalony silnik DOTem 4.

    Taaaa.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 35. Data: 2011-05-12 09:32:02
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > sa dwie wersje. W drugiej na jednym przod, w drum obwodzie tyl.

    Hm... Podaj przyklad, prosze.

  • 36. Data: 2011-05-12 09:42:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-12 09:32, Hants pisze:

    > Hm... Podaj przyklad, prosze.

    Maluch, Łada - ogólnie te starsze.

  • 37. Data: 2011-05-12 12:42:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości

    > Hm... Podaj przyklad, prosze.

    Fiat Uno 1,1.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2011-05-12 12:54:41
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Taaaa.

    Dlaczego smiesz watpic? Miro dziurka i duze cisnienie = aerozol z plynu (jak
    sie hamowalo). Nie byl to urwany przewod a przeterty oplot i pekniecie wezyka
    pod nim. Nie pisz bzdur. Wiem co bylo. Serwo jest blisko szyby, zaraz pod klapa
    silnika.

  • 39. Data: 2011-05-12 13:05:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-11, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > następne próby pedałowania mogą faktycznie spowodować że płynu ubędzie zbyt
    > wiele, a ponieważ zbiornik wyrównawczy i pompa wspólne, to zaraz wszystko
    > się zapowietrzy i przestanie działać.

    Zapowietrzy sie obwod ktory ma nieszczelnosc. Skoro z jednego obwodu
    plynu nie ubywa to caly czas w nim pozostaje ta sama ilosc i powietrze
    nie ma tam jak sie dostac.

    --
    Artur

  • 40. Data: 2011-05-12 13:30:12
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > NIE polecam wrazen z takiego wydarzenia. Mgielka/areozol plynu leciala
    > przez
    > szczeliny miedzy maska a szyba, w srodku uwalony silnik DOTem 4.

    ...obeszło się potem bez malowania samochodu? ;-)