  • 51. Data: 2018-10-07 20:02:19
    Temat: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 7 Oct 2018 19:11:47 +0200, Animka wrote:

    > Tłumacz google tłumaczy to jako "Przenośny dysk rozszerzeń" :-)

    Żartujesz, prawda?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 52. Data: 2018-10-07 20:05:59
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-07 o 20:02, Roman Tyczka pisze:

    > Żartujesz, prawda?

    Nie.
    https://translate.google.pl/#en/pl/Expansion%20Porta
    ble%20Drive

    --
    animka

  • 53. Data: 2018-10-08 02:18:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" n...@4...com

    > Może to cichy dysk, a może w środku
    > siedzi fakowy pendrive i pocięte śruby.

    (; Stawiam na M.2 SSD i złote (bo ciężkie) śruby... ;)

    -=-

    Mój 2 TB Seagate zewnętrzny 54 hrpm jest doskonale
    słyszalny także wtedy, gdy nie szarpie głowicami.
    (słuchać ?rzecz jasna? szum wiatru nad talerzykami -- i pod nimi)

    -=-

    Błysk Seagate (1/2 TB 72 hrpm) w netbooku leżącym
    spokojnie na drewnianym biurku słychać w sąsiednich pokojach...
    (drgania przenoszone są z dysku na netbook a z netbooka na biurko i dalej...)

    -=-

    Za to Toshiby (1 TB 54 hrpm) w notebooku Acera niemal nie słychać
    z odległości 30 cm. Słyszę teraz niemal wyłącznie walenie palcami
    po klawiaturze... [i własne myśli...]

    -=-

    W netbooku był początkowo dysk (chyba Hitachi)
    160 GB 54 hrpm -- ~tak cichy, jak ww. Toshiba.

    -=-

    IMO wysokie obroty dają wyższy hałas. :)
    Ale w desktopach miałem tak ciche dyski
    3.5", że nawet nocą nie było ich słychać.
    (zwłaszcza Barracudy bodajże 80 GB -- rzecz jasna 72 hrpm))

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 54. Data: 2018-10-08 02:53:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5bb4801f$0$498$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie masz rację, zawsze wybierałem te najtańsze, jednak chyba to nie

    Najtaniej teraz **chyba** wypada Seagate zewnętrzny 4 TB za niespełna 4 stówy:

    https://www.sferis.pl/dysk-zewnetrzny-seagate-25-std
    r4000900-bulk-4-tb-usb-30-bulk-p597224
    387,81 pln za 4 TB 2.5" STDR4000900 w Sferis

    Ciekawe -- jakie komputery/systemy widzą go w całości?
    Moje 2 TB GPT widzi i notebook (64W10) i netbook (i 32W10,
    i W7S) ale notebook F-S (WXP) chyba miał trudności nawet
    z MBR, o ile dobrze pamiętam... (imo F-S pod WXP tym
    bardziej nie zobaczy GPT; jeśli F-S jakoś zobaczy GPT,
    nie będę zamieniał GPT na MBR -- o tyle lepiej z GPT,
    że łatwiej ubootowić partycję na GPT, niż na MBR)

    Za jakiś czas być może osadzę W10 (i 32W10, i 64W10)
    na F-S i sprawdzę, co poprawiło się. :)

    )\._.,--....,'``.

  • 55. Data: 2018-10-08 12:06:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-07 o 20:05, Animka pisze:

    > Nie.
    > https://translate.google.pl/#en/pl/Expansion%20Porta
    ble%20Drive

    Pamięta ktoś, jak to było z biegnącym nagim konduktorem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2018-10-08 15:37:38
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Adam <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:ppfa7b$cho$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

    > Pamięta ktoś, jak to było z biegnącym nagim konduktorem?

    Może i nagi, ale zarośnięty jak niedźwiedź:

    A bare conductor runs along the train.

    Każdy może zobaczyć źródło (książka Andrzeja Voellnagela ,,Jak nie tłumaczyć
    tekstów technicznych"):
    https://books.google.pl/books?hl=pl&id=LfK3AAAAIAAJ&
    focus=searchwithinvolume&q=conductor
    z bardzo poważnym przypisem
    https://books.google.pl/books?hl=pl&id=LfK3AAAAIAAJ&
    focus=searchwithinvolume&q=powag%C4%99

    Przykład wraca co jakiś czas poprzekręcany w różnych wariacjach.

    Trzy lata temu na pl.misc.elektronika był wątek pt.
    Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"

    Przytoczono tam niektóre przypadki przekręceń, znalazły się też obszerne
    wyjaśnienia problemu, więc nie będę wszystkiego stamtąd przeklejał.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 57. Data: 2018-10-08 16:17:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-07 o 14:28, Oli pisze:

    > Jeżeli pisze "Expansion Portable Drive" to znaczy że  jest HD Seagate

    No i jasne, tylmko po co jest to szyfrem? Nie prościej napisać im -
    "przenośny dysk twardy pod usb, pojemność 1TB, firmy Seagate"?

  • 58. Data: 2018-10-08 16:17:35
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-07 o 17:46, knrdz pisze:

    > Fascynujące. Równie niedoinformowany poczujesz się obserwując dysk
    > wewnętrzny tej samej firmy (innych zresztą też), bo przecież kto wie
    > co też może kryć się jako "Seagate Barracuda 2000GB", może HDD, może
    > SSD, może hybryda, a może jakiś napęd oparty na taśmie magnetycznej?
    > Nie piszą ile ma obrotów (czy tam centymetrów taśmy) na minutę, więc
    > ani chybi SSD. Z procesorami jeszcze gorzej, nigdy nie wiadomo ile
    > mają rdzeni, a czasem nawet taktowania się z obudowy nie wyczyta,
    > tylko jakieś cyferki.

    Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi w wyżej wymienionym temacie -
    wszystkie hard dyski wewnętrzne jakie posiadam mają jasno określony
    rodzaj i typ, SSD także. Tak więc nie mam o co zgłaszać pretensji.

  • 59. Data: 2018-10-08 16:19:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > że łatwiej ubootowić partycję na GPT, niż na MBR)
    >
    > Za jakiś czas być może osadzę W10 (i 32W10, i 64W10)

    Pisałem nie o tanich dyskach tylko o pindyrykach a`la 8, 16, 32 GB,
    takie coś potrzebne mi było do skopiowania trochę muzy do auta,
    wystartowania Linucha live itd. a nie na jakieś magazyny danych. Więc
    nie widziałem potrzeby aby przepłacać za czysto papierowe atuty.

  • 60. Data: 2018-10-08 16:19:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-07 o 17:27, Andrzej P. Wozniak pisze:
> [...]
    > (zewnętrznych) USB niż dawniej, to pierwsze jest bardzo prawdopodobne,
    > bo pobór mocy wzrósł, a zasilacz się zużywa i przestaje wyrabiać.
    > Zamiast wymieniać zasilacz możesz podłączyć urządzenia USB do
    > koncentratora USB z wystarczająco mocnym własnym zasilaczem
    > (aktywnego). To rozwiązanie może być bardziej przydatne, jeśli się
    > okaże, że problemy są tylko z niektórymi portami USB, co wskazuje na
    > ich uszkodzenie (zaśniedziałe styki, wyrwane gniazda, zimne luty itp.).
    > Tak czy owak bez pewności, że nie ma kłopotów z zasilaniem, badanie
    > czegokolwiek nie da jednoznacznych rezultatów.

    Nawet jestem w posiadaniu takiego aktywnego huba usb. Jednak jak na
    razie nie widziałem potrzeby podłączania go, poza tym okresowym
    komunikatem  porty usb zachowują się dobrze.

    Dzięki za sugestię, rada o wykorzystaniu huba może się w przyszłości
    przydać.